Vihreiden äänestäjät ruikuttavat uutisissa kun junat eivät kulje pakkasessa. Niinpä! Tämän vuoksi auto kannattaa!
Tässä se huomataan ettei julkiseen liikenteeseen kannata panostaa. Auto on mukava ja luotettava.
Kommentit (45)
Webasto + oma auto = helppo elämä.
Siis ei saa ruikuttaa, jos hommat ei toimi, vaikka niistä on maksettu, oli ne yksityisiä tai julkisia palveluita? Täytyy näin kokoomuslaisena ihmetellä aloittajan asennetta.
Vierailija kirjoitti:
Siis ei saa ruikuttaa, jos hommat ei toimi, vaikka niistä on maksettu, oli ne yksityisiä tai julkisia palveluita? Täytyy näin kokoomuslaisena ihmetellä aloittajan asennetta.
Toki saa ruikuttaa, mutta pitää antaa myös ihmiselle vapaus valita eli panostaa myös muuhun tähän epäluotettavaan ja kalliiseen joukkoliikenteeseen.
Keskustatunneli käyttöön, niin ihmiset voivat valita auton junan sijasta.
Julkiset palvelut rapautuvat koska ne pannaan yhä tiukemmalle kulukurille. Tilalle tarjotaan yksityistä. Sama strategia toimii kaikissa yhteiskunnan perustoiminnoissa. Yksi toisensa jälkeen yksityistetään liikenne, puhelimet, posti, sähöverkot, terveydenhuolto. Julkisen puolen resursseja vähennetään, yksityistä tilalle.
Tämä ei perustu siihen että yksityinen olisi tehokkaampaa, parempaa tai työllistäisi enemmän. Se on puhtaasti ideologinen valinta.
Periaatteessa muutos merkitsee sitä että ne, joilla on rahaa, saavat hyvää palvelua ja syrjäseuduilla sitten taas ei ole palvelua.
Sipilän hallitus ei ole halunnut elvyttää mitään vaan päin vastoin kurjistaa. Autokauppaa ja kalliiden tuontihyödykkeiden tuontia on kuitenkin ankarasti tuettu. Se ei ollut sattumaa, vaan se oli tulonsiirto paremmin toimeentuleville ja siirto yksityisen liikenteen suuntaan.
Junille ei riitä rahaa kirjoitti:
Julkiset palvelut rapautuvat koska ne pannaan yhä tiukemmalle kulukurille. Tilalle tarjotaan yksityistä. Sama strategia toimii kaikissa yhteiskunnan perustoiminnoissa. Yksi toisensa jälkeen yksityistetään liikenne, puhelimet, posti, sähöverkot, terveydenhuolto. Julkisen puolen resursseja vähennetään, yksityistä tilalle.
Tämä ei perustu siihen että yksityinen olisi tehokkaampaa, parempaa tai työllistäisi enemmän. Se on puhtaasti ideologinen valinta.
Periaatteessa muutos merkitsee sitä että ne, joilla on rahaa, saavat hyvää palvelua ja syrjäseuduilla sitten taas ei ole palvelua.
Sipilän hallitus ei ole halunnut elvyttää mitään vaan päin vastoin kurjistaa. Autokauppaa ja kalliiden tuontihyödykkeiden tuontia on kuitenkin ankarasti tuettu. Se ei ollut sattumaa, vaan se oli tulonsiirto paremmin toimeentuleville ja siirto yksityisen liikenteen suuntaan.
Muista, että yksityistäminen ja yhtiöittäminen ovat kaksi aivan eri asiaa. Ne yhtiöitetään koska muuten julkisella puolella kulut karkaavat käsistä eikä toimintaan ole enää rahaa. Näin käy aina kommunismin kanssa. Jos toiminta ei ole kannattavaa kun on toiminta yhtöitetty, kannattaa siitä luopua tai toimintaa muuttaa kannattavaksi vaikka karsimalla tehtäviä.
Joidenkin on vaikea ymmärtää ettei raha kasva puussa.
Duunissa 80% talven takia myöhästyneistä ovat näitä "auto ei lähtenyt käyntiin aamulla". Matkustan ite bussilla ja kaikki on toiminut niin kuin pitää myös näillä pakkasilla
Vierailija kirjoitti:
Duunissa 80% talven takia myöhästyneistä ovat näitä "auto ei lähtenyt käyntiin aamulla". Matkustan ite bussilla ja kaikki on toiminut niin kuin pitää myös näillä pakkasilla
Kai itsekin tiedät että tekosyy se on. Toimiva auto kyllä käynnistyy jos sen haluaa käynnistyvän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duunissa 80% talven takia myöhästyneistä ovat näitä "auto ei lähtenyt käyntiin aamulla". Matkustan ite bussilla ja kaikki on toiminut niin kuin pitää myös näillä pakkasilla
Kai itsekin tiedät että tekosyy se on. Toimiva auto kyllä käynnistyy jos sen haluaa käynnistyvän.
Ei siihen taida ihan pelkkä halu riittää. Jos auto starttaisi halun voimin, niin kyllä kai sitten hyytynyt juna tekisi saman.
Minusta kaikki pitäisi pakottaa ostamaan auto että saisivat vietyä lapsensa yksityiskouluun. Nämä lapset olisivat fiksumpia eivätkä ulisisi kommunismista keskustelupalstoilla.
Vierailija kirjoitti:
Duunissa 80% talven takia myöhästyneistä ovat näitä "auto ei lähtenyt käyntiin aamulla". Matkustan ite bussilla ja kaikki on toiminut niin kuin pitää myös näillä pakkasilla
Ei ole yksi eikä kaksi kertaa pelkästään tänä syksynä tai talvena kun odottamani bussivuoro ei tullut ollenkaan ja myöhästyin joten se siitä luotettavuudesta. Junat on jos mahdollista niin vielä epäluotettavampia kuten esim. eilen sai lehdistä lukea.
Vierailija kirjoitti:
Duunissa 80% talven takia myöhästyneistä ovat näitä "auto ei lähtenyt käyntiin aamulla". Matkustan ite bussilla ja kaikki on toiminut niin kuin pitää myös näillä pakkasilla
Sun duunikaverit ei osaa yksityisautoilla. Mun on pakko mennä töihin vaikka satais taivaalta mummoja hameet korvissa. Vaikka pakkanen panee parastaan ja auto on tönkköjäässä. Yhden ainoan kerran on käynyt niin, että auto ei lähtenyt käyntiin kun pakkasta oli -35. Silloin taksi alle ja töihin, myöhästyin 5min mutta meillä saa myöhästyä sen verran. Hyvissä ajoin aamulla lähdin yrittämään autoa käyntiin, jotta on aikaa tilata se taksi jos ei käynnisty.
Vierailija kirjoitti:
Duunissa 80% talven takia myöhästyneistä ovat näitä "auto ei lähtenyt käyntiin aamulla". Matkustan ite bussilla ja kaikki on toiminut niin kuin pitää myös näillä pakkasilla
Hyvin toimii joo: http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/junaliikenne-palautunee-aik…
Junille ei riitä rahaa kirjoitti:
Julkiset palvelut rapautuvat koska ne pannaan yhä tiukemmalle kulukurille. Tilalle tarjotaan yksityistä. Sama strategia toimii kaikissa yhteiskunnan perustoiminnoissa. Yksi toisensa jälkeen yksityistetään liikenne, puhelimet, posti, sähöverkot, terveydenhuolto. Julkisen puolen resursseja vähennetään, yksityistä tilalle.
Tämä ei perustu siihen että yksityinen olisi tehokkaampaa, parempaa tai työllistäisi enemmän. Se on puhtaasti ideologinen valinta.
Periaatteessa muutos merkitsee sitä että ne, joilla on rahaa, saavat hyvää palvelua ja syrjäseuduilla sitten taas ei ole palvelua.
Sipilän hallitus ei ole halunnut elvyttää mitään vaan päin vastoin kurjistaa. Autokauppaa ja kalliiden tuontihyödykkeiden tuontia on kuitenkin ankarasti tuettu. Se ei ollut sattumaa, vaan se oli tulonsiirto paremmin toimeentuleville ja siirto yksityisen liikenteen suuntaan.
Syrjäseudulla ei ole koskaan junaa nähtykään eikä busseja ole kulkenut tätä kautta vuosiin. Siksi täällä pärjätään omin avuin. Kaikki julkinen opettaa käyttäjänsä tietynlaiseen avuttomuuteen, ei ole sitä vaihtoehtoa B, jolla pärjää, jos normikulkeminen ei onnistu. Enkä ymmärrä sitä, miten voidaan vuodesta toiseen hyväksyä, että junat eivät pakkasella/sateella/ukkosella tms. kulje. Jo etukäteen perutaan vuoroja, kun tiedossa on lumisadetta,. vaikka pitäisi tehdä täysin päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Webasto + oma auto = helppo elämä.
Lämmin talli, vielä parempi.
Autoa pitää huoltaa, jotta se ei jää aamulla käynnistymättä. Pitää olla akku kunnossa ja kaikki muukin. Auto olisi hyvä huoltaa alkutalvesta, viimeistään ennen paukkupakkasia. Paukkupakkaset voi ennustaa, jos seuraa säätiedotuksia. Jos kaiken tekee asianmukaisesti, auto kyllä lähtee käyntiin. Mulla esim on sekä lohkolämmitin, että webasto. Ei voi tulla sellaista tilannetta, että auto ei lähtisi käyntiin aamulla. Se että jonkun duunissa 80% myöhästyjistä on yksityisautoilijoita, johtuu vaan siitä että ne ihmiset eivät osaa huoltaa autojaan.
Vierailija kirjoitti:
Junille ei riitä rahaa kirjoitti:
Julkiset palvelut rapautuvat koska ne pannaan yhä tiukemmalle kulukurille. Tilalle tarjotaan yksityistä. Sama strategia toimii kaikissa yhteiskunnan perustoiminnoissa. Yksi toisensa jälkeen yksityistetään liikenne, puhelimet, posti, sähöverkot, terveydenhuolto. Julkisen puolen resursseja vähennetään, yksityistä tilalle.
Tämä ei perustu siihen että yksityinen olisi tehokkaampaa, parempaa tai työllistäisi enemmän. Se on puhtaasti ideologinen valinta.
Periaatteessa muutos merkitsee sitä että ne, joilla on rahaa, saavat hyvää palvelua ja syrjäseuduilla sitten taas ei ole palvelua.
Sipilän hallitus ei ole halunnut elvyttää mitään vaan päin vastoin kurjistaa. Autokauppaa ja kalliiden tuontihyödykkeiden tuontia on kuitenkin ankarasti tuettu. Se ei ollut sattumaa, vaan se oli tulonsiirto paremmin toimeentuleville ja siirto yksityisen liikenteen suuntaan.
Syrjäseudulla ei ole koskaan junaa nähtykään eikä busseja ole kulkenut tätä kautta vuosiin. Siksi täällä pärjätään omin avuin. Kaikki julkinen opettaa käyttäjänsä tietynlaiseen avuttomuuteen, ei ole sitä vaihtoehtoa B, jolla pärjää, jos normikulkeminen ei onnistu. Enkä ymmärrä sitä, miten voidaan vuodesta toiseen hyväksyä, että junat eivät pakkasella/sateella/ukkosella tms. kulje. Jo etukäteen perutaan vuoroja, kun tiedossa on lumisadetta,. vaikka pitäisi tehdä täysin päinvastoin.
Et näköjään ymmärtänyt mitään puheenvuorosta, mihin vastasit.
(Kauko)junalla työmatkoja kulkeneena sanoisin, että yhtä paskasti ne kesäisinkin kulkevat. Liki joka viikko ties mitäkin vikaa ja junaa saa odotella. Luojan kiitos omassa työssä oli tuolloin liukuva työaika.
Tällä hetkellä säästän omaan autoon.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kaikki pitäisi pakottaa ostamaan auto että saisivat vietyä lapsensa yksityiskouluun. Nämä lapset olisivat fiksumpia eivätkä ulisisi kommunismista keskustelupalstoilla.
Kannatan tätä! Käänteistä Vihreää tyranniaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duunissa 80% talven takia myöhästyneistä ovat näitä "auto ei lähtenyt käyntiin aamulla". Matkustan ite bussilla ja kaikki on toiminut niin kuin pitää myös näillä pakkasilla
Sun duunikaverit ei osaa yksityisautoilla. Mun on pakko mennä töihin vaikka satais taivaalta mummoja hameet korvissa. Vaikka pakkanen panee parastaan ja auto on tönkköjäässä. Yhden ainoan kerran on käynyt niin, että auto ei lähtenyt käyntiin kun pakkasta oli -35. Silloin taksi alle ja töihin, myöhästyin 5min mutta meillä saa myöhästyä sen verran. Hyvissä ajoin aamulla lähdin yrittämään autoa käyntiin, jotta on aikaa tilata se taksi jos ei käynnisty.
Vuosina 87-88 oli kovat pakkatalvet Helsingissäkin.
Tuolloin kannoin akun sisälle lämpimään yön ajaksi. Pieni duuni ja auto lähti käyntiin pienellä pyörähdyksellä. Hommaa kesti viikkojen ajan, joten siitä tuli rutiinia. Lisäksi varmuuden vuoksi latasin akun yöaikana.
Kyseessä siis kelpo länsiauto.
Taas Vihreät yrittää pakottaa ihmiset kalliiseen, epämukavaan ja epäluottevaan liikkumismuotoon. Toivottavasti järki voittaa ja yksityisautoiluun panostetaan. Nämä pakkaset aina muistuttavat kipeästi, että julkiset eivät toimi laisinkaan kylmässä suomessa missä etäisyydet ovat pitkiä.