Miten suhtaudutte, kun kassat puhuvat omista asioista keskenään ostotapahtuman aikana? Sekä asiakkaiden että työntekijöiden näkökulmat tervetulleita
Lähikaupassa tänään tapahtui seuraavaa:
Olin maksamassa ostoksiani, niin kassat puhuivat uudesta työntekijästä. Ihan pelkkää hyvää, ei siinä mitään. Kuinka on positiivinen ja sosiaalinen, mukava kaiken kaikkiaan.
Satun tietämään kenestä puhuttiin eikä se ole varsinainen pointti. Kuitenkin minusta työyhteisöön liittyvät asiat eivät kuulu asiakkaille. Eivätkä muutkaan kassojen elämään liittyvät asiat.
Vai mitä ajattelette?
Kommentit (49)
Tulee lähinnä olo että miksi juoruakkoja palkataan kun hyviä myyjiä on kortisto pullollaan.
Ei kiinnosta. Tahdon vain ostokseni ja sitten suksia helvettiin.
Jos loppusumma täsmää taivutelkoot vaikka latinan kielisiä verbejä keskenään.
Mun mielestä on aika huonoa asiakaspalvelua tuommoinen. Kuulostaa kauhean itserakkaalta kirjoittaa näin, mutta mun mielestä kassat ei sais höpistä omiaan asiakasta palveltaessa, vaan pitäis keskittyä vaan siihen asiakkaaseen.
Kiusallinen olo, ihan kuin olisin liikaa vaikka olenkin se pihvi!
Todella rasittavaa. Minä arvostan tervehdystä kassalla.
Ei tule sitäkään takaisin silloin kun juorut ovat menossa.
Miksei samalla laita kuulokkeita korviin ja kuuntele musiikkia samalla kun vetelee asiakkaan ostoksia kassalla läpi.
Epäkohteliasta ja huonoa asiakaspalvelua. Tykkään että jos ostan jotain, minua palvellaan. En asioisi toiste kyseisessä paikassa.
Ei kiinnosta. Juttelen itsekin töissä työkaverien kanssa ja oletan että se on ihan normaalia myös asiakaspalvelutöissä.
Ihmisiä ne on kaikin tavoin, mitä nyt joutuvat siellä käymään ettei nälkäkuolema, halveksunta ja rappio iske. Tuntuisi tosi oudolta vaatia että nuoret ihmiset parin euron takia olisivat pokkuroivia robotteja.
Mun mielestä hyvään asiakaspalveluun ei kuulu se, että samalla kun palvellaan asiakasta, jutellaan työkaverin kanssa jotain. Oli se sitten työasiaa tai vapaa-ajan asiaa, niin ihan sama. Antaa töykeän ja välinpitämättömän kuvan asiakkaalle. Noihin törmää aina joskus, ikävä kyllä.
T. Asiakas ja erään toisen asiakaspalvelualan esimies
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on aika huonoa asiakaspalvelua tuommoinen. Kuulostaa kauhean itserakkaalta kirjoittaa näin, mutta mun mielestä kassat ei sais höpistä omiaan asiakasta palveltaessa, vaan pitäis keskittyä vaan siihen asiakkaaseen.
Eikö töissä pitäisi keskittyä töiden tekoon. Juorutavoi sitten tauoilla.
Ei ole itsekästä ajatella saavansa asiakkaana sen huomion.
Kauppatyöskentely on asiakaspalvelutyötä.
Jos haluaa jutustella niin jutustellaan asiakkaan kanssa.
Ilman asiakkaita minulla ei olisi työvuoroja.
Terveisin, kassa joka haluaa keskittyä työhön työaikana.
Ei mua tuollainen työorjentautunut jutustelu häiritse. Tärkeetä ne asiat on puhua, jos puhututtaa.
Sen sijaan vakkaricittarissa on välillä melkoista riiausta ja flirttailua menossa kassojen kesken, että siinähän sivussa punastuu ja on kiusallista kuunneltavaa toisinaan.
Yksi kassa soittelee hirveesti omia asioitaan kassalla. Eräs päivä soitti liittoon, kun hän epäili, että häneltä on kusetettu joulupyhien korvaukset. Syksymmällä soitteli opintotukijuttujaan.. Kerran varaili gyneaikaa. Nykyään en enää Helin kassalle mene, kun se usein soittelee henk-koht puheluitaan.
Jotkut aiheet ok, työkaverista jauhaminen, positiivinenkin, ei. Munmielestä siis. Ja periaatteessa ei haittaa jos kassat jauhaa keskenään mutta mietin aina että ite en kehtaisi. Riippuu kassan asenteesta, jos tervehtii hymyillen ja jatkaa juttelua ja sitten asiallisesti ilmoittaa loppusumman ym. nii ei oo paha mutta sit on myös ne ketkä alkaa vaan piipata kamoja ja keskustelun lomassa livauttaa että kolmetoista viiskyt ja jatkaa jauhamista nii se on vähän epäkohteliasta.
Oudoksun, enkä katsolla hyvällä. Ihmettelen, miksi sellaisia pidetään töissä tai ei ainakaan opeteta tapoja.
T. 80-luvun alussa syntynyt vanhanaikainen täti, jonka mielestä sen pitäisi kyllä kuulua jo itsestäänselvyyksiin, että tajutaan asiakkaan tullessa lopettaa keskustelu välittömästi ja sitä voidaan jatkaa, kun asiakas on lähtenyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on aika huonoa asiakaspalvelua tuommoinen. Kuulostaa kauhean itserakkaalta kirjoittaa näin, mutta mun mielestä kassat ei sais höpistä omiaan asiakasta palveltaessa, vaan pitäis keskittyä vaan siihen asiakkaaseen.
Eikö töissä pitäisi keskittyä töiden tekoon. Juorutavoi sitten tauoilla.
Ei ole itsekästä ajatella saavansa asiakkaana sen huomion.
Kauppatyöskentely on asiakaspalvelutyötä.
Jos haluaa jutustella niin jutustellaan asiakkaan kanssa.
Ilman asiakkaita minulla ei olisi työvuoroja.Terveisin, kassa joka haluaa keskittyä työhön työaikana.
Näin minäkin asiakkaana ajattelen. Ne itsepalvelulinjat yleistyvät, normikassalla korostuu palvelu (takuukuitit tms).
Ärsyttävää, kun yleensä se tyhjänpäiväinen löpinä hidastaa työntekoa. Mua ei kiinnosta, haluan vain vikkelään hoitaa ostokseni ja poistua. Kiitos ja hei!
Epäkohteliasta. Asiakaspalvelussa asiakas on prioriteetti. Kuulumiset ja keskustelut voidaan hoitaa silloin, kun ei ole asiakkaita palveltavana. Ei kuitenkaan mikään iso, iso moka. Jos kassa päivittäisi FB-statusta samalla kun skannaa mun ostoksia, siitä saattaisin hermostua
Ei sekään kivaa ole, kun huutavat toisilleen kysymyksiä: "Mikä näitten tamppoonien tai läskisiivujen koodi oli"? tms
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä hyvään asiakaspalveluun ei kuulu se, että samalla kun palvellaan asiakasta, jutellaan työkaverin kanssa jotain. Oli se sitten työasiaa tai vapaa-ajan asiaa, niin ihan sama. Antaa töykeän ja välinpitämättömän kuvan asiakkaalle. Noihin törmää aina joskus, ikävä kyllä.
T. Asiakas ja erään toisen asiakaspalvelualan esimies
Tummennetusta kohdasta mä taas ajattelen, että sitä saa mitä tilaa. Jos työnantaja ei anna mahdollisuutta jutella työasioita asiakkaista kauempana, niin silloin ne on juteltava siinä missä on asiakkaita. Kaikki työasiat eivät vaan voi odottaa päivän loppuun tai kolme päivää että henkilöt osuvat samaan vuoroon, silloin ne on hoidettava vaan siinä vaikka se voi vaikuttaa hieman palvelutasoon.
Myyjät ovat siellä seurustelemassa ja rupattelemassa asiakkaan kanssa, eivät toistensa kanssa. Ihan sama asia kuin siinä taannoisessa ketjussa, jossa teilattiin teini, joka sai potkut tuijotettuaan kännykkäänsä myyjän hommissa.
Tarkennan, että puhuivat siis keskenään. Eivät minulle.