näin toimii dna! aiheettomia laskuja
Lopetin puoli vuotta sitten welho liittymän ja nyt on tullut uusia laskuja.
Olen muka avannut sen uudestaan!
Varokaa.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tässä rähisemisestä on puhunut?
Ei kukaan, mutta aloitusviestin sävy vihjaa kyllä siihen, että asiaa on saatettu alkaa hoitaa kiivaaseen sävyyn ja syytellen, vaikkapa näin:
DNA: "Hyvää huomenta, kuinka voin auttaa?"
Asiakas: "Mä sain teiltä laskun, vaikka en oo tilannu teiltä mitään. Luuletteks te, että mä maksan tän!?"
DNA: "Katsotaan. Saisinko asiakasnumeron, joka löytyy siitä...."
A: "Mä en oo teidän asiakas."
D: "Mutta jos saisin sen asiakasnumeron, niin voisin etsiä tiedot järjestelmästä."
Vastaava hyökkäävä asenne jatkuu koko ajan ja asiakaspalvelun ihminen tietysti reagoi vaistomaisesti ja tahattomasti kiistämällä. Neutraali ja jopa lievästi anteeksipyytävä sävy voi toimia paljon paremmin. Siitä huolimatta on pidettävä tiukasti kiinni omasta kannastaan tai sitten mukautettava sitä, jos keskustellessa selviää uutta tärkeää tietoa. Voihan näet olla niinkin, että asiakas itse on väärässä.
Jos asiakaspalvelu ei ole yhteistyöhaluinen asiallisesta käytöksestä huolimatta, aina voi yrittää uudelleen tai voi pyytää, että voi jutella esimiehen kanssa. Jos se ei onnistu, voi alkaa tavoitella sopivaa ylempää pomoa firman puhelinvaihteen kautta tai muuten. Joissakin firmoissa asiakkaat kyllä yritetään eristää virallisen asiakaspalvelun puolelle, mutta kyllä senkin pystyy kiertämään, jos tarvetta on. On kokeiltu ja toimivaksi tavaksi havaittu. Mutta koko ajan on tärkeää pysyä rauhallisena ja asiallisena.
Asiakaspalvelu on koulutettu ja palkattu hoitamaan asiakaspalvelua, eivät esimiehet. Asialliset asiat todellakin hoituvat juurikin siinä normaalissa asiakaspalvelussa, mutta jos olet joku Hyacinth Bukée, niin kiilaat asioista mitään tietämättömien esimiesten juttusille. Voi asia toki lopulta hoitua sitäkin kautta, kun esimies delegoi juttusi asiakaspalveluun, mutta fiksu toimisi alunperinkin oikealla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin puoli vuotta sitten welho liittymän ja nyt on tullut uusia laskuja.
Olen muka avannut sen uudestaan!
Varokaa.
Jos liittymäsi on mennyt kiinni maksamattoman laskun vuoksi, niin se avautuu automaattisesti kunhan olet maksanut laskusi. Näin, vaikka se tulisi puoli vuotta myöhemmin perinnän kautta.
joo, paskalafka, harrastaa määräaikaisuuksia joita "eivoi keskeyttää", ja kas kummaa, uusi laskutuskausi jatkui vaikka kuinka huutanu kurkku suorana että lopetetaa, kehtasivat laskuttaa paperilaskusta vielä eriksee kun hyvä yritys olis antanu loppulaskun jotta tervemenoa
elämässä tapahtuu asioita ja täytyy olla oikeus keskeyttää liittymät, elisa onneksi tajuaa tämän ja on laatu liittymät
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli DNA joskus 5 vuotta sitten. Liittymän sulkemisen jälkeen laskuja tuli yli puoli vuotta. Perintäänkin asti niitä laittoivat vaikka joka kerta soitin ja kerroin liittymä on suljettu aikoja sitten. Ja parasta tässä oli se että useampaan kertaan jonotin DNA:n asiakaspalveluun tunnin ajan.
Ei mihinkään operaattorin asiakaspalveluun tarvitse jonottaa tuntia, ellet sitten katkaise aina ja ota uutta puhelua, jolloin pysyt koko ajan jonon hännillä. Pidä linja auki, niin muutamassa minuutissa kyllä tulee sinunkin vuorosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan, mutta aloitusviestin sävy vihjaa kyllä siihen, että asiaa on saatettu alkaa hoitaa kiivaaseen sävyyn ja syytellen, vaikkapa näin:
Asiakas: "Mä sain teiltä laskun, vaikka en oo tilannu teiltä mitään. Luuletteks te, että mä maksan tän!?"
D: "Mutta jos saisin sen asiakasnumeron, niin voisin etsiä tiedot järjestelmästä."
Vastaava hyökkäävä asenne jatkuu koko ajan ja asiakaspalvelun ihminen tietysti reagoi vaistomaisesti ja tahattomasti kiistämällä. Neutraali ja jopa lievästi anteeksipyytävä sävy voi toimia paljon paremmin. Siitä huolimatta on pidettävä tiukasti kiinni omasta kannastaan tai sitten mukautettava sitä, jos keskustellessa selviää uutta tärkeää tietoa. Voihan näet olla niinkin, että asiakas itse on väärässä.
Jos asiakaspalvelu ei ole yhteistyöhaluinen asiallisesta käytöksestä huolimatta, aina voi yrittää uudelleen tai voi pyytää, että voi jutella esimiehen kanssa. Jos se ei onnistu, voi alkaa tavoitella sopivaa ylempää pomoa firman puhelinvaihteen kautta tai muuten. Joissakin firmoissa asiakkaat kyllä yritetään eristää virallisen asiakaspalvelun puolelle, mutta kyllä senkin pystyy kiertämään, jos tarvetta on. On kokeiltu ja toimivaksi tavaksi havaittu. Mutta koko ajan on tärkeää pysyä rauhallisena ja asiallisena.
No sinuna en nyt leikkisi mitään Sigmund Freud meets kristallipallo, koska et tiedä, miten ap on asiasta sanonut. Jotenkin rasittaa muutenkin tuollainen opastava asenne, ihan kuin sinä vain tietäisit miten käyttäytyä, muut eivät.
-ohis
En tietenkään tiedä, miten joku tietty henkilö on asiaansa yrittänyt hoitaa, mutta se, että pistää asiasta viestin tänne kertoo kyllä jotain. Luulen kyllä tietäväni jotain ongelmien selvittämisestä, sillä olen onnistunut saamaan mielestäni oikeudenmukaisen ratkaisun käytännössä kaikkiin vastaaviin tilanteisiin, jotka omalle kohdalle ovat osuneet. Sitten on ihmisiä, joilla tuntuu olevan jatkuvasti ongelmia milloin minkäkin firman tai viraston kanssa.
Tuntuu siltä, että ainakin osa ihmisistä kuvittelee firmojen yrittävän huijata ja asennoituminen on sitten sen mukaista, vaikka oikeasti kyse on käytännössä aina virheestä, vaikka toki oikeita huijauksiakin tapahtuu.
Olen saanut postilaskutuksesta jo ajat sitten tarpeekseni ja nykyisin on vain prepaid puhelimelle ja data-paketti tietsikalle.
Siis, ei älykännykkää, on ensimmäinen säästöohjeeni.
Puhelut lähinnä vain asialinjalla kaikki ja pääsääntöisesti vain normaalisti tärkeiden asioiden puhelimitse hoitoon ,tiedusteluihin yms. asiapuheluihin.
Kaverien kanssa sovin lähinnä tapaamisista heidän kanssaan ja jos jollekin toiselle paikkakunnalle muuttaneelle tädilleni esim. tai jollekin kaukaiselle sukulaiselle joskus (harvemmin) soitan ...
niin sitten varaudun prepaidinä sen hinta-arvion mukaisesti.
Näin välttyy aina kaikilta ikäviltä laskuyllätyksiltä postilaatikossaan .
Liian hienot ja tekniikkaa tarjoavat puhelimet vain houkuttelevat tarpeettomaan liikakäyttöön ja turhaan tuhlaukseen joka sitten ilmenee niissä (joillakin jo pahoiksi ongelmiksi) kasvaneissa puhelinlaskuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelu on koulutettu ja palkattu hoitamaan asiakaspalvelua, eivät esimiehet. Asialliset asiat todellakin hoituvat juurikin siinä normaalissa asiakaspalvelussa, mutta jos olet joku Hyacinth Bukée, niin kiilaat asioista mitään tietämättömien esimiesten juttusille. Voi asia toki lopulta hoitua sitäkin kautta, kun esimies delegoi juttusi asiakaspalveluun, mutta fiksu toimisi alunperinkin oikealla tavalla.
Prosessi aloitetaan tietysti normaalista asiakaspalvelusta, mutta valitettavasti asiakaspalvelun valtuudet ja tiedot eivät aina riitä. Ei siinä mistään kiilaamisesta ole kysymys. Välillä tarvitaan asiakaspalvelun esimiestä, jolla taatusti on enemmän valtuuksia kuin riviasiakaspalvelijalla.
Joskus ainoa vaihtoehto on joku isompi pomo, kuten firman toimitusjohtaja. Niin oli esimerkiksi siinä tapauksessa, jossa tilattu iso kodinkone ei vastannut ominaisuuksiltaan sitä, mitä esite ja käyttöohje sanoivat, kuten myöhemmin selvisi. Asiakaspalvelu ja huolto pesivät kätensä muutaman korjausyrityksen jälkeen, mutta toimitusjohtajan kautta asia saatiin vietyä eteenpäin sellaiselle taholle, jolla oli tarvittavat valtuudet selvittää ongelma. Firma itse myönsi, että ongelman korjaaminen ei ollut mennyt niin kuin olisi pitänyt, asiakaspalvelu oli möhlinyt ja firma oli toiminut huonosti ja siksi oli tarve hyvittää virhe asiallisesti. Vaihtoehto olisi tietysti ollut turvautua kuluttajaviranomaisten apuun.
Mutta onneksi nykyään asiat järjestyvät lähes aina asiakaspalvelun kautta. Mutta eivät aina. Näin oli esimerkiksi silloin, kun firman autolla törttöiltiin jalkakäytävällä, eikä asiakaspalvelua kiinnostanut ollenkaan. Firman johtoa kuitenkin kiinnosti ja hyvä niin.
m85 kirjoitti:
joo, paskalafka, harrastaa määräaikaisuuksia joita "eivoi keskeyttää", ja kas kummaa, uusi laskutuskausi jatkui vaikka kuinka huutanu kurkku suorana että lopetetaa, kehtasivat laskuttaa paperilaskusta vielä eriksee kun hyvä yritys olis antanu loppulaskun jotta tervemenoa
elämässä tapahtuu asioita ja täytyy olla oikeus keskeyttää liittymät, elisa onneksi tajuaa tämän ja on laatu liittymät
Juurihan tuossa joku arveli, että en tiedä, miten asiakas on toiminut. Tässäkin yksi taas sanoo, miten asia ei hoitunut, vaikka "kuinka huutanut kurkku suorana".
m85 kirjoitti:
Määräaikainen sopimus on määräaikainen. Miksi se pitäisi voida keskeyttää ilman syytä. Hyvä syy ei ole se, että haluaa vaihtaa operaattoria, mutta esimerkiksi muutto toiselle paikkakunnalle, jossa firma ei tarjoa palveluita voi sellainen olla. Tai muutto ulkomaille. Tai asiakkaan kuolema.
Jos haluaa "keskeyttää" sopimuksen vapaasti, pitää valita toistaiseksi voimassa oleva sopimus, jonka voi irtisanoa halutessaan, eikä määräaikaista, joka päättyy tiettynä päivänä. Jos määräaikainen sopimus on sellainen, joka ilman irtisanomista jatkuu uutena määräaikaisena sopimuksena, on syytä selvittää, milloin irtisanominen pitää viimeistään tehdä ja miten se tehdään. Kun noudattaa määräaikoja ja tekee irtisanomisen ehtojen mukaisesti, ongelmia tulee harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Dna harrasti tuota samaa olemattomien laskujen perintää jo 2000-luvun alussa, että ei ole nyt mikään uusi juttu tämä. En ymmärrä, että miten pirun vaikeaa on saada laskutuspuoli kuntoon. Olen aina kiertänyt sen puljun kaukaa ja kierrän jatkossakin.
Ihan samoja kokemuksia. Mulla tilanne meni siihen, että jatkuvien väärien laskujen setvimisissä ei tilanne parantunut. Mitään virheitä ei dna tunnustanut, vaikka ne oli täysin selviä heidän mokia. Loppujen lopuksi laitoin kaikki paperit pinoon ja lähetin ne puljun isoimmalle pomolle, toimari vai pääjohtaja vai mikä oli. Siis ihan postilähetyksenä. Saatekirje mukaan, jossa totesin, että senttiäkään en maksa enää mistään. Eipä ole sen jälkeen kuulunut inahdustakaan.
Tässä oli nyt kyse laskujen perinnästä as in lähetellään olemattomia laskuja asiakkaille, ei perintäprosessista.