Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksiössä joulukuun sähkö 390 kWh = 47€ !!!

Vierailija
06.01.2017 |

Ihan käsittämätön miten on mennyt noin paljon. Kesällä on saattanut olla 130 kWh.

Lattialämmitys kylppärissä on ollut ehkä kahtena päivänä päällä pienellä, että juuri ja juuri lattia ei tunnu kylmältä. Saunaa lämmitetty ehkä 5 krt. On oma astianpesukone ja pyykkikone, mutta niiden käyttö tasaista ympäri vuoden. Olin jopa jouluna viikon pois kotoa.

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa jostain mittari ja katso  paljonko jääkaappi kuluttaa.

Vierailija
2/97 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko huoneistokohtainen iv kone joka on mittaroitu huoneistokeskukselle. Lämmitysvastus sielläkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaa jostain mittari ja katso  paljonko jääkaappi kuluttaa.

Talo on rakennettu 2012 ja jääkaappi silloin ostettu. Ei kuitenkaan kesällä ollut suurta kulutusta.. Vai tarkoititko että olisi mennyt rikki että kuluttaa nyt enemmän? Toimii ihan normaalisti.

Ap

Vierailija
4/97 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelaapa mitä se on omakotitalossa. Onks sulla sähkölämmitys?

Vierailija
5/97 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko huoneistokohtainen iv kone joka on mittaroitu huoneistokeskukselle. Lämmitysvastus sielläkin

Huoneistossa on liesituulettimen napeilla toimiva iv. En ymmärrä näistä mitään, mutta siis lämpötilaa en voi säätää niistä, ainoastaan tehoa.

Ap

Vierailija
6/97 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelaapa mitä se on omakotitalossa. Onks sulla sähkölämmitys?

Ei ole, talo kaukolämmössä eli lämmitys ei kuulu sähkölaskuun.

Ap

Vierailija
7/97 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lämmitys kaukolämmöllä ja otetaan yhtiövastikkeesta vai maksatko itse? Jos oot lämmittänyt saunaa enemmän kuin kesällä ja tehnyt enemmän ruokaa kotona, niin se kyllä vaikuttaa. Onko lämpimälle vedelle huoneistokohtainen vesivaraaja vai tuleeko sekin yhtiövastikkeen kautta?

Vierailija
8/97 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko muilla on pienessä kaksiossa/yksiössä sähkönkulutus?

Onko saunaa, mitä sähkölaitteita (pyykin tai astianpesukone, käytättekö paljon uunia jne)?

Kiinnostaisi tietää onko "normaalia" tuo melkein 400 kWh kulutus vai pitäisikö alkaa harkita omia tapoja, että kulutanko jostain syystä vain paljon.

Ap

9/97 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunan lämmitys vie sähköä ihan kamalasti. Jos olet kuussa 5 kertaa lämmittänyt saunaa, niin kyllä se vaan heittämällä tuon verran syö.

Mulla oli aikanaan sähkölasku noin 50€/kk yksiössä, jossa ei saunaa eikä lattialämmitystä, eikä pesukonetta. Syylliseksi paljastui vanha jääkaappi. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
10/97 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli alkutalvesta lämpöpuhallin välillä päällä yksiössä, kulutusta tuli 140 kWh/kk, eli tuplat kesäkuukausiin verrattuna. Sitten vaihdoin lämpöpeittoon, ja kulutus on melkein yhtä pientä kuin kesällä.

Sähkölaitoksen sivulla on ainakin Helsingissä tiedot jopa tunnin tarkkuudella kulutuksesta melkein reaaliajassa (tai no päivän parin viive). Jos katkaiset virran jääkaapista tunniksi, näet seuraavana päivänä paljonko kulutus laski. Mulla ei jääkaappi kuluta paljon mitään vaikka on 10 vuotta vanha.

Vierailija
11/97 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lämmitys kaukolämmöllä ja otetaan yhtiövastikkeesta vai maksatko itse? Jos oot lämmittänyt saunaa enemmän kuin kesällä ja tehnyt enemmän ruokaa kotona, niin se kyllä vaikuttaa. Onko lämpimälle vedelle huoneistokohtainen vesivaraaja vai tuleeko sekin yhtiövastikkeen kautta?

Olen vuokralla ja lämmityksestä ei tule minulle suoria kuluja. Ei ole huoneistokohtaista vesivaraajaa, vesi laskutetaan kulutuksen mukaan vuosittain ja lämpimälle vedelle on jokin laskennallinen taloyhtiön hinta, kun siinä on huomioitu lämmityskulu. Eli sekään ei näy mun sähkölaskulla..

Varmaan olen tota saunaa lämmittänyt sitten enemmän. Kuinkakohan paljon kylppärin lattialämmitys voisi kuluttaa? Mahdotonta varmaan arvioida ilman teknisiä tietoja. Kiinnostaisi jotenkin selvittää miten tuo koostuu, onkohan valaistuksen osuus iso jne. Kaikki lamput on kyllä energiansäästölamppuja tietääkseni.

Ap

Vierailija
12/97 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jotain 330 kwh keskimäärin kuukaudessa 75 neliöisessä kolmiossa. Kaukolämpö on mutta märkätilojen lattialämmitys ja koneellinen ilmanvaihto sähköllä. Ja meillä on energiatehokkaat laitteet mutta tietokoneita ym käytetään paljon.

Vierailija
13/97 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoneistossa on liesituulettimen napeilla toimiva iv. En ymmärrä näistä mitään, mutta siis lämpötilaa en voi säätää niistä, ainoastaan tehoa.

Ap

IV-koneessa voi olla jälkilämmityspatteri tuloilman lämmittämiseen ja IV-koneen sähkö asunnon mittauksen takaa. Tämä selittää kulutuksen kasvun. Etsi IV-kone ja avaa se, tarkista onko sisällä sähköpatteria vai vesipatteri kaukolämmöllä.

Minulla menee yksiössä sähköä n. 200-250kWh kuukaudessa, ei pesukoneita tai kiuasta. Kaksi tietokonetta ja verkkolaitteet on päällä 24/7, kaksi näyttöä ja 4x 18w loisteputkivalo noin 12/7. Jääkaappi löytyy tietysti myös.

Vierailija
14/97 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli alkutalvesta lämpöpuhallin välillä päällä yksiössä, kulutusta tuli 140 kWh/kk, eli tuplat kesäkuukausiin verrattuna. Sitten vaihdoin lämpöpeittoon, ja kulutus on melkein yhtä pientä kuin kesällä.

Sähkölaitoksen sivulla on ainakin Helsingissä tiedot jopa tunnin tarkkuudella kulutuksesta melkein reaaliajassa (tai no päivän parin viive). Jos katkaiset virran jääkaapista tunniksi, näet seuraavana päivänä paljonko kulutus laski. Mulla ei jääkaappi kuluta paljon mitään vaikka on 10 vuotta vanha.

Oi en asu Helsingissä mutta tuo tieto kiinnostaa! Täytyypä selvittää onko omalla sähköyhtiöllä jotain vastaavaa. Kiitos!

Ap

Vierailija
15/97 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sauna lämmitetään 3-4 kertaa viikossa.

12

Vierailija
16/97 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nyt joulukuussa jotain 96 kWh. Mulla on sauna, mutta ei lattialämmitystä, pesu- tai tiskikonetta tai tv:tä.

Vierailija
17/97 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

IV-koneessa voi olla jälkilämmityspatteri tuloilman lämmittämiseen ja IV-koneen sähkö asunnon mittauksen takaa. Tämä selittää kulutuksen kasvun. Etsi IV-kone ja avaa se, tarkista onko sisällä sähköpatteria vai vesipatteri kaukolämmöllä.

Minulla menee yksiössä sähköä n. 200-250kWh kuukaudessa, ei pesukoneita tai kiuasta. Kaksi tietokonetta ja verkkolaitteet on päällä 24/7, kaksi näyttöä ja 4x 18w loisteputkivalo noin 12/7. Jääkaappi löytyy tietysti myös.

Ahaa. Iv kone on kylppärissä. Pitääpä avata luukku ja katsoa, ei käynyt itsellä mielessä että siitä voisi olla kuluja. Kiitos!

Ap

Vierailija
18/97 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunominen 1,5 tuntia vie n. 8 kwh. Että ei nyt mitenkään kauheasti niin kuin edellä sanottiin.

Vierailija
19/97 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei sauna ole päällä useampaa tuntia kerrallaan 5 kertaa sen lämmittäminen kuluttaa sähköä ehkä noin 60 kWh joten ei mielestäni voi selittää kulutuseroa kesään verrattuna vaikka kesällä ei saunassa oltaisi ollenkaan.

Vierailija
20/97 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelaapa mitä se on omakotitalossa.

Miksi pitäisi kelata? Ainahan te omakotiasujat kehutte, kuinka se on paras asumisen muoto. Turha silloin on sähkönkulutuksesta nitistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä