Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jokaiselle sähköpyörän ostajalle tulossa 400 euroa valtiolta – jopa kymmeniä prosentteja pyörän hinnasta

Vierailija
19.03.2018 |

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/620316-jokaiselle-sahkopyoran…

Miksi normaalipyörälle ei saa tukea? Ollaanko jo niin huonossa kunnossa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humpuukiuutinen :(

Vierailija
2/22 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ministereillä tai sukulaisillaan kytköksiä sähköpyöriä valmistaviin firmoihin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siinä on ajatuksena, että sähköpyörä korvaa todennäköisemmin auton kuin tavispyörän. En kyllä usko, että näin käy. Ne syyt, miksi käytän hävettävän paljon autoa, eivät liity pyöräilyn rankkuuteen vaan erinäisiin perhe-elämän logistisiin seikkoihin, joita sähköpyörä ei muuksi muuta.

Vierailija
4/22 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli uuden sähköpyörän saa satasella?

Vierailija
5/22 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/620316-jokaiselle-sahkopyoran…

Miksi normaalipyörälle ei saa tukea? Ollaanko jo niin huonossa kunnossa?

Normaaleja pyöriä saa kuitenkin aika edullisesti. Sähköpyörille on käyttöä sellaisissakin tilanteissa joissa normaali ei välttämättä oikein riitä.

Olen lukenut jonkin verran noista sähköpyöristä, ja ymmärtänyt ostajien kommenteista että oikeasti jotkut ovat siirtyneet käyttämään pyörää työmatkoilla, vaikkeivat alunperin siihen tarkoitukseen harkinneetkaan. Ei ollenkaan huono juttu.

Vierailija
6/22 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä turhat tuet voisi lakkauttaa ja vähentää verottamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/22 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko mieluummin määrätä taloihin rakennettavaksi tarpeeksi isot pyöräsuojat ja liikekiinteistöihin kunnollisen valvotun pyörävaraston? Miksei niin voisi tehdä, kun on voitu määrätä sekin että liikuntavammaisten varalta on jokaisen asunnon vessan oltava pyörätuolin mentävä hehtaarihalli?

Vierailija
8/22 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/620316-jokaiselle-sahkopyoran…

Miksi normaalipyörälle ei saa tukea? Ollaanko jo niin huonossa kunnossa?

Ilmeisesti sipilän sukulaisilla ei ole tavispyörätehdasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/22 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon fillari maksaa 1500€ vähintään. Kyllä siihenkin pitäisi saada tukea jos sähköiseenkin saa.

Vierailija
10/22 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mun mielestä tuon, että voisi keraan vuodessa ostaa pitäisi muuttaa kerran kolmessa vuodessa (ellei viidessä), ei ole yhteiskunnan tehtävä tukea jonkun pyöränvaihtoharrastusta. Varmasti pitäisi kestää ainakin sen kome vuotta huollettuna käytössä kuin käytössä.

Voisin ehkä itsekkin harkita sähköpyörää, noin edullisin ehdoin. Lyhyille matkoille ihan passeli varmasti.

M29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/22 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sähkönkäytön pitänyt olla liki s**tanasta? 

Vierailija
12/22 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpyörien hinnat nousivat juuri 400euroa. Tehtaalla jotain ongelmia.

t. sähköpyöräkauppiaat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/22 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt kohdistaa sähköautoon tätä tukea mieluummin. Varakkaiden hupia kyllä ovat sähköpyörät sekä -autot.

Vierailija
14/22 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai siinä on ajatuksena, että sähköpyörä korvaa todennäköisemmin auton kuin tavispyörän. En kyllä usko, että näin käy. Ne syyt, miksi käytän hävettävän paljon autoa, eivät liity pyöräilyn rankkuuteen vaan erinäisiin perhe-elämän logistisiin seikkoihin, joita sähköpyörä ei muuksi muuta.

