Mitä tekisit seuraavassa tilanteessa? Asiakaspalvelu tilanne
Lataat hihnalle kaupassa ostoksiasi, ( ei mitkään pikku ostokset) kun myyjä sanoo " oho kuule mää revin tän sun leipäpussin tohon kulmaan rikki mut kyl sä mun mielestä voit ihan hyvi käydä hakee uuden pussin tualta leipäosastolta tai voin mää ottaa tän täältä kuitilta pois"
Mitä tekisit? Lähtisitkö hakemaan uutta? Pakattavana ne ostokset.. Takana jonoa.. Eikä mikään pikkumarketti..
Kommentit (52)
Kaikenlaisia ihmisiä se maa päällään kantaa, ei elämän kevät sentään.
Suosittelen ap:ta ystävällisesti ottamaan päänsä pois hanurista. Elämä on paljon kivempaa kun ei ole jatkuvaa uhriutumis-moodia päällä.
Hemmetin asennevammaset yksilöt.
Vierailija kirjoitti:
Minä en juokse kassalta mihinkään, oli syynä revennyt leipäpussi tai pudonnut banaanien hintalappu ja olipa syy kenen tahansa.
Olin 80-luvulla kaupassa töissä, jossa painotettiin, ettei asiakasta juoksuteta. Jos se idiootti asiakas roudasi kassalle Saarioisten pitsoja väittäen niiden olevan tarjouksessa vaikka tarjouksessa onkin Atrian pitsat, niin kassa juoksi vaihtamaan vaikka moka oli asiakkaan.
Nyt sitten minun pitäisi asiakkaana juosta! En tod. Tuote jää kassalle ja suureen ääneen ilmoitan hakevani vastaavan tuotteen kilpailevasta kaupasta kotimatkalla.
Miksi ilmoitat hakevasi tuotteen kilpailevasta kaupasta? Ei sitä kassaa kiinnosta pätkän vertaa mistä leipäsi haet.
Vierailija kirjoitti:
Soittaisin ensisijaisesti leipäosaston myyjälle/päivystäjälle(tai hätätapauksessa jonkun toisen elintarvikeosaston myyjälle, jos edellä mainittuja ei saa kiinni) joka kipaisee tuomaan uuden, toinen vaihtoehto on se hedelmäpussi ja/tai teipinpala, jos asiakkaalle sopii. Tällä välin kun uusi leipä on tulossa, asiakas voi maksaa normaalisti ostokset ja pakata, uusi tuote ehtii todennäköisesti kassalle ilman että asiakas joutuu kauaa odottelemaan. En olettaisi tai ehdottaisi, että asiakas lähtisi itse mihinkään, tosin jotkut haluavat joskus itse lähteä ja silloin he yleensä maksavat ja pakkaavat ostokset ja jättävät ne kärryineen kassan päähän sivumpaan odottamaan. T. Cittarin kassa
No joo. Myyjä kyllä ilmoitti että voit itse hakea uuden. Sanoin että en hae jos sinä rikot. Sitten sanoi että voi ottaa kuitilta pois. Kerroin että tarviin sen leivän. Tähän ilmoitti ettei voi lähteä kassalta. Minä sanoin etten minä nyt lähde kun pakkaan ostoksiani enkä todellakaan ole lähdössä kipittelemään mihinkään. Onneksi paikalle sattui toinen myyjä joka lähti leivän hakemaan mutta tämä kassa ei varmasti olisi asiaa saanut ratkaistua.
En tiä, ehkä se on syy- seuraus suhde nykyajan huonolaatuiset tuotteet ja surkea palvelu kun ihmisille tuntuu sopivan kaikki.
Ei tietenkään voi kukaan jättää ostoksiaan lojumaan mihinkään eikä lapsia lähetetä hakemaan mitään. Kyllä se on se kassa joka juoksee. Hän on töissä.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ap:ta ystävällisesti ottamaan päänsä pois hanurista. Elämä on paljon kivempaa kun ei ole jatkuvaa uhriutumis-moodia päällä.
Jaa niin kun ei jaksa ruveta juoksemaan kassan rikkomaa leipäpussia? :D No mielelläni olen asennevammainen. En paikkaile kenenkään mokia joka on töissä siellä paikassa jossa olen maksavana asiakkaana.
Missäpäin te oikein asutte? Meillä asiakkaat jopa kieltävät, että älä lähde mihinkään siitä kassalta. Yleensä silti menen ja hoidan asian. Ei ole vastaan tullut asiakkaita, jotka vaativat myyjää lähtemään kassalta.
Pyytäisin ystävällisesti esimiestä paikalle jos kassalla näkyy olevan asenneongelma. Kyllä asia rakentavan palautteen antamisen jälkeen hoituu, uskallan luvata. :)
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin te oikein asutte? Meillä asiakkaat jopa kieltävät, että älä lähde mihinkään siitä kassalta. Yleensä silti menen ja hoidan asian. Ei ole vastaan tullut asiakkaita, jotka vaativat myyjää lähtemään kassalta.
Joo..... Tekisi mieli arvostella älyä, mutta en sitä tee.
Vierailija kirjoitti:
Pyytäisin ystävällisesti esimiestä paikalle jos kassalla näkyy olevan asenneongelma. Kyllä asia rakentavan palautteen antamisen jälkeen hoituu, uskallan luvata. :)
On annettu. Oli niin hupsu tilanne että oli pakko kiittää tästä ainutlaatuisesta palvelukokemuksesta.:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On annettu. Oli niin hupsu tilanne että oli pakko kiittää tästä ainutlaatuisesta palvelukokemuksesta.:)
Itse olen paikallisen K-Supermarketin kauppiaalle soittanut ja kertonut asenneongelmaisesta kassatytöstä. En ollut ensimmäinen valittaja, asia otettiin vakavasti.
Sama tyttö on hommissa edelleen asenne korjaantuneena joten puhuttelu(t) auttoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa niin kun ei jaksa ruveta juoksemaan kassan rikkomaa leipäpussia? :D No mielelläni olen asennevammainen. En paikkaile kenenkään mokia joka on töissä siellä paikassa jossa olen maksavana asiakkaana.
Sieltä se tuli; "Minä olen maksava asiakas!!1"
Susta oikein huokuu tänne asti miten pidät itseäsi jonain kuninkaana ja siinä kassalla on joku ala-arvoinen ihmiseliö, jonka ainoa tehtävä on vain palvella sinua.
Miten ois, että olisit todennut näin:
"Ei se mitään, vahinkoja sattuu. Ymmärrän kyllä ohjeistuksen ettei saa jättää kassaa. Eipä se rikkinäinen pussi leipään vaikuta. Minulle käy hyvin että otat pois kuitilta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltä se tuli; "Minä olen maksava asiakas!!1"
Susta oikein huokuu tänne asti miten pidät itseäsi jonain kuninkaana ja siinä kassalla on joku ala-arvoinen ihmiseliö, jonka ainoa tehtävä on vain palvella sinua.
Miten ois, että olisit todennut näin:
"Ei se mitään, vahinkoja sattuu. Ymmärrän kyllä ohjeistuksen ettei saa jättää kassaa. Eipä se rikkinäinen pussi leipään vaikuta. Minulle käy hyvin että otat pois kuitilta."
Maksava asiakas nyt vaan on se kenen rahoista palkat maksetaan...
Soittaisin ensisijaisesti leipäosaston myyjälle/päivystäjälle(tai hätätapauksessa jonkun toisen elintarvikeosaston myyjälle, jos edellä mainittuja ei saa kiinni) joka kipaisee tuomaan uuden, toinen vaihtoehto on se hedelmäpussi ja/tai teipinpala, jos asiakkaalle sopii. Tällä välin kun uusi leipä on tulossa, asiakas voi maksaa normaalisti ostokset ja pakata, uusi tuote ehtii todennäköisesti kassalle ilman että asiakas joutuu kauaa odottelemaan. En olettaisi tai ehdottaisi, että asiakas lähtisi itse mihinkään, tosin jotkut haluavat joskus itse lähteä ja silloin he yleensä maksavat ja pakkaavat ostokset ja jättävät ne kärryineen kassan päähän sivumpaan odottamaan. T. Cittarin kassa