Verkkokauppa.com myymälästä ostetun tuotteen palautus!
Onko samanlainen vaihto/palautusoikeus kuin netistä ostetulle tuotteelle? Sivuiltaan en löydä selkeää vastausta.
Kommentit (30)
"Sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen ja käyttää sitä 32 päivän ajan. Suosittelemme huolehtimaan tuotteesta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, ohjeista ja tietenkin tuotepakkauksesta, kunnes olet päättänyt pitää tuotteen. Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön."
Siinähän se on sanottu, saa palauttaa, mutta ei saa rahojaan täysimääräisenä takaisin, jos on käyttänyt tuotetta.
Verkkiksen sivuilta saa kyllä sen käsityksen, että tuossa puhutaan vain verkkokaupasta tehtyjen ostojen palautusoikeudesta. Missään ei myöskään mainita, saako myymälätuotteen palautuksen takaisin rahana.
Gigantin sivuilla törmäsin tällaiseen vertailutaulukkoon: https://www.gigantti.fi/cms/gigantti-asiakkaan-takuu-ja-oikeudet/vaihto…
Jos oikein ymmärrän, niin tuon perusteella myymäläostoista saisi hyvityksen lahjakortin muodossa.
Vierailija kirjoitti:
"Sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen ja käyttää sitä 32 päivän ajan. Suosittelemme huolehtimaan tuotteesta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, ohjeista ja tietenkin tuotepakkauksesta, kunnes olet päättänyt pitää tuotteen. Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön."
Siinähän se on sanottu, saa palauttaa, mutta ei saa rahojaan täysimääräisenä takaisin, jos on käyttänyt tuotetta.
Juuri näin, eli samat ehdot kuin jos olisit ostanut netistä. Tosiaan tietoa vaikea löytää sieltä sivuilta, mutta jostain löysin että koskee myös myymälää kun itse olin palauttamassa.
Vierailija kirjoitti:
"Sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen ja käyttää sitä 32 päivän ajan. Suosittelemme huolehtimaan tuotteesta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, ohjeista ja tietenkin tuotepakkauksesta, kunnes olet päättänyt pitää tuotteen. Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön."
Siinähän se on sanottu, saa palauttaa, mutta ei saa rahojaan täysimääräisenä takaisin, jos on käyttänyt tuotetta.
Viineissä korkkivialliset pullot tunnistaa mausta vasta viinipullon avattuaan. Miten näissä tapauksissa toimitaan?
No voihan p*ska jos ei saa rahana takaisin :(
-ap
Vierailija kirjoitti:
Gigantin sivuilla törmäsin tällaiseen vertailutaulukkoon: https://www.gigantti.fi/cms/gigantti-asiakkaan-takuu-ja-oikeudet/vaihto…
Jos oikein ymmärrän, niin tuon perusteella myymäläostoista saisi hyvityksen lahjakortin muodossa.
No mutta tuohan on tosiaan Gigantin ohje, ei välttämättä ihan vertailukelpoinen. Kun myymälästä ostettavissa tuotteissa ei mitään automaattista palautusoikeutta ole, siis näissä ihan huvikseen -palautuksissa, vialliset tuotteet toki eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen ja käyttää sitä 32 päivän ajan. Suosittelemme huolehtimaan tuotteesta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, ohjeista ja tietenkin tuotepakkauksesta, kunnes olet päättänyt pitää tuotteen. Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön."
Siinähän se on sanottu, saa palauttaa, mutta ei saa rahojaan täysimääräisenä takaisin, jos on käyttänyt tuotetta.
Juuri näin, eli samat ehdot kuin jos olisit ostanut netistä. Tosiaan tietoa vaikea löytää sieltä sivuilta, mutta jostain löysin että koskee myös myymälää kun itse olin palauttamassa.
Saitko hyvityksen takaisin ihan rahana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gigantin sivuilla törmäsin tällaiseen vertailutaulukkoon: https://www.gigantti.fi/cms/gigantti-asiakkaan-takuu-ja-oikeudet/vaihto…
Jos oikein ymmärrän, niin tuon perusteella myymäläostoista saisi hyvityksen lahjakortin muodossa.
No mutta tuohan on tosiaan Gigantin ohje, ei välttämättä ihan vertailukelpoinen. Kun myymälästä ostettavissa tuotteissa ei mitään automaattista palautusoikeutta ole, siis näissä ihan huvikseen -palautuksissa, vialliset tuotteet toki eri asia.
Mulla tilanne se, että olen ostanut lahjan ja saajalla onkin jo kyseinen tuote. En siis ole palauttamassa "huvikseen"..
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gigantin sivuilla törmäsin tällaiseen vertailutaulukkoon: https://www.gigantti.fi/cms/gigantti-asiakkaan-takuu-ja-oikeudet/vaihto…
Jos oikein ymmärrän, niin tuon perusteella myymäläostoista saisi hyvityksen lahjakortin muodossa.
No mutta tuohan on tosiaan Gigantin ohje, ei välttämättä ihan vertailukelpoinen. Kun myymälästä ostettavissa tuotteissa ei mitään automaattista palautusoikeutta ole, siis näissä ihan huvikseen -palautuksissa, vialliset tuotteet toki eri asia.
Mulla tilanne se, että olen ostanut lahjan ja saajalla onkin jo kyseinen tuote. En siis ole palauttamassa "huvikseen"..
-ap
Kaupan kannalta tuolla ei ole väliä. Virheetöntä tuotetta ei ole otettava takaisin automaattisesti.
Jos se on avaamaton ja paketti siisti, saat samanarvoisrn lahjakortin tilalle. Ja oikeasti tuo on kuitenki osastoa huvikseen palautus, kaupan kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen ja käyttää sitä 32 päivän ajan. Suosittelemme huolehtimaan tuotteesta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, ohjeista ja tietenkin tuotepakkauksesta, kunnes olet päättänyt pitää tuotteen. Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön."
Siinähän se on sanottu, saa palauttaa, mutta ei saa rahojaan täysimääräisenä takaisin, jos on käyttänyt tuotetta.
Juuri näin, eli samat ehdot kuin jos olisit ostanut netistä. Tosiaan tietoa vaikea löytää sieltä sivuilta, mutta jostain löysin että koskee myös myymälää kun itse olin palauttamassa.
Saitko hyvityksen takaisin ihan rahana?
Kyllä ihan rahana sain, vaikka pakkaus avattu mutta ei käytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen ja käyttää sitä 32 päivän ajan. Suosittelemme huolehtimaan tuotteesta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, ohjeista ja tietenkin tuotepakkauksesta, kunnes olet päättänyt pitää tuotteen. Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön."
Siinähän se on sanottu, saa palauttaa, mutta ei saa rahojaan täysimääräisenä takaisin, jos on käyttänyt tuotetta.
Viineissä korkkivialliset pullot tunnistaa mausta vasta viinipullon avattuaan. Miten näissä tapauksissa toimitaan?
Vialliset tuotteet on aina eri asia kuin tämä katumusoikeus mistä tässä nyt puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on avaamaton ja paketti siisti, saat samanarvoisrn lahjakortin tilalle. Ja oikeasti tuo on kuitenki osastoa huvikseen palautus, kaupan kannalta.
Mistä sä oikein puhut? Edelleen Gigantista? Miten se liittyy Verkkokauppa.comin palautusehtoihin?
Toi Gigantin taulukko on selkeää vedätystä, yrittävät tehdä itsestään paremman kuin muut. Kumma kun Verkkokauppa.com ei olt puuttunut siihen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen ja käyttää sitä 32 päivän ajan. Suosittelemme huolehtimaan tuotteesta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, ohjeista ja tietenkin tuotepakkauksesta, kunnes olet päättänyt pitää tuotteen. Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön."
Siinähän se on sanottu, saa palauttaa, mutta ei saa rahojaan täysimääräisenä takaisin, jos on käyttänyt tuotetta.
Viineissä korkkivialliset pullot tunnistaa mausta vasta viinipullon avattuaan. Miten näissä tapauksissa toimitaan?
Jos tuote on otettu käyttöön, ei enää ole myyntikuntoinen, ei verkkokaupan tarvitse ottaa sitä vastaan. Alkokin olen kerran vienyt takaisin etikoituneen ja siis lähes täyden perjantaina ostetun viinin, ja saimme tuolloin uuden samanlaisen pullon. Jos tilaat jostain ”ostaviinaa.com” tai suoraan viinitilalta et varmastikaan saa mitään korvausta, ehkä jos teet isoja ostoja voit sieltä espanjalaiselta viinitilalta saada ylimääräisen pullon seuraavaan tilaukseen mutta olet kyllä niiden hyvän tahdon varassa.
Minä sain joskus muistaakseni lahjakortin kun palautin myymälästä ostetun tuotteen. Tästä tosin on jo tovi vierähtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen ja käyttää sitä 32 päivän ajan. Suosittelemme huolehtimaan tuotteesta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, ohjeista ja tietenkin tuotepakkauksesta, kunnes olet päättänyt pitää tuotteen. Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön."
Siinähän se on sanottu, saa palauttaa, mutta ei saa rahojaan täysimääräisenä takaisin, jos on käyttänyt tuotetta.
Viineissä korkkivialliset pullot tunnistaa mausta vasta viinipullon avattuaan. Miten näissä tapauksissa toimitaan?
Jos tuote on otettu käyttöön, ei enää ole myyntikuntoinen, ei verkkokaupan tarvitse ottaa sitä vastaan. Alkokin olen kerran vienyt takaisin etikoituneen ja siis lähes täyden perjantaina ostetun viinin, ja saimme tuolloin uuden samanlaisen pullon. Jos tilaat jostain ”ostaviinaa.com” tai suoraan viinitilalta et varmastikaan saa mitään korvausta, ehkä jos teet isoja ostoja voit sieltä espanjalaiselta viinitilalta saada ylimääräisen pullon seuraavaan tilaukseen mutta olet kyllä niiden hyvän tahdon varassa.
Tämä oli ihan bullshittiä! Jos tuote on viallinen, asiakkaan ei tarvitse ottaa sitä vastaan! Jos tuote on otettava käyttöön vian toteamiseksi eikä ole enää sen jälleen myyntikuntoinen, ei kauppias voi muuta kuin voi voi...
Postimyynnissä on lailla määrätty 14 vrk. palautusoikeus, joka ei siis koske myymälästä ostamista.
Verkkis mainostaa palautusoikeutta, mutta enpä luottaisi siihen.