Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhottaa ulkomaanmatkoilla, kun aina taksien kanssa säätämistä ja kusettamista

Vierailija
02.04.2018 |

Ensivaikutelma ja viimeinen vaikutelma maasta on se, kun taksit kusettavat matkalla lentokentältä/lentokentälle.

Nyt tämä sama systeemi on tulossa Suomeenkin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs käytät, daa.

Itse sain tarpeekseni kusettaja-takseista parin kerran jälkeen ja sen jälkeen olen aina varannut hotellin niin, että pääsen sinne julkisilla. Ja muutkin nähtävyydet voi käydä katsomassa ilman takseja.

Näin olen hyvin pärjännyt. oma vika, jos takseja käytät.

Lentokentältä minäkin tampio osaan aina mennä julkisilla hotellille.

Vierailija
2/27 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksi voi veloittaa Suomessakin lentokenttäreissusta ihan laillisesti vaikkapa 500e heinäkuusta alkaen, jos vain taksi on ilmoittanut hintansa tuulilasissa selvästi.

Mitään rajoituksia ei hinnoittelulla sinänsä ole.

Sama myös pikkujouluaikana jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta monesti ulkomailla hotelli voi järjestää kyydin kentältä hotelille, ja tuo ei yleensä edes maksa juuri enempää mitä norm. taksi.

Vierailija
4/27 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksi voi veloittaa Suomessakin lentokenttäreissusta ihan laillisesti vaikkapa 500e heinäkuusta alkaen, jos vain taksi on ilmoittanut hintansa tuulilasissa selvästi.

Mitään rajoituksia ei hinnoittelulla sinänsä ole.

Sama myös pikkujouluaikana jne.

Tässä toteutuu siis kokoomuslainen unelma. Ruuhka-aikana rikkaat voivat tilata taksin, köyhät kävelevät.

Vierailija
5/27 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikassa lentokentän ja keskustan välin pääsee julkisilla, paitsi jossain sota-alueilla. Bussinumerot ym voi katsoa netistä ennalta, samoin lukea eri taksi yhtiöistä ym.

Omatoimisuus on valttia, karttoja voi katsoa ennalta.

Vierailija
6/27 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia tulee olemaan monelle suomalaiselle taksiasiakkaalle ikävä yllätys kesän jälkeen. 

Tämän jälkeen pitää olla varma että hyppää tutun "firman" autoon tolpalla tai tilaa auton tutusta välitysyhtiöstä, esim. Taksi Helsinki.

Taksi Helsinki, Lähitaksi ja muut jo olemassa olevat välitysyhtiöt saattaa myös siirtyä kysynnän mukaiseen hinnoitteluun, kuten Rouva Berner & co. lakimuutoksessaan haluaa. Hiljaiseen aikaan on halvempaa ja kiireiseen kalliimpaa. 

- Helsinkiläinen taksikuski

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/27 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä matkustat, mutta minä olen ainakin aina päässyt julkisilla lentokentältä keskustaan hotelille.

Vierailija
8/27 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä Grab tai Uber-taksisovellusta. Kannattaa lukea noista lisää. Oikeasti helppoja, halpoja ja luotettavia. En koskaan ole ajellut niin paljon taksilla kuin viime reissullani Aasiassa kun opimme noita sovelluksia käyttämään. Tuli myös käytyä paljon enemmän eri paikoissa juurikin kun kyyyti oli helppo ja halpa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/27 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa auto ja käytä julkisia. Toimii hyvin ulkomailla.

Vierailija
10/27 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka paikassa lentokentän ja keskustan välin pääsee julkisilla, paitsi jossain sota-alueilla. Bussinumerot ym voi katsoa netistä ennalta, samoin lukea eri taksi yhtiöistä ym.

Omatoimisuus on valttia, karttoja voi katsoa ennalta.

Itse käytän takseja koska en halua kantaa painavia matkalaukkuja bussissa/metrossa ym. Lisäksi en tykkää yöaikaan liikkua yksin pitkin kaupunkia. Aika harvoin julkiset kuitenkaan kulkee lentokentän ovelta hotellin ovelle suoraan.

Ja samoin, välillä harmittaa kun ei muista mikä taksiyhtiö on hyvä missäkin.. yritän siis muistaa kysyä hintaa kuljettajalta ennakkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/27 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiassa ei todellakaan pääse julkisilla hotellille... tosin Delhissä hyvä metroverkko.

Esim Uber arvioi hinnan jo etukäteen. Monissa maissa taksin voi myös maksaa tiskillä terminaalissa, siellähän voi kysyä paljonko se maksaa ja joissain maissa ostaa prepaid taksin.

Vierailija
12/27 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksi voi veloittaa Suomessakin lentokenttäreissusta ihan laillisesti vaikkapa 500e heinäkuusta alkaen, jos vain taksi on ilmoittanut hintansa tuulilasissa selvästi.

Mitään rajoituksia ei hinnoittelulla sinänsä ole.

Sama myös pikkujouluaikana jne.

Tässä toteutuu siis kokoomuslainen unelma. Ruuhka-aikana rikkaat voivat tilata taksin, köyhät kävelevät.

Pitää paikkansa. Vielä pitäisi saada korotettua autoilun kustannuksia. Nykyään kaikki köyhät ovat tiellä ja vievätpä kaikki parkkipaikatkin. Tosin ei ne parkkipaikat lopu ainakaan minulta. kuudella kympillä saa parkkeerata lähes minne tahansa.

