Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on ne 400 euron collegepaidat joita teinipojat ostaa?

Vierailija
27.01.2018 |

Luin Hesarista artikkelia luksustuotteita ostavasta naisesta ja pojatkin mainittiin siinä. Mitä tällaiset 400 e:n collegepaidat on?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että Guccin paitoja :'D Olisiko mahdollista saada kyseinen artikkeli tähän? 

Vierailija
2/13 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supremen hupparit..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cucci gang. Ra - di cali soitunut pyramidi huijanut illuminati puijjanu cucci cucci cucci.

Vierailija
4/13 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten katumuotio on tällähetkellä sellaoset merkit kuin Gucci, Supreme, White ja Raft Simon. Nuoret käyttää myös paljon Sokoksen ja Stovmannin miestenosaton laatumerkkejä kuten vaikka Tom Hilfiger ja Turo Tailor.

Vierailija
5/13 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen palattuaan Räihä valmistui ja sai vakituisen työn. Hän alkoi myös seurustella ja muutti silloisen puolisonsa kanssa yhteen.

Uusi elämäntilanne mahdollisti shoppailun eri tavalla kuin aiemmin. Räihä osti uusia luksuslaukkuja ja muita merkkituotteita.

Isoin muutos tuli kuitenkin kuusi vuotta sitten, kun suhde päättyi eroon

Räihä toteutti shoppailu-unelmiaan: ”Chanelit viuhuivat olalla, Louboutinit kipittivät asfalttia pitkin ja Tiffanyt välkkyivät ranteessa”, hän on kirjoittanut blogiinsa laukku

Tutkija selittää esimerkiksi helsinkiläisessä katukuvassa melko yleisten Louis Vuitton -laukkujen suosiota ensisijaisesti hinnalla ja imagolla. Tuotteet ovat kalliita, mutta hinnat eivät ole keskiluokalle täysin mahdottomia.

”Brändin ympärille on luotu imago tietynlaisesta kuluttajasta. Se vetoaa erityisesti nuorehkoihin naisiin. Se on aika paljon sitä, että minulla on varaa

Nuoret arvostavat tutkimusten mukaan merkkituotteita enemmän kuin vanhemmat ikäryhmät. Juuri nuorille onkin erityisen tärkeää kuulua tiettyyn sosiaaliseen ryhmään ja tehdä vaikutus muihin ihmisiin

Joskus brändin tärkeys aukeaa vain pienelle porukalle. Keski-ikäiset voivat sijoittaa 30 000 euroa pyörään, teinipojat taas saattavat käyttää säästönsä 400 euron collegepaitoihin, joita myydään verkossa vain rajallinen määrä tiettynä kellonaikana viikossa.

VUONNA 2013 Anna-Katri Räihä matkusti elämänsä ensimmäistä kertaa Afrikkaan. Kun hän palasi telttaleiriltä Keniasta ja Tansaniasta nuhjuisen rinkkansa kanssa, hänestä tuntui kuin hän olisi murtautunut jonkun ventovieraan asuntoon. Oman vitivalkoisen kodin sohvalle ei melkein uskaltanutkolmisen vuotta sitten päätti lähteä maailmanympärysmatkalle. Sitä varten piti säästää. Räihä muutti pienempään asuntoon, luopui tilavasta vaatehuoneesta ja karsi tavaroitaan. Hän myi vaatteita, kenkiä ja laukkuja ja teki tietoisen päätöksen, ettei ostaisi mitään uutta. Monista kaverimenoista hän jättäytyi pois. Rahaa säästyi jopa yllättävän nopeasti.

Reilun puolentoista vuoden säästökuurin päätteeksi Räihä otti toissa syksynä töistä vapaata ja lähti kymmenen kuukauden maailmanympärysmatkalle pelkän rinkan kanssa.

Reissusta palatessa iski ahdistus. Räihä luuli luopuneensa ennen matkaa jo kaikesta tarpeettomasta, mutta varastossa odottikin vielä turhaa tavara

RÄIHÄ on myllännyt kulutustapojaan selvästi ja keskittyy nyt matkailuun ja sen tuomiin elämyksiin

”Perinteisen tavaraluksuksen arvo on vähentynyt. Mitä useammalla ihmisellä on pääsy niin sanottuun keskiluksukseen, sitä vähemmän luksusta se on.

Ylellisyystavaroilla on yhä silti asemansa. Innostuneimpia niistä ovat tutkijan mukaan ne, joilla on niihin helposti varaa sekä toisaalta ne, joilla ei ole ollenkaan varaa.

Wilska tietää, että jotkut nuoret aikuiset tuntevat bränditavaroita kohtaan niin suurta himoa, että he pistävät koko muun elämän säästöliekille toteuttaakseen haaveensa. Siinä ei ole Wilskan mielestä mitään huolestuttavaa, kunhan siitä ei seuraa ylivelkaantumista, ahdistusta tai so­siaalisia ongelmia.

”Jokaisella on omat taustansa siihen, miksi tavaraa on kertynyt. Usein sitä perustelee itselleen tietyillä kliseisillä ajatuksilla: olen ansainnut tämän, tai minulla on nyt niin vaikeaa tai menee niin hyvin. Mutta voi kysyä, onko jokin sisäinen muu tarve, jota tavaran hankkimisella yrittää peittää”, Räihä sanoo.

Nyt matkailu tuo elämään toisenlaista sisältöä. Ympäristökuormitus mietityttää ahkeraa reissaajaa, mutta lentomatkailun päästöt ovat Räihän mukaan silti maailman mittakaavassa aika pieniä ja niitä voi kompensoid

Vierailija
6/13 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lifestyleblogi ja vitivalkoinen koti.

”Ironia on mahdotonta, ne tekevät sen itse.”

P. Haavikko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se köyhästä tuntua kalliilta.

Vierailija
8/13 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan kielellä ne on goliz-paitoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se köyhästä tuntua kalliilta.

Ei tarvitse olla köyhä, että 400 euron collegepaita tuntuu kalliilta. Siinähän maksaa pelkkä merkki, ei esim. laatu tai materiaali.

Vierailija
10/13 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kalliin collegepaidan, 299 eur.

Pesin ihan ohjeiden mukaan, silti saumat menivät kierteille ja pinta nukkaiseksi.

Minulla on aika uusi, hyvä pesukonekin kotona joten siitä ei ollut kiinni. Siinä on erikoisohjelmia eri tekstiileille, kuten eri villalaaduille.

Hinta ja merkki eivät siis takaa vaatteen tai asusteen laatua, tuli sitten koettua se itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeen palattuaan Räihä valmistui ja sai vakituisen työn. Hän alkoi myös seurustella ja muutti silloisen puolisonsa kanssa yhteen.

Uusi elämäntilanne mahdollisti shoppailun eri tavalla kuin aiemmin. Räihä osti uusia luksuslaukkuja ja muita merkkituotteita.

Isoin muutos tuli kuitenkin kuusi vuotta sitten, kun suhde päättyi eroon

Räihä toteutti shoppailu-unelmiaan: ”Chanelit viuhuivat olalla, Louboutinit kipittivät asfalttia pitkin ja Tiffanyt välkkyivät ranteessa”, hän on kirjoittanut blogiinsa laukku

Tutkija selittää esimerkiksi helsinkiläisessä katukuvassa melko yleisten Louis Vuitton -laukkujen suosiota ensisijaisesti hinnalla ja imagolla. Tuotteet ovat kalliita, mutta hinnat eivät ole keskiluokalle täysin mahdottomia.

”Brändin ympärille on luotu imago tietynlaisesta kuluttajasta. Se vetoaa erityisesti nuorehkoihin naisiin. Se on aika paljon sitä, että minulla on varaa

Nuoret arvostavat tutkimusten mukaan merkkituotteita enemmän kuin vanhemmat ikäryhmät. Juuri nuorille onkin erityisen tärkeää kuulua tiettyyn sosiaaliseen ryhmään ja tehdä vaikutus muihin ihmisiin

Joskus brändin tärkeys aukeaa vain pienelle porukalle. Keski-ikäiset voivat sijoittaa 30 000 euroa pyörään, teinipojat taas saattavat käyttää säästönsä 400 euron collegepaitoihin, joita myydään verkossa vain rajallinen määrä tiettynä kellonaikana viikossa.

VUONNA 2013 Anna-Katri Räihä matkusti elämänsä ensimmäistä kertaa Afrikkaan. Kun hän palasi telttaleiriltä Keniasta ja Tansaniasta nuhjuisen rinkkansa kanssa, hänestä tuntui kuin hän olisi murtautunut jonkun ventovieraan asuntoon. Oman vitivalkoisen kodin sohvalle ei melkein uskaltanutkolmisen vuotta sitten päätti lähteä maailmanympärysmatkalle. Sitä varten piti säästää. Räihä muutti pienempään asuntoon, luopui tilavasta vaatehuoneesta ja karsi tavaroitaan. Hän myi vaatteita, kenkiä ja laukkuja ja teki tietoisen päätöksen, ettei ostaisi mitään uutta. Monista kaverimenoista hän jättäytyi pois. Rahaa säästyi jopa yllättävän nopeasti.

Reilun puolentoista vuoden säästökuurin päätteeksi Räihä otti toissa syksynä töistä vapaata ja lähti kymmenen kuukauden maailmanympärysmatkalle pelkän rinkan kanssa.

Reissusta palatessa iski ahdistus. Räihä luuli luopuneensa ennen matkaa jo kaikesta tarpeettomasta, mutta varastossa odottikin vielä turhaa tavara

RÄIHÄ on myllännyt kulutustapojaan selvästi ja keskittyy nyt matkailuun ja sen tuomiin elämyksiin

”Perinteisen tavaraluksuksen arvo on vähentynyt. Mitä useammalla ihmisellä on pääsy niin sanottuun keskiluksukseen, sitä vähemmän luksusta se on.

Ylellisyystavaroilla on yhä silti asemansa. Innostuneimpia niistä ovat tutkijan mukaan ne, joilla on niihin helposti varaa sekä toisaalta ne, joilla ei ole ollenkaan varaa.

Wilska tietää, että jotkut nuoret aikuiset tuntevat bränditavaroita kohtaan niin suurta himoa, että he pistävät koko muun elämän säästöliekille toteuttaakseen haaveensa. Siinä ei ole Wilskan mielestä mitään huolestuttavaa, kunhan siitä ei seuraa ylivelkaantumista, ahdistusta tai so­siaalisia ongelmia.

”Jokaisella on omat taustansa siihen, miksi tavaraa on kertynyt. Usein sitä perustelee itselleen tietyillä kliseisillä ajatuksilla: olen ansainnut tämän, tai minulla on nyt niin vaikeaa tai menee niin hyvin. Mutta voi kysyä, onko jokin sisäinen muu tarve, jota tavaran hankkimisella yrittää peittää”, Räihä sanoo.

Nyt matkailu tuo elämään toisenlaista sisältöä. Ympäristökuormitus mietityttää ahkeraa reissaajaa, mutta lentomatkailun päästöt ovat Räihän mukaan silti maailman mittakaavassa aika pieniä ja niitä voi kompensoid

Hetkinen, siis onko tämä se blogi-Adalmiina joka asui rikkaan miehen omistamassa valkoisessa kartanossa jota sisusteli jonkun ammattilaisen kanssa, teetti sinne itselleen toistakymmentä neliötä olevan walk in closetin josta oli Hesarissakin hehkutusjuttua, ja sillä välin kun sisusteli vaatehuonettaan niin mies löysi uuden naisen kartanoonsa, joten tämä bloggaaja joutui muuttaa sinne pieneen yksiöön luksuskasseineen?

Vierailija
12/13 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että Guccin paitoja :'D Olisiko mahdollista saada kyseinen artikkeli tähän? 

Guccin hupparit maksavat jotain 600eur.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliit kyllä on kolitsi paidat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä