Ei hitto tota postia, monena kertana nyt lukee seurannassa luovutettu vastaanottajalle, vaikka ei ole
Tämänkin päivän paketissa lukee lähetystä on yritetty luovuttaa, mutta vastaanottajaa ei ole tavoitettu. Saapumisilmoitus lähetyksestä jätetty. Samaan kellonaikaan kirjattu Lähetys on luovutettu vastaanottajalle.
Postilaatikko TYHJÄ! Sama juttu kävi muutama päivä sitten. Oikeasti vasta seuraavana päivänä oli postilaatikossa saapumisilmoitus ja vasta silloin oli paketti noudettavissa, miksi seurantaan tulee sitten tuollainen teksti??
Kiva jos paketti häviää ja tuollainen lukee seurannassa
Kommentit (14)
Valitukset Postin toiminnan virheistä kannattaa osoittaa Viestintävirastoon, jonka vastuualueeseen tuo kuuluu.
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/ts-postipalveluja-koskevat-…
Kannattaa valittaa jos haluaa muutosta asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Valitukset Postin toiminnan virheistä kannattaa osoittaa Viestintävirastoon, jonka vastuualueeseen tuo kuuluu.
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/ts-postipalveluja-koskevat-…
Kannattaa valittaa jos haluaa muutosta asiaan.
Kiitos linkistä. Ny tiedän seuraavan valitusosoitteen, mikäli postini ja jopa tilatut (maksetut) lehdet tulevat heikossa kunnossa perille. Tähän asti valittanut vain postille ja tilanne vähäksi aikaa korjaantunut, mutta sitten taas sama meno alkanut uudestaan.
Posti mokaa ja kadottaa lähetyksiä jatkuvasti. Asiakaspalvelussa eivät osaa vastata, saati pahoitella.
Eipä ole postiin luottamista. Posti ei itsekään yritä parantaa omaa toimintaa/luottamusta.
Kummallista että näin epäluotettava yritys saa toimia.
Postin vuoksi en enää tilaa mitään aikakauslehtiäkään. Lehdet eivät joko saapuneet perille lainkaan tai sitten tulivat jonkin naapurin kautta jo valmiiksi luettuina.
Entinen postilainen totesi että n. 5% lähetyksistä katoaa. Valittaminen ja korvausten hakeminen tehty mahdollisimman hankalaksi.
Meillekin tulee viikottain naapureiden postia. Samoin omaa postia kadonnut ties minne.
Postin "palvelu" mennyt ala-arvoiseksi ja hinnat vaan nousee. Ei jatkoon.
Meillä taas tapahtuu sellaista, että jättävät laatikkoon lapun, jossa lukee että toimitus noudettavissa paikallisesta postikonttorista. Laatikossa saattaa olla myös paketti, tai se voi olla että on ollut siellä edellisenä päivänä, mutta paketissa oleva numero ei täsmää siihen lapussa olevaan numeroon. Siispä sitten kuvittelen, että lappu koskee eri toimitusta ja menen jonottamaan postiin -ihan vaan huomatakseni, ettei lapussa olevaa toimitusta löydy ja sitten oletetaan, että kyseessä on sitten kumminkin ollut se aiemmin tuotu paketti jossa eri numero. En ymmärrä millä logiikalla niitä numeroita sitten laittavat, ja ennemminkin, millä logiikalla niitä paketteja sitten antavat, kun lapussa on ihan eri numero kuin pakkauksessa.
Ja kyseessä siis ulkomailta tilatut paketit.
Voin kertoa, että on ihan järkyttävän ärsyttävää!!! Jos jättävät paketin laatikkoon, niin MIKSI sinne pitää jättää myös se "toimitus noudettavissa"- paperi?!!
Viimeksi, kun kävin lähikaupassa sinne tuli tuohtunut mies valittamaan jotain pakettiasiaa. Myyjä soitti jonnekin ja selvisi, että paketti oli toimitettu aivan eri paikkakunnalle ja luovutettu jollekin samannimiselle henkilölle. Miten tuokin on mahdollista, kun aina tarkistetaan henkkarit?!
Todella usein sattuu myös tätä, että "lähetystä yritetty toimittaa, mutta osoitteessa ei oltu paikalla", ja sitten se pitää itse hakea Postin toimipisteestä. Ja olen ollut paikalla koko päivän, ennen kahdeksaa ja vielä kuuden jälkeen, en ole poistunut edes lounaalle ettei vain jakelu mene ohi. Ovi ollut sepposen selällään eikä ajoreitillä mitään esteitä. Eli ei todellakaan ole edes yritetty toimittaa, vaan paketti viety suoraan sinne noutopisteeseen.
Viimeksi sattui sellainen, että lähettäjältä oli pudonnut osoitteestani toinen rivi pois. Katuosoite ja numero olivat oikein, muta tarkentava rivi vain puuttui. No seurantatiedoista näin että "jakelu keskeytetty sisällön tai puutteellisen osoitteen vuoksi". Jonotin asiakaspalveluun selvittääkseni asiaa. Sieltä kerrottiin, että minulle ei anneta mitään tietoja siitä, mikä osoitetieto paketissa on! En myöskään saanut itse antaa heille tarkentavia tietoja osoitteeseen. Minun oli pyydettävä, että ulkomaalainen lähettäjä alkaa selvittää asiaa puolestani. Kyllä otti kupoliin. Onneksi siellä oltiin ystävällisiä ja ottivat yhteyttä Postiin, josta sitten laitettiin minulle meiliä että paketti on kastunut ja sitä korjataan Postin toimesta. Laittavat sitten joutessaan joskus eteenpäin.. En ole vieläkään tätä pakettia perille saanut.
Sain tuosta keissistä meiliin asiakaspalautepyynnön, aktivoiduin kerrankin antamaan palautetta oikein huolellisesti ja klikkasin linkkiä. Palautekenttään oli sallittua kirjoittaa kokonaiset 250 merkkiä! Eikä siinä tietenkään kerrottu, milloin merkkimäärä tuli täyteen. Tuo on aivan luokattoman pieni merkkimäärä, jonka puitteissa ei kyllä pysty selittämään mitään yhtään monimutkaisempaa tilannetta niin, että palautteen saaja ymmärtäisi mistä kiikastaa.
Uskomatonta tunarointia kaikin puolin.
Asun kerrostalossa Helsingissä, meillä laitetaan koko rapun postit milloin mistäkin luukusta yhtenä kasana. Onneks on rehelliset naapurit, olen saanut paketin noutoilmoituksen naapurilta, samoin olen samanlaisen itse vienyt toiselle naapurille + muuta postia. Omaisen Kelasta tullut kirje (tulee minulle) hävisi taivaan tuuliin ja hän oli joutua maksamaan kustannukset, kun en ollut tyhjästä tajunnut laittaa hänen puolestaan paperia Kelaan. Valitukset ei auta, moikku moi vaan =(
Vierailija kirjoitti:
Todella usein sattuu myös tätä, että "lähetystä yritetty toimittaa, mutta osoitteessa ei oltu paikalla", ja sitten se pitää itse hakea Postin toimipisteestä. Ja olen ollut paikalla koko päivän, ennen kahdeksaa ja vielä kuuden jälkeen, en ole poistunut edes lounaalle ettei vain jakelu mene ohi. Ovi ollut sepposen selällään eikä ajoreitillä mitään esteitä. Eli ei todellakaan ole edes yritetty toimittaa, vaan paketti viety suoraan sinne noutopisteeseen.
Viimeksi sattui sellainen, että lähettäjältä oli pudonnut osoitteestani toinen rivi pois. Katuosoite ja numero olivat oikein, muta tarkentava rivi vain puuttui. No seurantatiedoista näin että "jakelu keskeytetty sisällön tai puutteellisen osoitteen vuoksi". Jonotin asiakaspalveluun selvittääkseni asiaa. Sieltä kerrottiin, että minulle ei anneta mitään tietoja siitä, mikä osoitetieto paketissa on! En myöskään saanut itse antaa heille tarkentavia tietoja osoitteeseen. Minun oli pyydettävä, että ulkomaalainen lähettäjä alkaa selvittää asiaa puolestani. Kyllä otti kupoliin. Onneksi siellä oltiin ystävällisiä ja ottivat yhteyttä Postiin, josta sitten laitettiin minulle meiliä että paketti on kastunut ja sitä korjataan Postin toimesta. Laittavat sitten joutessaan joskus eteenpäin.. En ole vieläkään tätä pakettia perille saanut.
Sain tuosta keissistä meiliin asiakaspalautepyynnön, aktivoiduin kerrankin antamaan palautetta oikein huolellisesti ja klikkasin linkkiä. Palautekenttään oli sallittua kirjoittaa kokonaiset 250 merkkiä! Eikä siinä tietenkään kerrottu, milloin merkkimäärä tuli täyteen. Tuo on aivan luokattoman pieni merkkimäärä, jonka puitteissa ei kyllä pysty selittämään mitään yhtään monimutkaisempaa tilannetta niin, että palautteen saaja ymmärtäisi mistä kiikastaa.
Uskomatonta tunarointia kaikin puolin.
Mullekin kävi joskus just näin! Näin paketin seurannasta, että paketti oli jaettu jonnekin 600 kilometrin päähän, siis ihan väärään paikkaan vaikka paketissa oli osoite- ja nimitiedot ihan oikein. Otin postiin yhteyttä, mutta eiväthän ne voineet sitä mulle oikeaan osoitteeseen toimittaa eikä mitään muutakaan, vaan lähettäjän (ulkomailta) piti ottaa asia hoitoonsa ja selvittää tilanne! Ja sekin meni sitten vielä niin, että paketti piti lähettää takaisin lähettäjälle Viroon, ja sieltä sitten uudelleen lähettää se mulle Suomeen! Siis ei mitään järkeä.
Ja vielä vähemmän tässä on järkeä sen kannalta, että kumminkin Postissa jakelevat paketteja kenelle sattuu jos vain lähetyskoodi sattuu olemaan. Nimen ei tarvitse täsmätä, kunhan koodi löytyy niin paketin saa. En siis ymmärrä, miksi sitten eivät voi lähettää pakettia siihen oikeaan osoitteeseen, jos paketin vastaanottaja pyytää?
Saapumisilmoitus lähetetty, niinpä ja postilla kestää vähintään sen neljä päivää jakaa se.
ja kun vihdoin saat sen, on viikon säilytysaika mennyt umpeen ja paketti on palautunut lähettäjälle.
Lähetyskoodilla saat sen postista ilman ilmoitusta.
Onneksi itse odottelin pakettia 2 kertaa, ja kun saapumisilmoitusta ei kuulunut, kysyin koodit lähettäjältä.
Jokin "tekninen vika" oli postin selitys.
Vierailija kirjoitti:
Saapumisilmoitus lähetetty, niinpä ja postilla kestää vähintään sen neljä päivää jakaa se.
ja kun vihdoin saat sen, on viikon säilytysaika mennyt umpeen ja paketti on palautunut lähettäjälle.
Lähetyskoodilla saat sen postista ilman ilmoitusta.
Onneksi itse odottelin pakettia 2 kertaa, ja kun saapumisilmoitusta ei kuulunut, kysyin koodit lähettäjältä.
Jokin "tekninen vika" oli postin selitys.
Lisään tuohon, että ilmoituksien piti tulla tekstiviestillä, molemmissa paketeissa puh.numeroni oikein.
Se paperinen saapumisilmoitus maksaa lähettäjälle 1,50, postimaksun lisäksi...
Onneksi olen päässyt postitusrumbasta eroon, kun jäin työttömäksi. Noista postin mokista voisi kirjoittaa romaanin.
Ja jos posti "hukkaa" paketin (työntekijä nyysii), korvauksen saa (jos saa) painon, ei sisällön arvon mukaan!
Voiko ja kannattaako tästä valittaa jonnekkin???