Mitä tekisit seuraavassa tilanteessa? Asiakaspalvelu tilanne
Lataat hihnalle kaupassa ostoksiasi, ( ei mitkään pikku ostokset) kun myyjä sanoo " oho kuule mää revin tän sun leipäpussin tohon kulmaan rikki mut kyl sä mun mielestä voit ihan hyvi käydä hakee uuden pussin tualta leipäosastolta tai voin mää ottaa tän täältä kuitilta pois"
Mitä tekisit? Lähtisitkö hakemaan uutta? Pakattavana ne ostokset.. Takana jonoa.. Eikä mikään pikkumarketti..
Kommentit (52)
Jos se ny vähän repes niin mitä haittaa, mukaan vaan.
Kuitilta pois eli ilmaista leipää? Sanoisin, että se käy oikein hyvin! =)
Myyjä ei varsinaisesti sais koskaan jättää kassaa auki lähteäkseen osastolle. Sen takia ne ei kaikkialla hae sulle uutta tuotetta. Jotkut toki lähtee mutta monessa paikassa se on ihan kiellettyä. Pientä joustoa vois asiakkaalta tossa löytyä. Jos on tärkee tuote niin hae se jos hakeminen on liian hankalaa niin älä.
Siinä voi tehdä niin, että sopii, että tuote lyödään kuitille. Sitten voi asiakas pakata ostoksensa ja sen jälkeen kipaista rauhassa hakemassa uuden ja vilauttaa ohi mennessään kassalle. Näin toimitaan myös vaikka silloin, kun vasta kassalla huomataan, että tuote on vioittunut (eikä välttämättä niin, että se olisi myyjän vika, kuten aloituksessa).
Jossain isossa marketissa myyjä voi olla pelkästään rahastamassa kassalla, eikä edes tiedä, mistä joku tuote löytyy. Säästyy aikaa, jos asiakas lähtee hakemaan itse tuotteen eikä niin, että myyjä menee pallo hukassa harhailemaan pitkin käytäviä.
Myyjä ei kyllä saa ilmaiseksi antaa sitä leipää ellei se laita sitä poistoihin. Uskon että tää tapahtui pikkukaupassa, jossa henkilökunta tekee muutakin kun rahastaa.
Vierailija kirjoitti:
Myyjä ei kyllä saa ilmaiseksi antaa sitä leipää ellei se laita sitä poistoihin. Uskon että tää tapahtui pikkukaupassa, jossa henkilökunta tekee muutakin kun rahastaa.
Missä kaupassa saa antaa tuotteita ilmaiseksi asiakkaalle? Meillä on pitänyt allekirjoittaa kirjallinen sopimus, että hävikkituotteita ei saa käyttää (eli ei voi antaa asiakkaalle, ei käyttää itse). Jos siis näin toimisi, se olisi irtisanomisperuste.
Vierailija kirjoitti:
Siinä voi tehdä niin, että sopii, että tuote lyödään kuitille. Sitten voi asiakas pakata ostoksensa ja sen jälkeen kipaista rauhassa hakemassa uuden ja vilauttaa ohi mennessään kassalle. Näin toimitaan myös vaikka silloin, kun vasta kassalla huomataan, että tuote on vioittunut (eikä välttämättä niin, että se olisi myyjän vika, kuten aloituksessa).
Ja ostokset ja lapset jätetään mihin?
Vierailija kirjoitti:
Myyjä ei varsinaisesti sais koskaan jättää kassaa auki lähteäkseen osastolle. Sen takia ne ei kaikkialla hae sulle uutta tuotetta. Jotkut toki lähtee mutta monessa paikassa se on ihan kiellettyä. Pientä joustoa vois asiakkaalta tossa löytyä. Jos on tärkee tuote niin hae se jos hakeminen on liian hankalaa niin älä.
Siis joustoa? Eikö jousto ole jotain kun ennalta sovitusta poiketaan?:D
" Hei voi anteeksi, nyt kävi niin että tämä leipäpussi rikkoutui kun se osui minulla tuohon kulmaan. Mä en oikein voi tästä lähteä mutta voin pakata tämän leivän toiseen pussiin/ pyytää toista myyjää paikalle/ antaa alennusta..."
Pahoittelut ois joskus poikaa ja vähän joustoa myyjältäkin. Kun asiakkaalla on siinä muutakin tekemistä kun käydä hakemassa kassan hajottamaa leipäpussia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjä ei kyllä saa ilmaiseksi antaa sitä leipää ellei se laita sitä poistoihin. Uskon että tää tapahtui pikkukaupassa, jossa henkilökunta tekee muutakin kun rahastaa.
Missä kaupassa saa antaa tuotteita ilmaiseksi asiakkaalle? Meillä on pitänyt allekirjoittaa kirjallinen sopimus, että hävikkituotteita ei saa käyttää (eli ei voi antaa asiakkaalle, ei käyttää itse). Jos siis näin toimisi, se olisi irtisanomisperuste.
