Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on hyvä esimies?

Vierailija
03.08.2018 |

Vaihdan syksyllä työpaikkaa ja olen uudessa paikassa pienen, 6 hengen tiimin esimies. Työ on asiakaspalvelua, mutta ei kaupanalaa. Tulen tekemään myös samoja työtehtäviä kuin muu tiimi, lisäksi esim. asiakaspalautteisiin vastaamista, tilausten tekoa jne.

Kaipaan vinkkejä, miten olla hyvä ja pidetty esimies. Mitä ominaisuuksia arvostatte esimiehessä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ota lemppareita alaisistaan.

Vierailija
2/13 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Heti tuli hyvä vinkki, mitä en ollut ajatellutkaan. Tietty joidenkin kanssa tulee paremmin toimeen kuin toisten, mutta esimiehenä sitä ei saa näyttää eikä se saa vaikuttaa päätöksiin.

Mulla on ollut esimies, joka teki työvuoroja vain lemppareidensa kanssa, ja niiden valittujen vapaatoiveet toteutuivat paljon helpommin kuin muiden. Täytyy toivoa, etten tee samaa virhettä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa kaveerata liikaa alaisten kanssa.

Vierailija
4/13 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nöyryytä työntekijöitäsi, vaikka tekisivätkin virheen. Tuntuu ihan tarpeeksi pahalta tiedostaa se virhe muutenkin. Terveisiä vaan ex esimiehelleni.

Vierailija
5/13 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hengitä niskaan vaan antaa alaisilleen vapautta ja vastuuta. On kuitenkin valmis auttamaan tarvittaessa ja on helposti lähestyttävä.

Vierailija
6/13 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti työstä, mutta omassa esimiehessäni arvostan sitä että hän haastaa alaisiaan sopivasti. Ei siis välttämättä anna valmiina pureskeltuna vastauksia mitä tai miten jotain pitäisi tehdä vaan antaa sopivasti siimaa ja pakottaa miettimään asiaa itse. Toki tarpeen vaatiessa myös auttaa tai neuvoo mihin suuntaan pitäisi lähteä, mutta on palkitsevampaa kun on ihan itse onnistunut jossain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivänä roolit ovat kääntyneet päälaelleen. Kärjistettynä työntekijän täytyy olla tyytyväinen esimieheensä, jotta esimies on kelvollinen tehtäväänsä. Riippuu toki työstä. 

Esimies on yhtä hyvä kuin tiiminsä, ei yhtään enempää.

Ole tavoitettavissa, älä mene liian iholle. Ota valmentava ote, älä määrää. Mietin miten saat vaikka juniorijalkapalloilijat tekemään parhaansa. Et varmasti huutamalla ja käskemällä vaan motivoimalla, kehumalla ja sparraamalla. 

Vierailija
8/13 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä roolit ovat kääntyneet päälaelleen. Kärjistettynä työntekijän täytyy olla tyytyväinen esimieheensä, jotta esimies on kelvollinen tehtäväänsä. Riippuu toki työstä. 

Esimies on yhtä hyvä kuin tiiminsä, ei yhtään enempää.

Ole tavoitettavissa, älä mene liian iholle. Ota valmentava ote, älä määrää. Mietin miten saat vaikka juniorijalkapalloilijat tekemään parhaansa. Et varmasti huutamalla ja käskemällä vaan motivoimalla, kehumalla ja sparraamalla. 

ja vielä piti sanoa että älä koskaan ohjaa pelaajaa, jolla pallo :) . Anna pelaajan tehdä siinä hetkessä se päätös. Mietitte sitten jälkeenpäin olisiko jotain voinut tehdä toisin.

Nimim. futismutsi ja esimies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aivan huippuhyvä pomo! Tosin myös mahtava työtiimi, jota on helppo ”pomottaa”.

Omassa esimiehessäni pidän siitä, että hän tekee samoja töitä kuin me muutkin. Ei ole ”liian pomo” tekemään perustason työtä silloin kun alaiset ovat täystyöllistettyjä ja on kiirettä. Hän on koko ajan tietoinen millainen ilmapiiri ja millaiset työskentelyolosuhteet meillä on ja on selvästi meidän kanssa ”samaa porukkaa”. Hän kuuntelee, mitä meillä on mielessä ja auttaa ratkaisemaan ongelmia (esim. konflikteja asiakkaiden kanssa tai ongelmia tavarantoimittajien kanssa). On sellaisena tukiverkkona taustalla. Osaa antaa käskyjä ja sanoa ”ei”, kun tarve vaatii. Hän tuntee työntekijänsä ja heidän vahvuutensa, ja saa kaikista esiin heidän parhaat puolensa. Ei stressaa liikaa vaan on aina rauhoittava järjen ääni.

Jossain oli sellanen ”boss vs leader” -kuvasarja, joka oli kyllä oikein osuva.

Vierailija
10/13 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä roolit ovat kääntyneet päälaelleen. Kärjistettynä työntekijän täytyy olla tyytyväinen esimieheensä, jotta esimies on kelvollinen tehtäväänsä. Riippuu toki työstä. 

Esimies on yhtä hyvä kuin tiiminsä, ei yhtään enempää.

Ole tavoitettavissa, älä mene liian iholle. Ota valmentava ote, älä määrää. Mietin miten saat vaikka juniorijalkapalloilijat tekemään parhaansa. Et varmasti huutamalla ja käskemällä vaan motivoimalla, kehumalla ja sparraamalla. 

ja vielä piti sanoa että älä koskaan ohjaa pelaajaa, jolla pallo :) . Anna pelaajan tehdä siinä hetkessä se päätös. Mietitte sitten jälkeenpäin olisiko jotain voinut tehdä toisin.

Nimim. futismutsi ja esimies

Hyvin sanottu!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttuu ongelmiin ja kuuntelee.

Vierailija
12/13 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luota alaisiin, heidän ammattitaitoonsa ja työmoraaliin. Älä luota saikkuasioissa, muut kolleegat voivat valaista niissä asioissa. Ei tosiaan tartte olla kaveri alaisten kanssa, kaikille sama kohtelu. Olen harkinnut samanlaista työtä kun sinulla, kiitos avauksesta, jään seuraamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tapettava..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi