Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuluttajansuoja käytettyssä autossa

Tietämätön
08.10.2017 |

Heippa! Ekoja kertoja pyörin täällä niin en tiedä kuinka usein tälläsiä samanlaisia keskuteluja täällä on. Mut mulla ei oikein oo ketään keltä asiasta kysyä.

Mutta tosiaan osaisikohan kukaan kertoa mulle onko mulla minkäänlaisia oikeuksia vaatia autoliikettä maksamaan huollot jotka mun autoon on pitänyt tehdä.

Ostin tammikuussa Honda Civicin v2009. Autossa ei pitäny olla mitään vikaa, huollettu ja katsastettu. Auto oli mulla kolme päivää kun siitä ekan kerran tyhjeni akku. Se piti sitte vaihtaa 105€. Tän annan jollain tasolla anteeks, koska Hondan akut on paskoja, varsinkin jo noin vanhat kun alkuperäinen oli. Mut snadisti vitutti vaihtaa kolme päivää omistamaansa autoon heti jotain. Tästä asiasta laitoin sähköpostia liikkeeseen mut ei vastausta.
Keväällä tuli aika vaihtaa kesärenkaat. Vaihdon yhteydessä selvis et toisen takarenkaan vannepulteista oli laitettu kierteet jollain tavalla paskaks ja renkaiden vaihto ei onnistu ennen ku pultit vaihdetaan, no ne vaihdettiin 120€. Tästä asiasta laitoin myös sähköpostia, mutta ei vastausta kuulunut.
Auto on aina kiihtynyt todella huonosti, vertasin sitä aina äitini vuotta nuorempaan autoon. Pistin sen kuitenkin ”vanhemman mallin” piikkiin ja annoin asian olla. Nyt parisen viikkoa sitten syttyi autossa moottorin vika valo ja viaksi selvisi viallinen lambda anturi. Anturi vaihdettiin ja samalla tehtiin 120k km huolto. Auto kiihtyy nyt reippaasti paremmin ja tuntuu muutenkin kevyemmältä. Johtuuko kiihtyvyyden paraneminen anturista vai voiko huollolla olla vaikutusta myös siihen( vaihdettiin öljylä, suodattimia ja tulpat yms)?
Jos se on anturin vaihdon ansiota, onko nämä sellasia asioita joita voin vaatia autoliikkeen maksettavaksi? En ole missään vaiheessa ollut heihin puhelimitse yhteydessä, mutta nyt mietin että voisin ottaa yhteyttä, mietin vain että voinko vedota kuluttajansuojaan ja vielä näinkin myöhään noista kevään kuluista?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla