Miten muka ilmastoinnin käyttäminen busseissa on liikennöitsiän asia?
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/689733-taman-vuoksi-osa-busse…
Eikö HSL (tai muu vastaava) ole ostanut siltä palvelun jolla täytyy olla riittävä laatu?
Kommentit (15)
Ennen oli asiat paremmin kun ikkunat sai auki.
Ostakaa autot, niissä saa itse säätää ilmastoinnin haluamalleen tasolle.
HSL eli taho joka on kilpailuttanut liikenteen (jonka liikennöitsijä on voittanut) määrää lopulta liikenteen hoitamisen tason. Jos HSL:n taholta ei tarkasteta riittävästi, noudatetaanko sopimusta (tässä tapauksessa siis pidetäänkö ilmastointia kunnossa), ei liikennöitsijöillä lopulta ole paljoakaan syytä sitä noudattaa, koska se maksaa, ja tarjouskilpailussa voittaakseen pitää tehdä mahdollisimman halpoja tarjouksia liikenteen hoitamisesta . Liikennöitsijä on vastuussa ainoastaan HSL:lle, ei asiakkaalle.
Kuskia tuossa sääliksi käy, matkustajana en vietä koko päivää siellä linja-autossa...
Vierailija kirjoitti:
Liikennöitsijä, ei liikennöitsiä.
Onko sinulla paljonkin kielilisijä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikennöitsijä, ei liikennöitsiä.
Onko sinulla paljonkin kielilisijä?
Typerys.
EU-direktiivi määrää tarkkaan, miten linja-auton ilmastoinnin kuuluu toimia. Valitettavasti.
On se osittain siinä mielessä, että tietyn merkkisissä busseissa ilmastointi pitää laittaa aina erikseen päälle. Lisäksi erään merkin busseissa ilmastoinnin puhallus on oletuksena todella heikko, eikä suuri osa kuljettajista osaa sitä laittaa kovemmalle.
Ensinnäkin ei tuo välttämättä ole helsingistä koska ei muuallakaan nykyään välttämättä asiat toimi tuon paremmin ja samat firmat ajelee useammankin kunnan paikallisvuoroja. Toiseksi jos bussissa ei ilmastointi toimi niin kuski voi räplätä sitä säätöä vaikka koko vuoronsa eikä se siltikään toimi. On bussiyhtiön asia korjata ilmastoinnit toimiviksi mutta näköjään noistakin voi sitten säästää.
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa autot, niissä saa itse säätää ilmastoinnin haluamalleen tasolle.
Minulla on auto (ei tosin ilmastointia) ja sillä kuljenkin nyt helteillä mieluummin sellaisiinkin paikkoihin joihin muuten menisin esim. rajallisen parkkitilat vuoksi bussilla. Enemmänkin käy sääliksi sitä bussin kuljettajaa, joka joutuu useamman tunnin olemaan siellä kuumassa bussissa. Jossain näin kuvan että pahimmillaan siellä on +50 lämmintä..
Älkää kiusatko lukihäiriöistä? ap:tä.
Pojalla on on lukihäiriö ja tulee juuri tuollaisia virheitä. Muuten on älykäs poika.
Kamalaa, kun te kotkat haukutte jostain lukivirheestä, vaikka asia olisi kohdallaan.
Yritän pojalleni muistuttaa, että ammatit ja muut tekijää kuvaavat sanat ovat j-kirjaimen kanssa, mutta virheitä tulee silti, vaikka tietää periaatteen. (On jo niin vanha, että on ensi vuoden abi.)
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin ei tuo välttämättä ole helsingistä koska ei muuallakaan nykyään välttämättä asiat toimi tuon paremmin ja samat firmat ajelee useammankin kunnan paikallisvuoroja. Toiseksi jos bussissa ei ilmastointi toimi niin kuski voi räplätä sitä säätöä vaikka koko vuoronsa eikä se siltikään toimi. On bussiyhtiön asia korjata ilmastoinnit toimiviksi mutta näköjään noistakin voi sitten säästää.
Mutta miksi bussiyhtiö korjaisi, jos tilaaja ei anna toimimattomista ilmastoinneista riittävästi sanktioita? Ei kannata syyttää pelkästään bussiyhtiötä.
"Linja-autoa ei katsota työpaikaksi vaan meidän työpaikaksi katsotaan varikko"