Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

näin toimii dna! aiheettomia laskuja

Vierailija
21.06.2018 |

Lopetin puoli vuotta sitten welho liittymän ja nyt on tullut uusia laskuja.
Olen muka avannut sen uudestaan!
Varokaa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kokemuksia. Mummovainaan syksyllä 2015 suljetusta liittymästä tipahteli pitkään laskuja, vielä tän vuoden puolellakin, vaikka DNA:lle oltiin oltu yhteydessä moneen otteeseen ja kaikki piti olla hoidettu.

Vierailija
2/31 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimenen kerta kun mitään tilaan sieltä.

Katsoin verkosta niin mulle on ympätty netti ja viihdepalvelu!!

Ja kauhea lasku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimenen kerta kun mitään tilaan sieltä.

Katsoin verkosta niin mulle on ympätty netti ja viihdepalvelu!!

Ja kauhea lasku.

Vierailija
4/31 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut vuoden verran tapella jonkun tuntemattoman miehen laskuista, jotka ohjataan minulle. Kukaan ei kykene sanomaan, miksi minut on päätetty maksajaksi tai missä sopimus on tehty, se on kuulemma sen sopimuksen tehneen ja DNA:n välinen asia, ei kuulu ulkopuolisille. Enkä voi edes sulkea liittymää,koska en ole tehnyt sopimusta. Maksajaksi kyllä kelpaan.

Vierailija
5/31 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut vuoden verran tapella jonkun tuntemattoman miehen laskuista, jotka ohjataan minulle. Kukaan ei kykene sanomaan, miksi minut on päätetty maksajaksi tai missä sopimus on tehty, se on kuulemma sen sopimuksen tehneen ja DNA:n välinen asia, ei kuulu ulkopuolisille. Enkä voi edes sulkea liittymää,koska en ole tehnyt sopimusta. Maksajaksi kyllä kelpaan.

Ota yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.

Mäkin otan jos tää asia ei nyt ratkea.

Vierailija
6/31 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut vuoden verran tapella jonkun tuntemattoman miehen laskuista, jotka ohjataan minulle. Kukaan ei kykene sanomaan, miksi minut on päätetty maksajaksi tai missä sopimus on tehty, se on kuulemma sen sopimuksen tehneen ja DNA:n välinen asia, ei kuulu ulkopuolisille. Enkä voi edes sulkea liittymää,koska en ole tehnyt sopimusta. Maksajaksi kyllä kelpaan.

Maksajaksi nimetty henkilö ei ole vastuussa laskujen maksamisesta, vaan liittymän omistaja. Voit siis huoletta heittää laskut roskiin. Lisäksi maksajan roolista voi aina poistua, oli se sitten laitettu vahingossa tai tarkoituksella.

Tokihan asia olisi hyvä selvittää, että laskut menisivät tälle miehelle jolle ne kuuluvatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/31 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin puoli vuotta sitten welho liittymän ja nyt on tullut uusia laskuja.

Olen muka avannut sen uudestaan!

Varokaa.

Tässä on kolme vaihtoehtoa.

A)Olet avannut palvelun uudestaan etkä vain muista sitä.

B)Joku toinen on avannut palvelun sinun nimissässi, eli tehnyt petoksen.

C)Kyseessä on inhimillinen tai tekninen virhe, joita sattuu ihan jokaiselle yhtiölle joskus.

Kuka oikeasti kuvittelee, että minkään firman, etenkään pörssissä olevan, olisi järkevää tarkoituksella kusettaa ketään? Se ei ole liiketoiminnallisesti kovin kestävää toimintaa. Silti monet hyppäävät ensimmäisinä tähän johtopäätökseen. Valoja päälle taas.

Vierailija
8/31 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo nyt ongelma? Heitä roskiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/31 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näkyy dna palvelussa että mulla olisi netti ja viihdepalvelu vaikka ei oo.

Jotain mätää tässä on.

Vierailija
10/31 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dna harrasti tuota samaa olemattomien laskujen perintää jo 2000-luvun alussa, että ei ole nyt mikään uusi juttu tämä. En ymmärrä, että miten pirun vaikeaa on saada laskutuspuoli kuntoon. Olen aina kiertänyt sen puljun kaukaa ja kierrän jatkossakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/31 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaan 40 euron laskuja kehittävät mukamas viime vuodelta.

Ja tuo tilaus näkyy palvelussa vaikka en oo sitä tilannut.

