Kannattaako tehdä valitus potilasasiamiehelle?
Hammaslääkäri porasi päivystyksessä väärää hammasta vahingossa kun juurihoito piti tehdä viereiseen. Ei puhunut minulle asiasta eikä kirjoittanut tietoihin ylös. Tuntoa tuossa hampaassa ei ole sen jälkeen ollut. Tämänhetkinen hammaslääkäri on asiasta huolissaan (antoi sähkövirtaa hampaaseen mutta en tuntenut mitään millään voimakkuuksilla) ja sanoi että joutuu tutkimaan sen kunhan saadaan tämä alkuperäinen juurihoito ja tulehdus pois alta. Jos terve hammas on huolimattomuuden takia pilattu ja sekin täytyy juurihoitaa, valitan tietenkin. Mutta jos olisi käynyt niin tuuri ettei hammasta olisi porattu liikaa, hyödyttääkö valituksen tekeminen ketään?
Kommentit (9)
Onko toinen hammas ollut siis terve eli ei reikää tai paikattu? Itse saan sen käsityksen, että säryn aiheuttaja on ollut epäselvä ja hoidettu ensin todennäköisin syy (puhdistettu hammas ja laitettu väliaikainen paikka)
Vierailija kirjoitti:
Onko toinen hammas ollut siis terve eli ei reikää tai paikattu? Itse saan sen käsityksen, että säryn aiheuttaja on ollut epäselvä ja hoidettu ensin todennäköisin syy (puhdistettu hammas ja laitettu väliaikainen paikka)
"väärä" hammas oli täysin terve ja paikkaamaton etuhammas. kipu jonka vuoksi menin päivystykseen keskittyi selvästi yhteen hampaaseen, josta oli otettu myös ennen poraamista röntgen jossa ongelmat (halkeama hampaassa/tulehduspesäke) näkyi, eli porasi viereistä hammasta vahingossa.
Tarkennan vielä että hammaslääkäri siis mitä ilmeisemmin porasi väärää hammasta, huomasi virheensä, paikkasi sen ja aloitti juurihoidon sitten oikeaan hampaaseen. Nykyinen hammaslääkäri tuskailee kun ei tiedä kuinka syvälle hammasta on ehditty porata kun sitä ei pysty röntgenistä näkemään eikä päivystyksen hammaslääkäri kirjannut virheporausta ylös.
AP
Kuule hammashullu, sinun ei pitäisi laittaa noin paljon sun ammattiin liittyvää tietoa noihin aloituksiin, kukaan tavallinen tallaaja hammaslääkärin asiakas ei pystyisi kertomaan noin paljon hoidoista. Seuraavan kerran paremmalla onnella eli Porvoossa on jälleen kerran käyty hammaslääkärissä. ;)
Vierailija kirjoitti:
Kuule hammashullu, sinun ei pitäisi laittaa noin paljon sun ammattiin liittyvää tietoa noihin aloituksiin, kukaan tavallinen tallaaja hammaslääkärin asiakas ei pystyisi kertomaan noin paljon hoidoista. Seuraavan kerran paremmalla onnella eli Porvoossa on jälleen kerran käyty hammaslääkärissä. ;)
Täh? Mikähän noista "ammattitiedoistani" on sellaista jota normaaliälyinen ihminen ei potilaana sisäistä kun hammaslääkäri asiasta kertoo? Vai etkö ole ikinä käynyt hammaslääkärissä?
AP
Vierailija kirjoitti:
Kuule hammashullu, sinun ei pitäisi laittaa noin paljon sun ammattiin liittyvää tietoa noihin aloituksiin, kukaan tavallinen tallaaja hammaslääkärin asiakas ei pystyisi kertomaan noin paljon hoidoista. Seuraavan kerran paremmalla onnella eli Porvoossa on jälleen kerran käyty hammaslääkärissä. ;)
Poraamisen ja juurihoidon ymmärtäminen jotain hammaslääkärin ammattisalaisuuksia :D
Potilasasiamies on se joka auttaa sinua tilanteessa jossa haluat valittaa hoidosta, ei hänelle tehdä valitusta. Ota yhteyttä potilasasiamieheen.
Arvostaisin myös jos joku kertoisi tuosta valitusprosessin käytännöistä enemmän - en tottapuhuen tiedä siitä oikein mitään. En ole oikein innostunut koko hommasta mutta en myöskään halua omasta pussista maksaa toista juurihoitoa hammaslääkärin virheen takia...
AP