Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty laulamaan tiettyjä suomalaisia joululauluja ilman että...

Vierailija
07.12.2017 |

Alan aina itkeä, kun yritän laulaa seuraavat laulut:

Varpunen jouluaamuna,
Sylvian joululaulu,
Kun joulu on,
En etsi valtaa loistoa,
Tuikkikaa Oi joulun tähtöset,
Tulkoon joulu,
Sydämeeni joulun teen,
No onkos tullut kesä,
Joulupuu on rakennettu

Kahta viimeistä hieman ihmettelen.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loirin Sydämeeni Joulun teet,Varpunen Jouluaamuna ja Tonttu. Liikuttaa aina.

Vierailija
2/23 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvä ihminen sitten laula niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän itksemisessä mitään pahaa ole. Itke kun itkettää.

Vierailija
4/23 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset joululaulut ovat surumielisiä ja synkkiäkin. Sellainen se suomalainen joulukin on. Kauhea, vuoden synkin aika, ja siihen pitäisi vielä jotain juhlia. Voi voi. Miten sen taas jaksaa.

En ymmärrä, miten suomalaiset kestävät nämä talvet. Ja asun itsekin Suomessa.

Vierailija
5/23 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna saa tunteilla vapaasti. On hyvä purkaa tunteita, itkeminen puhdistaa ja voimaannuttaa. Anna tulla vaan. Hyvän itkun jälkeen voi taas rauhoittua ja hengittää rennommin.

Vierailija
6/23 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun myös itkijäksi. Monet mainitsemistasi joululauluista ovat sellaisia että en voi kuunnella niitä ilman että alan itkeä. Tämä harmittaa jossain määrin koska minusta on ihana käydä mm. joulukonserteissa (tänäkin vuonna menossa neljään konserttiin ja kahteen "Kauneimmat joululaulut" -tilaisuuteen) ja joudun aina pyyhkimään silmiä ja mikä ärsyttävintä, niistämään.

Eniten ihmettelen sitä että minua itkettää aivan mahdottomasti laulu "Taivas sylissäni" vaikka minulla ei ole lapsia enkä ole lapsia koskaan halunnutkaan. Ihmettelen jos joku joka on oikeasti äiti pystyy sen täysin liikuttumatta kuuntelemaan. Tai ehkä en ihmettele, meitähän on erilaisia ihmisiä ja se on pelkästään hyvä.

Vierailija
7/23 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpunen jouluaamuna koskettaa, kun lapsillani on sekä sisko että veli enkelinä.

Vierailija
8/23 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmettelen sitä että minua itkettää aivan mahdottomasti laulu "Taivas sylissäni" vaikka minulla ei ole lapsia enkä ole lapsia koskaan halunnutkaan. Ihmettelen jos joku joka on oikeasti äiti pystyy sen täysin liikuttumatta kuuntelemaan. Tai ehkä en ihmettele, meitähän on erilaisia ihmisiä ja se on pelkästään hyvä.

Olin konsertissa eturivissä pieni nukkuva lapsi sylissäni, pari kuorolaista liikuttui itsekin kesken tuon laulun.

Vierailija
9/23 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varpunen jouluaamuna koskettaa, kun lapsillani on sekä sisko että veli enkelinä.

68-vuotias äitini liikuttuu aina tuosta laulusta, häneltä kuoli pikkuveli kun hän itsekin oli vielä ihan pieni.

Vierailija
10/23 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Olen ns. kylmä ihminen, järjen äänellä varustettu, joka ei turhista poru.

Joululaulut saavat kuitenkin hanat auki, aina ja joka kerta. 

En itke oikeasti koskaan, paitsi näille joululauluille ja suvivirrelle.

Pahimmat (tai parhaimmat) itkut saan lasten joulu- ja kevätjuhlissa, kun lapset laulavat kuorossa noita. Silloin jo ensimmäiset tahdit pyrskäyttävät itkun ulos.

Vierailija
11/23 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi itkuvirret sais jo poistua kokonaan, uusia iloisia lauluja niiden sijaan.

Vierailija
12/23 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi itkuvirret sais jo poistua kokonaan, uusia iloisia lauluja niiden sijaan.

Kauniita tunteita ne surumieliset tunteetkin ovat. Ei niitä tarvitse pelätä.

Vierailija
13/23 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpunen jouluaamuna on ihan mahdoton, kun lähipiirissä on lapsia, joilta on sisaruksia kuollut. Mutta sitten itketään. Se on vain elämää.

Vierailija
14/23 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikutun kyyneliin kaikista vähänkin hartaammista joululauluista. Vanhojen lisäksi jotkut uudemmatkin (kuten "Sydämeeni joulun teen") vain aina liikuttavat kauheasti, jopa ärsyttävästi, jos tilanne ei ole sopiva siihen... "En etsi valtaa, loistoa" on minulle "pahin" tässä mielessä.

Mielekkäämpää olisi luetella ne joululaulut, jotka eivät liikuta; ehkä joku "Soihdut sammuu" ja "Sinivuorten yö" :D

Vierailija
15/23 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ketäpä joululaulut eivät liikuttaisi, sanottiin minulle kun vietettiin viimeistä joulua eksän kanssa yhdessä.

Mutta kun se laulu oli Nisse-polkka...

Vierailija
16/23 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin ymmärrettävää :) Koskettavia lauluja. Muakin joskus itkettää myös tuollaiset ei niin selkeästi liikuttavat kappaleet (esim. Joulupuu on rakennettu) jos ne vaikka muistuttavat lapsuuden hyvistä hetkistä.

Vierailija
17/23 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että on muitakin liikuttujia. Olenkin ajatellut liikuttuvatko muut joululauluista.

On hyvä olla sen verran pehmeä, että jotkut asiat koskettavat :)

Vierailija
18/23 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Tuikkikaa oi joulun tähtöset on kyllä niin ihana ja liikuttava😍 mua ei haittaa vaikka moni suomalainen joululaulu on surumielinen. Tälläsiähän me ollaan😭🙂

Vierailija
19/23 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itken nykyään aina, kun kuulen ihan mitä tahansa joululauluja, jotka muistuttavat lapsuuden jouluista ja rakkaasta mummostani. Valitettavasti hän nukkui pois viime keväänä. Erityisesti koskettaa Varpunen jouluaamuna, sillä mummoni piti siitä laulusta kovasti ja se oli hänen suosikkinsa. En voi olla ajattelematta mummon ihanaa halia ja suloista ääntä, kun kuulen tuon laulun. :(

Vierailija
20/23 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauloin lapselleni joululauluja yksi aamu ja joutui lopettamaan puolet lauluista kesken, kun itku tuli melkein jokaisen kohdalla (ei tosin kuitenkaan mm. porsaita äidin kohdalla tms.). Varpunen jouluaamuna viimeinen säkeistö sai hanat auki kunnolla, kun oli vielä oma lapsi vierellä.