Ainoa mikä saa minut rentoutuneeksi on verkkokauppojen selailu ja ajatushoppailu.
Eli selaan verkkokauppoja ja olen kuin ostavani tuotteita ja laittelen niitä ostoskoriin, sitten en kuitenkaan osta niitä. Tekeekö joku muu tätä?
Kommentit (14)
Teen! Se rauhottaa mua, kun ahdistaa pahasti.
Joo. Mäkin harrastan tuota. Mutta sitten tilaan oikeasti myös. En koko ajan mutta välillä ja tarpeeseen.
On rentouttavampaa kuin median tai somen seuraaminen.
Mitkä on sun lempikauppojasi ? Shoppailetko Prismassa vai Harrodissa ? Ruokaa, kosmetiikkaa, vaatteita ?
Sama shoppailuholisti olen.
Ihan ok. Ei kai siitä haittaakaan ole, jos rahatkin säilyy enimmäkseen tallessa. Täytyypä itsekin kokeilla, josko saisi pameja vähän vähennettyä noilla keinoilla. Ihan sama, mitä ne unelmat on, kunhan hetken voi unelmoida - ja kukin taaplaa tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mäkin harrastan tuota. Mutta sitten tilaan oikeasti myös. En koko ajan mutta välillä ja tarpeeseen.
On rentouttavampaa kuin median tai somen seuraaminen.
No siis kyllä mäkin joskus mutta erittäin harvoin. Ei kai se muuten olisi tyydyttävää jos en KOSKAAN tietäisi saavani sieltä mitään, siis verkkokaupoista :D Mutta usein se on tuota ajatusshoppailua kun tulen siihen päätökseen, että mitä mä nyt tälläkin tekisin.. T. ap
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Mitkä on sun lempikauppojasi ? Shoppailetko Prismassa vai Harrodissa ? Ruokaa, kosmetiikkaa, vaatteita ?
Sama shoppailuholisti olen.
Usein ne on vaate kauppoja ihan perus tai sitten sisustus. tai sitten meikki vaikka en kosmetiikkaa käytäkään. Kuvittelen vain miten tekisin itseni muka hehkeäksi. :D t. ap
Teen samaa. Meitä on näköjään muitakin ikkunashoppaajia :)
Mä teen tuota samaa oikeassa kaupassa. Menen ruokahyllyille haaveilemaan kaikista herkuista ja sitten ostan halvinta mahdollista kuraa.
Väri ja muoto on kiva. Tuoteominaisuuksien lukeminen ja arviointi mielessään.
Saatan käyttää tuntikausia tuohon ja uppoutua kokonaan siihen, se rentouttaa niin mukavasti. Ja sitten kun lopulta tyhjennätkin ostoskorin, on ihan voittajafiilis itsehillinnästä. No aina ei onnistu ja oikeasti sitten tilaatkin, joka taas voi aiheuttaa morkkista. Mulla on masennusta ja ahdistusta ja tämä on mun yksi keino paeta ja hallita oireita.
Tein vastaavaa mikrobitin sisältämillä mainossivuilla lapsena. Valitsin mielessäni että 5 kpl mitä tahansa ja sitten vaan valitsemaan kalleimpia tietokoneita ja osia. Olin joku 10 vuotias.
Mä teen tota viikottain, yleensä kyllä jotain tilaankin. Mätkin ostoskoriin kaikkea ihanaa, mutta kassalla järkytyn loppusummasta niin, että alan poistelemaan tavaroita, kunnes summa on siedettävä. Tällä viikolla olen tilannut kahdet housut ja yhden takin. Morkkis iskee siinä vaiheessa kun palkkapäivänä tili hupenee laskuihin.
Ihan normaaliahan tuo on. Ennen verkkokauppojen olemassa oloa kierreltiin kaupoissa helposti parikin tuntia katselemassa vaikka vaatteita ja kenkiä, mutta ei läheskään aina ostettu mitään. Nyt vaan sama tapahtuu verkossa.
Miinuksena entiseen kaupoissa kiertelyyn on, ettei tule liikuntaa samalla tavalla. Ainakin itselläni on usein vielä jotain hyvää syötävää siinä nettiä selaillessa.
Plussaa on se, että tuotteiden vertailu on helpompaa, kun samalla voi olla useissa eri kaupoissa.
Ei kukaan normaali-ihminen tuollaista puuhaa.