Mitä tekisit seuraavassa tilanteessa? Asiakaspalvelu tilanne
Lataat hihnalle kaupassa ostoksiasi, ( ei mitkään pikku ostokset) kun myyjä sanoo " oho kuule mää revin tän sun leipäpussin tohon kulmaan rikki mut kyl sä mun mielestä voit ihan hyvi käydä hakee uuden pussin tualta leipäosastolta tai voin mää ottaa tän täältä kuitilta pois"
Mitä tekisit? Lähtisitkö hakemaan uutta? Pakattavana ne ostokset.. Takana jonoa.. Eikä mikään pikkumarketti..
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Usein myyjä ottaa seuraavan asiakkaan ostokset siinä välillä, kyllä siinä jono liikkuu eteenpäin. Ihan hyvin voi kipaista hakemaan leivän itse.
Missä välissä? Siis joo, ymmärrän jos tavaraa on koppa. Mut joillakin kun sitä tavaraa on se kärryllinen ja lapset mukana, niin sitten lähdetään välissä kipaseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos "joutuisin" itse hakemaan uuden leivän - ei haittaisi, en ole yleensä niin väsynyt/kiireinen, eikä ole lapsia (ymmärrän, että lasten kanssa kaupassa tämä huono vaihtoehto, samoin, jos liikkuminen hankalaa, on kiire tms.)
Jos pussi hajoaisi niin, ettei tuote kärsi, ei ole mielestäni mitään ongelmaa. (Leipäähän myydään jopa ilman pussia, joten ei se pussi ole sille leivälle mikään välttämättömyys.)
Pahoittelisin jonolle viivytystä, en asiakasta. Itse en ainakaan kokenut lainkaan kassan syyllistävän asiakasta, jonka hedelmiä tms. hän kävi punnitsemassa ja pahoitteli viitytystä.
Mikä tässä nyt sitten on oikea toimintatapa? Pussin rikkonut kassa ristiinnaulitaan kamalan mokansa vuoksi? /18
Tuota, no ei se kyllä asiakkaankaan asia ole hakea leipäpussia jonka kassa on rikkonut.
Kyllä se on sen kassan asia nostaa takapuolensa ja hakea se leipä. Ja minäkin ehdotin että hän hakee leivän kun minä pakkaan ostoksiani, joita ei ihan muutamaa ja selitys on että hän ei voi lähteä.. No en minäkään siitä voi lähteä ja jättää ostoksiani lojumaan.
Pyytäisin laittamaan leipäpaketin hedelmäpussiin, jos paketti niin paljon rikki että leivät tippuu. Jos vain vähän revennyt, sellaisenaan ostoskassiin, maksaisin ja kiitos näkemiin. Elämässä on oikeitakin ongelmia, en jaksaisi tuollaisesta niuhottaa.
Miten yhdestä leipäpussista saa moisen kriisin, johon ei YK:kaan löytäisi oikeaa ratkaisua... Mikään ei käy, kun on tarve olla uhri.
Vierailija kirjoitti:
Pyytäisin laittamaan leipäpaketin hedelmäpussiin, jos paketti niin paljon rikki että leivät tippuu. Jos vain vähän revennyt, sellaisenaan ostoskassiin, maksaisin ja kiitos näkemiin. Elämässä on oikeitakin ongelmia, en jaksaisi tuollaisesta niuhottaa.
Hmm. Mä en muuten tiedä yhtään paljonko se pussi hajosi.
Myyjä sanoi vaan oho ja mä rikoin tän leipäpussin tohon kulmaan ja sä voit kyllä hakea uuden itse. En saanut pussia tarkasteltavakseni. Mullakin oli 200 euron viikonloppu ostokset maksettavana ja pakattavana. En mä jaksanut murehtia missä kunnossa se leipäpaketti parka on ja en todellakaan lähde myyjän mokia paikkailemaan.
Hän rikkoi, hän hakee uuden. Ei siitä asiakkaan kanssa ruveta keskustelemaan, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättäsin sanaakaan sanomatta kassan siihen, löntöstelisin kuin Spede tai Vesku rautakauppiaana hakemaan uuden leipäpussin ja jatkaisin ilmeettömänä töitäni kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Mua harmittaa etten asiakkaana tehnyt kuten kassa toivoi.. Olisin jättänyt ostokset kärryyn ja ottanut leipäpussin ja köpötellyt hakemaan leipäpussin.. Oooiiikeeinn hiiitaasti..
Ymmärrät varmaan, että oooiiikeein hiiitaasti köpöttelysi harmittaa muita asiakkaita, kun kassalle se on vain taukotuokio...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaana sanoisin, ettei pikku vekki pussissa haittaa, jos se tuote sisällä ihan ok. Kassana ehdottaisin asiakkaalle, että voin hakea hänelle uuden tuotteen. Pahoittelisin jonolle pientä lisäodotusta, jos asiakas haluaa, että haen uuden tuotteen.
Eli jos sä olisit se asiakas jonka leipäpussin se kassa olisi rikkonut siihen kassalle, niin sinusta olisi oikein kivaa kun joutuisit joko itse hakemaan leipäsi, ottamaan rikkinäisen pussin tai kassa syyllistäisi sinua siitä että joutuu tahtosi mukaisesti hakemaan sinulle uuden leipäpussin? Oikein ilmoittaisi muille jonottajille että tämä asiakas haluaa minun hakevan hänelle uuden ja siksi jonotatte..
Jos minä olisin asiakas jonka LEIPÄpussin joku rikkoisi kassalla niin enpä siitä paljoa välittäisi. Siis kyseessä on leipä, mitä nyt vielä. Ei se pilaannu kovinkaan helposti! Kassahenkilö ei varmaan syyllistäisi ketään jos sanoisi hakevansa uuden pussin rikkoutuneen tilalle, mutta jos ostaja niin kokee niin voinee ihan syystä tuntea itsensä huonoksi ihmiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaana sanoisin, ettei pikku vekki pussissa haittaa, jos se tuote sisällä ihan ok. Kassana ehdottaisin asiakkaalle, että voin hakea hänelle uuden tuotteen. Pahoittelisin jonolle pientä lisäodotusta, jos asiakas haluaa, että haen uuden tuotteen.
Eli jos sä olisit se asiakas jonka leipäpussin se kassa olisi rikkonut siihen kassalle, niin sinusta olisi oikein kivaa kun joutuisit joko itse hakemaan leipäsi, ottamaan rikkinäisen pussin tai kassa syyllistäisi sinua siitä että joutuu tahtosi mukaisesti hakemaan sinulle uuden leipäpussin? Oikein ilmoittaisi muille jonottajille että tämä asiakas haluaa minun hakevan hänelle uuden ja siksi jonotatte..
Jos minä olisin asiakas jonka LEIPÄpussin joku rikkoisi kassalla niin enpä siitä paljoa välittäisi. Siis kyseessä on leipä, mitä nyt vielä. Ei se pilaannu kovinkaan helposti! Kassahenkilö ei varmaan syyllistäisi ketään jos sanoisi hakevansa uuden pussin rikkoutuneen tilalle, mutta jos ostaja niin kokee niin voinee ihan syystä tuntea itsensä huonoksi ihmiseksi.
Lisään nyt tähän vielä miksi korostin leipää, kun ei kaikki välttämättä ymmärrä. Esimerkiksi hedelmät menevät helposti pilalle pienistäkin iskuista, joten ne varmasti kärsisivät jos pussiin tulisi reikä. Leipä ei kuitenkaan reagoi samalla tavalla, sitä pienet iskut eivät haittaa lainkaan.
Kannattaa käyttää itsepalvelukassaa. Lisäksi voihan ne ostokset maksaa ja pakata, ja sen jälkeen käydä vaihtamassa tuotteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään nyt tähän vielä miksi korostin leipää, kun ei kaikki välttämättä ymmärrä. Esimerkiksi hedelmät menevät helposti pilalle pienistäkin iskuista, joten ne varmasti kärsisivät jos pussiin tulisi reikä. Leipä ei kuitenkaan reagoi samalla tavalla, sitä pienet iskut eivät haittaa lainkaan.
Korostan vielä etten tiedä miten leipäpussin kävi. Myyjä käski vaan lähteä hakemaan uutta..
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käyttää itsepalvelukassaa. Lisäksi voihan ne ostokset maksaa ja pakata, ja sen jälkeen käydä vaihtamassa tuotteen.
Niin mihin ne jätetään ..ja vaihtamassa? Juu, ois ollut vielä parempi idea pyytää se reikäinen leipäpussi ja lompsia vaihtamaan se kesken ostosten lataamisen hihnalle. Se kun olisi hyvin kelvannut revenneenäkin monelle.
Täytyy muistaa! Kiitos hyvistä vinkeistä!
Vierailija kirjoitti:
Lataat hihnalle kaupassa ostoksiasi, ( ei mitkään pikku ostokset) kun myyjä sanoo " oho kuule mää revin tän sun leipäpussin tohon kulmaan rikki mut kyl sä mun mielestä voit ihan hyvi käydä hakee uuden pussin tualta leipäosastolta tai voin mää ottaa tän täältä kuitilta pois"
Mitä tekisit? Lähtisitkö hakemaan uutta? Pakattavana ne ostokset.. Takana jonoa.. Eikä mikään pikkumarketti..
Laittaisin tietenkin myyjän hakemaan uuden leipäpussin.
Kuka muka itse lähtisi tuota tekemään?
Nämä on näitä elämää suurempia kysymyksiä.
Ei tällaisiin ole mitään valmista vastausta olemassa.
Ne ostokset voi ihan hyvin jättää siihen kassan läheisyyteen siksi aikaa kun käyt hakemassa uuden. Ja kassahenkilö tarjosi myös sen mahdollisuuden, että leivästä ei oteta hintaa ollenkaan eikä uutta haeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein myyjä ottaa seuraavan asiakkaan ostokset siinä välillä, kyllä siinä jono liikkuu eteenpäin. Ihan hyvin voi kipaista hakemaan leivän itse.
Missä välissä? Siis joo, ymmärrän jos tavaraa on koppa. Mut joillakin kun sitä tavaraa on se kärryllinen ja lapset mukana, niin sitten lähdetään välissä kipaseen.
Eikö joku lapsista voisi kipaista hakemassa uuden leipäpussin?
Vierailija kirjoitti:
Ne ostokset voi ihan hyvin jättää siihen kassan läheisyyteen siksi aikaa kun käyt hakemassa uuden. Ja kassahenkilö tarjosi myös sen mahdollisuuden, että leivästä ei oteta hintaa ollenkaan eikä uutta haeta.
No mutta jos sen leivän vaikka tarvii?
Ei se myyjä saa yleensä lähteä siitä. Toisen myyjän voisi toki soittaa hätiin, jos niitä vain on. Cittarin kokoisessa voi varmaan soittaa leipäosastolle tai vuorovastaavalle ja pyytää että sieltä joku kipaisee uuden tuotteen, jos revennyt pussi on jollekulle niin ylitsepääsemätön este.
Myyjän ammattitaito oli hukassa siinä kohtaa kun ei ymmärtänyt pahoitella asiaa ja ylimääräistä vaivaa.
Minä en juokse kassalta mihinkään, oli syynä revennyt leipäpussi tai pudonnut banaanien hintalappu ja olipa syy kenen tahansa.
Olin 80-luvulla kaupassa töissä, jossa painotettiin, ettei asiakasta juoksuteta. Jos se idiootti asiakas roudasi kassalle Saarioisten pitsoja väittäen niiden olevan tarjouksessa vaikka tarjouksessa onkin Atrian pitsat, niin kassa juoksi vaihtamaan vaikka moka oli asiakkaan.
Nyt sitten minun pitäisi asiakkaana juosta! En tod. Tuote jää kassalle ja suureen ääneen ilmoitan hakevani vastaavan tuotteen kilpailevasta kaupasta kotimatkalla.