Edelleen mökkien kiinteistöveroa pitäisi korottaa raippaasti ainakin ranta-alueilla. ärsyttää kun köyhät riekkuvat perintömökeillään niin että koko järvi raikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/27 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy alkaa kysymään Suomessakin jotain kiinteää hintaa taksilta tolpalla. Kysyy muutamalta eri taksilta varmuuden vuoksi.

Vierailija
14/27 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika sama, ei normaali ihminen tarvitse taksia kuin ehkä kerran parissa vuodessa.

En ole viimeiseen 30 vuoteen ollut kuin ehkä 15x taksissa.

Ja autoakaan ei itsellä ollut kuin vasta viime vuonna.

Kävellen/pyörällä piäsöö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/27 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksi voi veloittaa Suomessakin lentokenttäreissusta ihan laillisesti vaikkapa 500e heinäkuusta alkaen, jos vain taksi on ilmoittanut hintansa tuulilasissa selvästi.

Mitään rajoituksia ei hinnoittelulla sinänsä ole.

Sama myös pikkujouluaikana jne.

Tässä toteutuu siis kokoomuslainen unelma. Ruuhka-aikana rikkaat voivat tilata taksin, köyhät kävelevät.

Huoh.

Kilpailusta on hyötyä meille kaikille, mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

Ja voisit mennä hoitoon tuon kokoomusvihasi kanssa...

Vierailija
16/27 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika sama, ei normaali ihminen tarvitse taksia kuin ehkä kerran parissa vuodessa.

En ole viimeiseen 30 vuoteen ollut kuin ehkä 15x taksissa.

Ja autoakaan ei itsellä ollut kuin vasta viime vuonna.

Kävellen/pyörällä piäsöö

Juuri tämän vuoksi nykyinen hinnoittelutapa on parempi. Kun käyttää pari kertaa vuodessa, haluaa luottaa siihen, että hinta on heti oikea ja kohtuullinen, eikä tarvitse ruveta arpomaan ja kilpailuttamaan jne.

Vierailija
17/27 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksi voi veloittaa Suomessakin lentokenttäreissusta ihan laillisesti vaikkapa 500e heinäkuusta alkaen, jos vain taksi on ilmoittanut hintansa tuulilasissa selvästi.

Mitään rajoituksia ei hinnoittelulla sinänsä ole.

Sama myös pikkujouluaikana jne.

Tässä toteutuu siis kokoomuslainen unelma. Ruuhka-aikana rikkaat voivat tilata taksin, köyhät kävelevät.

Huoh.

Kilpailusta on hyötyä meille kaikille, mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

Ja voisit mennä hoitoon tuon kokoomusvihasi kanssa...

Niin, siis tällä hetkellä ruuhka-aikana taksin saa jonotusjärjestyksesta lompakon paksuudesta riippumatta. Jatkossa rikkaat saavat taksin heti, köyhät jonottavat tai kävelevät.

Vierailija
18/27 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa isoissa kaupungeissa on täysin järjestöntä ottaa taksi lentokentältä/-lle liikenneruuhkien takia.

Ja nykyään myös Helsingissä, kun juna on erittäin tervetullut ja kätevä, nopea, helppo ja halpa.

Mitä järkeä terveen ihmisen on maksaa 40-60 € taksista, kun pääsee ulkopaikkakuntalaisenakin esim. keskustaan/Pasilaan (tai muille asemille) hintaan 5,50 ja tarvittaessa siitä eteen päin kulkuneuvoa vaihtaen???

HSL:n alueen hahmottaminen silloin, kun tietää, minne on menossa, ei ole ylitse pääsemätöntä.

Harvempi kai pääkaupunkiseudulle tulee tietämättä, mikä on päämäärä.

Ymmärrän taksin käytön, jos on sairas tai liikuntarajoitteinen.

Vierailija
19/27 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensivaikutelma ja viimeinen vaikutelma maasta on se, kun taksit kusettavat matkalla lentokentältä/lentokentälle.

Nyt tämä sama systeemi on tulossa Suomeenkin.

Kusetushinnatkin ovat silti ulkomailla halvempia kuin suomalaiset normihinnat.

Vierailija
20/27 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa isoissa kaupungeissa on täysin järjestöntä ottaa taksi lentokentältä/-lle liikenneruuhkien takia.

Ja nykyään myös Helsingissä, kun juna on erittäin tervetullut ja kätevä, nopea, helppo ja halpa.

Mitä järkeä terveen ihmisen on maksaa 40-60 € taksista, kun pääsee ulkopaikkakuntalaisenakin esim. keskustaan/Pasilaan (tai muille asemille) hintaan 5,50 ja tarvittaessa siitä eteen päin kulkuneuvoa vaihtaen???

HSL:n alueen hahmottaminen silloin, kun tietää, minne on menossa, ei ole ylitse pääsemätöntä.

Harvempi kai pääkaupunkiseudulle tulee tietämättä, mikä on päämäärä.

Ymmärrän taksin käytön, jos on sairas tai liikuntarajoitteinen.

Vieraan paikan joukkoliikenteen käyttäminen vaatii aika paljon selvittelyä ennen kuin sitä osaa käyttää. Alkaen siitä että mistä lipun voi ostaa, voiko ostaa kulkuvälineetä vai pitääkö ostaa jostain muualta, sitten pitää selvittää aikataulut jne. Toki sitten kun tämän selvittelyn on kerran tehnyt niin kyseisen paikan joukkoliikuntavälineitä osaa käytää. Usein itsen kohteeseen mennessä menen lentokentältä taksilla hotellille, mutta toiseen suuntaa matka usein onnistuukin julkisilla. Matka hotellilta kentälle on helpompi, kuin kentältä johonkin satunnaiseen hotelliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan