Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työntekijän ja asiakkaan väliset "suhteet"

Vierailija
21.04.2018 |

Onko asiakkaan kanssa ystävystyminen esimerkiksi ravintola-alalla ihan ookoo?

Työskentelen yrityksessä, jossa asiakkaat ovat hyvin pitkälti päivästä toiseen samoja. Onko tällaisessa paikassa siis ihan hyväksyttävää viettää aikaa asiakkaiden kanssa myös vapaa-ajalla?

Pomoni kantaa en tiedä, pari kertaa maininnut jos näitä asiakkaita jossain olen sattumalta nähnyt esim. istumassa iltaa. Nyt kuitenkin on alettu pyytämään somen kautta heidän illanistujaisiin jne. Tähän mennessä työvuorot sattuneet päällekäin tai muut menot joten en paikalle ole mennyt vaan vain kieltäytynyt kohteliaasti.

Lähinnä mietin sitä, kokeeko työnantaja että saattaisin "vuotaa" yrityksen tietoja asiakkaille jos heidän kanssa paremmin ystävystyn tai muuten menettää uskottavuuteni? Tai onko palvelualoilla myös samanlainen ammattietiikka kuin esim. sairaanhoitajilla ja psykologeilla?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok mielestäni. Itse työskentelen alalla, missä asiakaskunta koostuu n. 50% vakioasiakkaista. Suuren osan kanssa olen ehtiyt ystävystyä ja tänäänkin olen menossa erään asiakkaan juhliin heti töiden jälkeen. Meidän pomolle ainakin asia on ok, sillä hän itsekin viettää aikaa asiakkaiden seurassa myös töiden ulkopuolella.

Sitäpaitsi asiakkaiden kanssa ystävällinen rupattelu tuo heidät asioimaan myös uudestaan, ainakin oman kokemukseni mukaan. Riippuu tietysti työn luonteesta kannattaako työaikaa hukata asiakkaiden kanssa juoruamiseen, jos on kädet täynnä muitakin hommia. Kannattaa kysyä asiaa mieluummin pomoltasi suoraan kuin täältä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän