Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensimmäisen kerran haimme kotivakuutuksesta korvausta

Vierailija
07.03.2017 |

Oli hengenlähtö lähellä, oikeasti ihme että selvisimme.
Rytäkässä rikkoontui mm puhelimet ja silmälasit. Ei mitään iphoneja tai samsungin lippulaivoja vaan ihan halpikset: J5 ja Honor 7. Nyt tarvitaan selvityksiä huolloista, kuitteja ja varmuuksia että on omistettu. Onpas juu ihme, että ihmisellä on puhelin ja silmälasit.
Sen verran hankalaa tuntuu olevan korvauspuoli, että vakuutusyhtiö menee vaihtoon. Meillä on kotivakuutusta maksettu samaan firmaan yli kymmenen vuotta ja koskaan ennen ei olla edes haettu korvausta. Miksi me sellaista edes maksamme, kun korvausta ei edes tule?
Ollaan itse vielä hämmentyneitä tapahtuneesta, iloisia toki siitä että selvittiin. Sen rinnalla puhelimet on toki pikkujuttu, mutta kun vakuutuksen pitäis kattaa..

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne tuhannet eurot mitä olet mättänyt sinne niin niillä olisit jo ostanut aivan uudet ja paremmat puhelimet. Vakuutusyhtiö ei hyvitä edes todellista arvoa, hyvä jos se ylittää omavastuun

Kannattaa ottaa vain vakavat tulipalo yms vakuutukset mutta jättää kaikki muu tilpehööri pois. Ne maksaa sitten omalla rahalla suoraan kun on säästänyt vakuutuksissa eikä tarvitse käydä paperisotaa vakuutusyhtiön lakimiesten kanssa.

Vierailija
2/12 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, meidän perheen vuotuiset vakuutusmenot on huikeat. Nyt sitten parin halpispuhelimen ja silmälasien korvaaminen oli liikaa. Homma menee uusiksi, ei hemmetti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samat paperit pyytää jokainen vakuutusyhtiö

Vierailija
4/12 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähivakuutuksesta ollaan saatu kivuttomasti korvaukset telkkarista, läppäristä ja muutamasta muusta. Ei mitään kummempia selvityksiä ole tarvittu.

Vierailija
5/12 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähivakuutuksesta ollaan saatu kivuttomasti korvaukset telkkarista, läppäristä ja muutamasta muusta. Ei mitään kummempia selvityksiä ole tarvittu.

Sama juttu, olemme olleet täysin tyytyväisiä! Toisin kuin erääseen toiseen johon maksettiin kaikki vakuutukset kymmenen vuotta ja sitten kun vahinko sattui, ei korvattu yhtään mitään.

Vierailija
6/12 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vakuutusyhtiö ei ole tarkkana, huijarit iskevät heti. Haluaisitko maksaa korkeampia vakuutusmaksuja sen takia, että naapuri hankki hiukan uutta elektroniikkaa kertomalla vakuutusyhtiölle että vanhat meni ihan yllättäen rikki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla. Lähivakuutus saa siis meistä asiakkaan. Ap

Vierailija
8/12 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ketjuun tulee varmasti enemmistö vastauksista niiltä, jotka ovat jääneet vaille korvausta. Siksi kerron, että vahinkovakuutusyhtiöiden saamista korvaushakemuksista noin 94 % menee sellaisenaan läpi, eli asiakas saa mitä pyytää. Yleisimmät syyt korvauksen epäämiseen kokonaan tai osittain ovat se, että kyseessä ei ole vahinko vaan normaali kuluminen, tai se että vakuutus ei kata kyseistä vahinkotyyppiä. On esim. ajettu auto ojaan ja haetaan korvausta liikennevakuutuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vakuutuksenne on nyt?

Minulla osa ifissä ja siellä homma toimii älyttömän kätevästi. Osa taas on erinäisistä syistä johtuen toisessa paikassa, jonka nimessä myös f. Ihan älyttömän hidasta ja kankeaa ja jokaikinen päätös on tehty väärin vaikka pyydetyt dokumentit on lähetetty ajallaan. Vaihdan heti kun voin.

Vierailija
10/12 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusehdot on niin vaikeaselkoiset että niitä ei tajua. Tajuaa sen että on rahastusta mutta jos kysyy liikaa niin kiinnostus vakuutusyhtiön puolelta lakkaa kun heiltä loppuu  argumentit.

Vakuutusehtojen idea on huijata asiakasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Pohjolassa vakuutukset. On varastettu omaisuutta ja olen joutunut viemään puhelimen huoltoon. Huollosta tarvitsi vain kuitin. Varastetuista tavaroista laitoin listan ja niiden hinnat ja ostovuoden. Elektroniikasta ei korvata täyttä hintaa jos ei ole ihan uusi. Omavastuu on 100€. Nopeasti tuli rahat, ei ollut ongelmia.

Vierailija
12/12 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuulla. Lähivakuutus saa siis meistä asiakkaan. Ap

Me vaihdoimme myös tuonne suositusten ja muiden kokemusten perusteella ja kyllä hämmästyttiin kuinka näppärästi vahingonkorvausten käsittely kävi. Jo pelkät vakuutusehdot oli ainakin silloin selkeätajuinen ohut vihko eikä pienipränttinen pumaska;-)