Niin, noin sulla. Mä taas aiemmin käytin autoa kun en pysty polvivamman takia ajamaan tavallisella fillarilla kuin ihan pikkumatkoja. Sähköpyörällä ajoin viime kevään/syksyn aikana reilu 1200km, lapsi ja kauppaostokset peräkärryssä. Jo tuolla kilometrimäärällä kunto nousi reilusti ja muitakin terveysvaikutuksia huomasi. (yleinen harhaluulo on että sähköpyörän kyydissä vaan istutaan ja moottori hoitaa työn. Todellisuudessa pitää koko ajan polkea ja avustusvoimakkuutta saa säädettyä)

Kyllä mä pitäisin ihan fiksuna että jollain taloudellisella kannustimella ohjattaisiin kaltaisiani pikkusen pläskejä, vähän raihnaisia keski-ikäistyviä akkoja pois sieltä auton ratin takaa. Sen corollanroppanan kun saa viidelläsadalla mutta sähköpyörä maksaa ainakin tuplaten jos ostaa sellaisen joka useamman vuoden kestää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/22 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi pitänyt kohdistaa sähköautoon tätä tukea mieluummin. Varakkaiden hupia kyllä ovat sähköpyörät sekä -autot.

Autokaupassahan saa vanhasta autosta 1500 euron tapporahan ja hybridiin tai sähköautoon vaihtaja jopa 2.500 euroa.

Minustakin parempi malli olisi ollut se että saisi vanhasta fillarista vaikka 400 euron romutuspalkkion vaihdossa uuteen. Siis myös luomupyörään vaihdossa.

Vierailija
16/22 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörien hinnat nousivat juuri 400euroa. Tehtaalla jotain ongelmia.

t. sähköpyöräkauppiaat

Tuolta saa hyvän edullisesti;

https://www.amazon.de/ANCHEER-Elektrofahrrad-Mountainbike-Abnehmbarer-H…

Amazoonin suisituin edullinen, ilmanen toimitus hinnaksi jää 158 euroa :)

Vierailija
17/22 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa mennä vihdoin ostamaan sähköpyörän 😀

Olen aina tykännyt liikkua pyörällä, mutta viime vuosina ei voimat ole riittäneet lähikauppaa pidemmille matkoille 😫

MS-tauti vie voimia.

Vierailija
18/22 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko mieluummin määrätä taloihin rakennettavaksi tarpeeksi isot pyöräsuojat ja liikekiinteistöihin kunnollisen valvotun pyörävaraston? Miksei niin voisi tehdä, kun on voitu määrätä sekin että liikuntavammaisten varalta on jokaisen asunnon vessan oltava pyörätuolin mentävä hehtaarihalli?

Tiesitkö, että kenestä tahansa voi tulla liikuntavammainen. Jopa sinusta.

Itse heräsin eräänä aamuna sellaiseen karuun todellisuuteen, että jalat eivät toimineet. Illalla nukkumaan mennessä olin ollut vielä hyvässä kunnossa.

Harrastin silloin säännöllisesti liikuntaa.

Tein pitkiä juoksulenkkejä ja kävin jumpassa kolmena iltana viikossa.

Sitten kaikki pysähtyi aivan yllättäen ilman mitään ennakkovaroituksia. Olin silloin nuori opiskelija.

Vierailija
19/22 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut sähköpyörän hommaamista. Onhan se työmatkapyöräilyssä ihan kiva, että pyörä vähän auttaa esim. vastatuulessa tai ylämäessä, että ei tarvitse sitten töissä olla yltäpäältä hiessä. Itselläni tulee pyöräilyssä ns. "jälkihiki" eli vaatteiden vaihtaminen heti pyöräilyn jälkeen ei auta, kesken töiden en sitä pysty tekemään. Työmatka on 9km, sähköpyörällä se sujuisi leikiten ja kohtuullisessa ajassa, kun se vastatuuli yms. ei hidastaisi matkantekoa koskaan, voisi lähteä aina tiettyyn aikaan töihin ilman säävarausta.

Kyllä sähköpyörällä ajoa voi silti ihan liikunnaksi kutsua ja moottoriahan ei ole pakko käyttää jos ei halua.

Vierailija
20/22 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörien hinnat nousivat juuri 400euroa. Tehtaalla jotain ongelmia.

t. sähköpyöräkauppiaat

Tuolta saa hyvän edullisesti;

https://www.amazon.de/ANCHEER-Elektrofahrrad-Mountainbike-Abnehmbarer-H…

Amazoonin suisituin edullinen, ilmanen toimitus hinnaksi jää 158 euroa :)

Tässäpä tulikin tyhjentävä vastaus sille, miksi kivijalkakaupat kuolee tässä maassa.

Olisiko pohdinnan paikka kauppiailla.