Vierailija
12/31 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

fdghdfgfdghdfgh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin puoli vuotta sitten welho liittymän ja nyt on tullut uusia laskuja.

Olen muka avannut sen uudestaan!

Varokaa.

Tässä on kolme vaihtoehtoa.

A)Olet avannut palvelun uudestaan etkä vain muista sitä.

B)Joku toinen on avannut palvelun sinun nimissässi, eli tehnyt petoksen.

C)Kyseessä on inhimillinen tai tekninen virhe, joita sattuu ihan jokaiselle yhtiölle joskus.

Kuka oikeasti kuvittelee, että minkään firman, etenkään pörssissä olevan, olisi järkevää tarkoituksella kusettaa ketään? Se ei ole liiketoiminnallisesti kovin kestävää toimintaa. Silti monet hyppäävät ensimmäisinä tähän johtopäätökseen. Valoja päälle taas.

Jos firma on tehnyt virheet, yllättävän moni alkaa selvittää asiaa rähisemällä. Onhan noita virheitä minunkin kohdalleni osunut, mutta rauhallisesti ja asiallisesti toimimalla ne on saatu korjattua nopeasti. Onpa usein tarjottu vielä jotain hyvitystäkin. Ilmeisesti hyvin monet kuvittelevat saavansa tahtonsa läpi rähisemällä ja huutamalla myös viranomaisten kanssa.

Tämä selvisi minulle, kun piti selvitellä lasten päivähoitopaikkaa. Meille tarjottiin ensin todella hankalassa paikassa olevaa päiväkotia. Soitin sitten päiväkodin johtajalle ja selitin tilanteen ja kysyin, olisiko mitään muita vaihtoehtoja. Hän lupasi ottaa asian esille seuraavassa kokouksessa ja katsoa, mitä voitaisiin tehdä. Kiitin tietysti. Vastaus yllätti: "Näin nämä asiat kuuluu hoitaa, eikä rähisemällä." Ilmeisesti edellinen soittaja oli yrittänyt "toisenlaista" lähestymistapaa. Ei mennyt kuin viikko ja saimme uuden päätöksen päivähoitopaikasta ja nyt meille tarjottiinkin paikkaa juuri siitä päiväkodista, josta paikkaa toivoimme. Sen jälkeen juttelin asiasta muutamien asiakaspalvelutehtävissä olleiden tuttujen kanssa ja kävi ilmi, että rähiseminen on uskomattoman yleistä.

Jatkakaa vain rähinää, huutamista ja kiroilua, kun joku tekee virheen. Sen seurauksena minä ja muut asiallisesti ongelmia selvittelevät saamme asiamme hoidettua nopeasti ja toiveitamme kuunnellaan.

Vuosien mittaan olemme saaneet erilaisia hyvityksiä ja korvauksia satojen, mahdollisesti tuhansien eurojen edestä, kun firmat ovat halunneet korjata tai hyvittää virheensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/31 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tässä rähisemisestä on puhunut?

Vierailija
14/31 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

fdghdfgfdghdfgh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin puoli vuotta sitten welho liittymän ja nyt on tullut uusia laskuja.

Olen muka avannut sen uudestaan!

Varokaa.

Tässä on kolme vaihtoehtoa.

A)Olet avannut palvelun uudestaan etkä vain muista sitä.

B)Joku toinen on avannut palvelun sinun nimissässi, eli tehnyt petoksen.

C)Kyseessä on inhimillinen tai tekninen virhe, joita sattuu ihan jokaiselle yhtiölle joskus.

Kuka oikeasti kuvittelee, että minkään firman, etenkään pörssissä olevan, olisi järkevää tarkoituksella kusettaa ketään? Se ei ole liiketoiminnallisesti kovin kestävää toimintaa. Silti monet hyppäävät ensimmäisinä tähän johtopäätökseen. Valoja päälle taas.

Jos firma on tehnyt virheet, yllättävän moni alkaa selvittää asiaa rähisemällä. Onhan noita virheitä minunkin kohdalleni osunut, mutta rauhallisesti ja asiallisesti toimimalla ne on saatu korjattua nopeasti. Onpa usein tarjottu vielä jotain hyvitystäkin. Ilmeisesti hyvin monet kuvittelevat saavansa tahtonsa läpi rähisemällä ja huutamalla myös viranomaisten kanssa.

Tämä selvisi minulle, kun piti selvitellä lasten päivähoitopaikkaa. Meille tarjottiin ensin todella hankalassa paikassa olevaa päiväkotia. Soitin sitten päiväkodin johtajalle ja selitin tilanteen ja kysyin, olisiko mitään muita vaihtoehtoja. Hän lupasi ottaa asian esille seuraavassa kokouksessa ja katsoa, mitä voitaisiin tehdä. Kiitin tietysti. Vastaus yllätti: "Näin nämä asiat kuuluu hoitaa, eikä rähisemällä." Ilmeisesti edellinen soittaja oli yrittänyt "toisenlaista" lähestymistapaa. Ei mennyt kuin viikko ja saimme uuden päätöksen päivähoitopaikasta ja nyt meille tarjottiinkin paikkaa juuri siitä päiväkodista, josta paikkaa toivoimme. Sen jälkeen juttelin asiasta muutamien asiakaspalvelutehtävissä olleiden tuttujen kanssa ja kävi ilmi, että rähiseminen on uskomattoman yleistä.

Jatkakaa vain rähinää, huutamista ja kiroilua, kun joku tekee virheen. Sen seurauksena minä ja muut asiallisesti ongelmia selvittelevät saamme asiamme hoidettua nopeasti ja toiveitamme kuunnellaan.

Vuosien mittaan olemme saaneet erilaisia hyvityksiä ja korvauksia satojen, mahdollisesti tuhansien eurojen edestä, kun firmat ovat halunneet korjata tai hyvittää virheensä.

Mulla menee aina töissä sellaiset, jotka ei osaa käyttäytyä asiallisesti ja heti vaatii jotain, vaikka asiasta ei ole vielä mitään keskusteltukaan, kyllä hoidettavien häntäpäähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/31 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dna harrasti tuota samaa olemattomien laskujen perintää jo 2000-luvun alussa, että ei ole nyt mikään uusi juttu tämä. En ymmärrä, että miten pirun vaikeaa on saada laskutuspuoli kuntoon. Olen aina kiertänyt sen puljun kaukaa ja kierrän jatkossakin.

Laskut eivät yleensä mene perintään, jos virheistä huomauttaa heti, eikä vasta sitten, kun lasku on jäänyt maksamatta.

Mutta aina on ollut ihmisiä, jotka kuvittelevat, että virheen korjaantuvat sillä, että pistetään pää pensaaseen ja kuvitellaan, että joku muu hoitaa asian. Tämän opin aikanaan Karpon ohjelmasta. Siellä oli vanha pariskunta, joka sai pankista maksulappuja lainasta, jota he eivät olleet omasta mielestään ottaneet. Sen sijaan, että he olisivat ottaneet yhteyttä pankkiin, he heittivät kirjeet roskiin ja lopputuloksena oli perintä. En muista enää tarkasti yksityiskohtia, mutta Karpon kauhistellessa vanhan pariskunnan kohtelua, ohjelmasta selvisi myös pankin näkemys, jonka mukaan yhteydenotto pankkiin heti ensimmäisen kirjeen jälkeen olisi auttanut, koska virhettä olisi voitu alkaa heti selvittää. Ulosottomies tuli paikalle, joska pariskunta jääräpäisesti kieltäytyi selvittämästä asiaa, koska he eivät olleet mitään lainaa ottaneet. Miten pankin kuvitellaan saavan tietää, että on tapahtunut virhe, jos virheen uhri ei tee mitään oikaistakseen virheen.

Vierailija
16/31 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli DNA joskus 5 vuotta sitten. Liittymän sulkemisen jälkeen laskuja tuli yli puoli vuotta. Perintäänkin asti niitä laittoivat vaikka joka kerta soitin ja kerroin liittymä on suljettu aikoja sitten. Ja parasta tässä oli se että useampaan kertaan jonotin DNA:n asiakaspalveluun tunnin ajan.

Vierailija
17/31 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia ongelmia. Mulle taas on pelkää positiivista palautetta ollut DNAlta. Olette lukeneet ehdot joko huolimattomasti tai yksinkertaisesti unohtaneet ilmoittaa tai maksaa jotakin. DNA hakkaa Teliat sun muut 100-0

Vierailija
18/31 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli DNA joskus 5 vuotta sitten. Liittymän sulkemisen jälkeen laskuja tuli yli puoli vuotta. Perintäänkin asti niitä laittoivat vaikka joka kerta soitin ja kerroin liittymä on suljettu aikoja sitten. Ja parasta tässä oli se että useampaan kertaan jonotin DNA:n asiakaspalveluun tunnin ajan.

Sama kuin mulla.

Ap

Vierailija
19/31 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tässä rähisemisestä on puhunut?

Ei kukaan, mutta aloitusviestin sävy vihjaa kyllä siihen, että asiaa on saatettu alkaa hoitaa kiivaaseen sävyyn ja syytellen, vaikkapa näin:

DNA: "Hyvää huomenta, kuinka voin auttaa?"

Asiakas: "Mä sain teiltä laskun, vaikka en oo tilannu teiltä mitään. Luuletteks te, että mä maksan tän!?"

DNA: "Katsotaan. Saisinko asiakasnumeron, joka löytyy siitä...."

A: "Mä en oo teidän asiakas."

D: "Mutta jos saisin sen asiakasnumeron, niin voisin etsiä tiedot järjestelmästä." 

Vastaava hyökkäävä asenne jatkuu koko ajan ja asiakaspalvelun ihminen tietysti reagoi vaistomaisesti ja tahattomasti kiistämällä. Neutraali ja jopa lievästi anteeksipyytävä sävy voi toimia paljon paremmin. Siitä huolimatta on pidettävä tiukasti kiinni omasta kannastaan tai sitten mukautettava sitä, jos keskustellessa selviää uutta tärkeää tietoa. Voihan näet olla niinkin, että asiakas itse on väärässä.

Jos asiakaspalvelu ei ole yhteistyöhaluinen asiallisesta käytöksestä huolimatta, aina voi yrittää uudelleen tai voi pyytää, että voi jutella esimiehen kanssa. Jos se ei onnistu, voi alkaa tavoitella sopivaa ylempää pomoa firman puhelinvaihteen kautta tai muuten. Joissakin firmoissa asiakkaat kyllä yritetään eristää virallisen asiakaspalvelun puolelle, mutta kyllä senkin pystyy kiertämään, jos tarvetta on. On kokeiltu ja toimivaksi tavaksi havaittu. Mutta koko ajan on tärkeää pysyä rauhallisena ja asiallisena.

Vierailija
20/31 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tässä rähisemisestä on puhunut?

Ei kukaan, mutta aloitusviestin sävy vihjaa kyllä siihen, että asiaa on saatettu alkaa hoitaa kiivaaseen sävyyn ja syytellen, vaikkapa näin:

DNA: "Hyvää huomenta, kuinka voin auttaa?"

Asiakas: "Mä sain teiltä laskun, vaikka en oo tilannu teiltä mitään. Luuletteks te, että mä maksan tän!?"

DNA: "Katsotaan. Saisinko asiakasnumeron, joka löytyy siitä...."

A: "Mä en oo teidän asiakas."

D: "Mutta jos saisin sen asiakasnumeron, niin voisin etsiä tiedot järjestelmästä." 

Vastaava hyökkäävä asenne jatkuu koko ajan ja asiakaspalvelun ihminen tietysti reagoi vaistomaisesti ja tahattomasti kiistämällä. Neutraali ja jopa lievästi anteeksipyytävä sävy voi toimia paljon paremmin. Siitä huolimatta on pidettävä tiukasti kiinni omasta kannastaan tai sitten mukautettava sitä, jos keskustellessa selviää uutta tärkeää tietoa. Voihan näet olla niinkin, että asiakas itse on väärässä.

Jos asiakaspalvelu ei ole yhteistyöhaluinen asiallisesta käytöksestä huolimatta, aina voi yrittää uudelleen tai voi pyytää, että voi jutella esimiehen kanssa. Jos se ei onnistu, voi alkaa tavoitella sopivaa ylempää pomoa firman puhelinvaihteen kautta tai muuten. Joissakin firmoissa asiakkaat kyllä yritetään eristää virallisen asiakaspalvelun puolelle, mutta kyllä senkin pystyy kiertämään, jos tarvetta on. On kokeiltu ja toimivaksi tavaksi havaittu. Mutta koko ajan on tärkeää pysyä rauhallisena ja asiallisena.

No sinuna en nyt leikkisi mitään Sigmund Freud meets kristallipallo, koska et tiedä, miten ap on asiasta sanonut. Jotenkin rasittaa muutenkin tuollainen opastava asenne, ihan kuin sinä vain tietäisit miten käyttäytyä, muut eivät.

-ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä