Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Ruokakauppojen ostoksia ohjaileva älykärry - ihan älytön ja tarpeeton vempain
16.04.2017 |
http://www.talouselama.fi/yrityskaupat/mitahan-kokkaisi-tanaan-ruuaksi-…
Etelä-Suomessa on jo ensimmäisiä kauppoja, jossa on älykärryt.
Kommentit (3)
Kauppiashan siirtelee kaupassa juuri eniten kysyttyjen tuotteiden paikkoja, kuten kanamnunat, jotta ihminen joutuisi kiertelemään kaupassa.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
En kyllä itse haluais kierrellä kaupassa opastavien kärryjen kanssa.
Alue: Aihe vapaa
Ikään kuin annetaan ymmärtää, että älykärryt ovat tulleet palvelemaan asiakkaita.
Kattia ja kanssa.
Eräässä mediassa oli K-kauppiaan haastattelu: hän oli tuskastellut, kun kananmunien sijaintia hänen kaupassaan kysytään niin usein. Siihen menee liikaa aikaa. Siksi hän kuulemma laittoi älykärryt, jotta kananmunat löytyvät kysymättäkin.
MUTTA MUTTA: miksi kauppias vaihtaa kananmunien paikkaa muutaman kuukauden välein? Siksi, että tulisi heräteostoksia ! Jotta asiakkaat joutuisivat kiertelemään kaupassa etisen niitä kananmunia.
Ratkaisuhan olisi ollut laittaa heti sisääkäynnin jälkeen kananmunat esille, PYSYVÄSTI ! Tai sitten vaikka kyltti, joka kerttoo missä kananmunat sijaitsevat.
K-kauppiaan intressi on kierrättää asiakasta mahdollisimman paljon kaupassa, jotta tulisi heräteostoksia ja ihminen näkisi "tarjouksia".