Miten asiakaspalvelija toimii hankalien asiakkaiden kanssa?
Aloittelen huomenna asiakaspalvelutyössä, ja vähän jännittää miten selviän poikkeustilanteesta. Esim. jos joku sekopää pistää kassalla ihan hösseliksi ja alkaa suunnilleen makaamaan siinä hihnalla... jos joku kyrpiintynyt ukko alkaa valittaa tuotteista jotain (viiddduu mitää paasshkaaa), ja siihen pitäisi vastata jotain järkevää... jos joku ravintotietoinen kysyy tuotteista, joita on ostamassa, onko niissä fyllium-psyllium vai kilinkolin-jauhoja... tilanteita on loputtomiin! Millaisen mallin rakennan päähäni yllättävien tilanteiden varalle, että vaikutan kuitenkin ammattilaiselta?
Kommentit (3)
Jos en osaa vastata kysymyksiin, selvitän asian itse tai soitan/huikkaan paikalle työkaverin, joka ehkä tietää. Ystävällisyys ja asiallisuus ennen kaikkea silloinkin kun asiakas käyttäytyy huonosti, mutta kaikkea ei tarvitse sietää. Jätän ilkeilyn huomiotta, mutta jos se vain jatkuu, kerron, että kenellekään meistä asiakaspalvelijoista ei valitettavasti voi puhua noin. Annan esimiehen puhelinnumeron, jos asiakas uhkaa tehdä minusta valituksen. Jos vartijan kutsuminen on mahdollista, se helpottaa tietysti joitakin tilanteita.
Sylkee kahviin.