Kuten kassalta lähteminen ja muukin asiakaspalvelu, on irtisanomisperusteita.
Jättäsin sanaakaan sanomatta kassan siihen, löntöstelisin kuin Spede tai Vesku rautakauppiaana hakemaan uuden leipäpussin ja jatkaisin ilmeettömänä töitäni kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Jättäsin sanaakaan sanomatta kassan siihen, löntöstelisin kuin Spede tai Vesku rautakauppiaana hakemaan uuden leipäpussin ja jatkaisin ilmeettömänä töitäni kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Mua harmittaa etten asiakkaana tehnyt kuten kassa toivoi.. Olisin jättänyt ostokset kärryyn ja ottanut leipäpussin ja köpötellyt hakemaan leipäpussin.. Oooiiikeeinn hiiitaasti..
Ei pikkukauppa sanoi ap. Missä kassalla ei ole sitä hedelmä ym. pussirullaa kassan alla juuri näitä tilanteita varten? Mulla oli jo ysärillä. Kassan vastuu jos kassa rikkoo! Ei asiakkaalle sanota 'oho! No voit hakea uuden pussin hedelmäosastolta'.
Vierailija kirjoitti:
Ei pikkukauppa sanoi ap. Missä kassalla ei ole sitä hedelmä ym. pussirullaa kassan alla juuri näitä tilanteita varten? Mulla oli jo ysärillä. Kassan vastuu jos kassa rikkoo! Ei asiakkaalle sanota 'oho! No voit hakea uuden pussin hedelmäosastolta'.
Juu. En mä tiä mihin mä olisin ne kärryt siellä cittarissa jättänyt kun haen sitä leipäpussia saati jos mulla olisi ollut pennut mukana kuten yleensä. Olisinko nekin raahannut mukanani hakemaan sitä kassan rikkomaa leipäpussia.
En mä tiä, musta jotenkin hauskaa todeta että oho ja voit itse nyt tämän kerran hakea uuden.
No, eipä tarvi cittarissa käydä, kun siellä myyjät on niin kovin piestyjä etteivät uskalla potkujen uhalla hoitaa asiakaspalvelua kunnolla. Ehkä ois pitänyt kerätä itse ne leivät siitä hihnalta takaisin pussiinsa ja pyydellä anteeksi kun on heidän kauppaansa itsensä tupannut.;)
Kassalla raskas päivä takana ja ei ole helppoa kun asiakaspalvelu on suunnilleen kielletty kun täytyy hoitaa vain se kassatyö. Yritä siinä sitten. Marketista käydään ostamassa ruokaa, ei siellä tarvita asiakaspalvelua.
Asiakkaana sanoisin, ettei pikku vekki pussissa haittaa, jos se tuote sisällä ihan ok. Kassana ehdottaisin asiakkaalle, että voin hakea hänelle uuden tuotteen. Pahoittelisin jonolle pientä lisäodotusta, jos asiakas haluaa, että haen uuden tuotteen.
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaana sanoisin, ettei pikku vekki pussissa haittaa, jos se tuote sisällä ihan ok. Kassana ehdottaisin asiakkaalle, että voin hakea hänelle uuden tuotteen. Pahoittelisin jonolle pientä lisäodotusta, jos asiakas haluaa, että haen uuden tuotteen.
Eli jos sä olisit se asiakas jonka leipäpussin se kassa olisi rikkonut siihen kassalle, niin sinusta olisi oikein kivaa kun joutuisit joko itse hakemaan leipäsi, ottamaan rikkinäisen pussin tai kassa syyllistäisi sinua siitä että joutuu tahtosi mukaisesti hakemaan sinulle uuden leipäpussin? Oikein ilmoittaisi muille jonottajille että tämä asiakas haluaa minun hakevan hänelle uuden ja siksi jonotatte..
Jos "joutuisin" itse hakemaan uuden leivän - ei haittaisi, en ole yleensä niin väsynyt/kiireinen, eikä ole lapsia (ymmärrän, että lasten kanssa kaupassa tämä huono vaihtoehto, samoin, jos liikkuminen hankalaa, on kiire tms.)
Jos pussi hajoaisi niin, ettei tuote kärsi, ei ole mielestäni mitään ongelmaa. (Leipäähän myydään jopa ilman pussia, joten ei se pussi ole sille leivälle mikään välttämättömyys.)
Pahoittelisin jonolle viivytystä, en asiakasta. Itse en ainakaan kokenut lainkaan kassan syyllistävän asiakasta, jonka hedelmiä tms. hän kävi punnitsemassa ja pahoitteli viitytystä.
Mikä tässä nyt sitten on oikea toimintatapa? Pussin rikkonut kassa ristiinnaulitaan kamalan mokansa vuoksi? /18
Kipaisisin uuden, tosin useimmissa kaupoissa myyjä lähtee sen hakemaan, ei asiakas.