Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksityisautoilusta luovuttaisiin lähes täysin. Linkki. Risikko. Kaikkee pimeetä nyt taas

Vierailija
04.11.2016 |

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000826849.html

Itsevolen DI ja luin sivuaineena liikennetekniikkaa. Sielläkin oli opiskelijat kovin innoissaan tekemään henkilöautoilusta vaikeaa ja kallista.

Suomessa olemme niin vähälukuisia, että meillä on varaa autoiluun

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kaksi vuotta vanha idea, josta ei ole kahteen vuoteen puhuttu mitään. Ei oikein lähtenyt käyntiin.

Vierailija
2/29 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairasta. Näin saadaan ihmiset orjuutettua pohjoiskorealaiseen tyyliin ja isoveli valvoo kaikki liikkeesi. Köyhillä ei ole varaa paketteihin niin nysväävät sitten kodeissaan, kun risikot suhaavat entiseen malliin ruuhkattomiksi puhdistuneilla kaduilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/29 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mennyt autoilijavihamieliseksi.

Vierailija
5/29 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain väitettiin, että suomalaiset haluavat asua maalla. Media rummuttaa, että kaikkien paikka on kaupungissa, vaikka tutkitusti kaupunkilaisten hiilijalanjälki on isompi kuin maalaisten.

Juuri näillä ratkaisuilla autioitetaan iso osa Suomea ja kuten tunnettua: kun jossain on tyhjää, on siellä aika äkkiä joku toinen.

Vierailija
6/29 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robottiliikenne on tulossa muutaman vuoden päästä, silloin ei kuskeja enää tarvita. Voit ottaa kyydin pay as you go-periaatteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/29 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi autoilua olisi muka pakko rajoittaa? Onko päästöt muka ainoa syy? Entä sähköautot? (Tosin ovat vähätuloiselle liian kalliita ja toimintasädekin on heikko.)

Vierailija
8/29 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen saatavuuteen ei voi luottaa. Juurikon suosituimpina aikoina, jolloin tietty itsekin haluaisi liikkua, ei sitten kyytiä ruuhkahuipun takia saakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/29 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon tästä syntyisi kustannuksia mielenterveyspuolelle? Aika paljon. 

Vierailija
10/29 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutaan samalla omistusasunnoista ja muutetaan kaikki valtion tai kunnan osoittamaan asuinsijaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/29 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa Neuvostoliittomaiselta määräilyltä ja hallinnalta. Kansaa poljetaan, mutta toki Risikko ja muut saisi parempaa palvelua.

Vierailija
12/29 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotensakin hauskoja ne esimerkkipaketit, kun suuri osa suomalaisista ei edelleenkään asu niin, että junan tai edes julkisen liikenteen käyttäminen olisi toimiva vaihtoehto.

Jo nyt on ongelmana se, että kimppa-autoille on kysyntää koulujen loma-aikoina. Pitäisikö perheen varata auto käyttöönsä jo maaliskuussa, kun käyttötarve on lokakuussa? Kuka kumma ne autot hankkii ja huoltaa ja vaihtaa renkaat, jos ajatuksena on se, että ne ei ole yksityisessä omistuksessa eikä käyttäjien siten tarvitse kuin tankata. En jotenkin voi uskoa, että takseilla hoidettaisiin yli 20 km päässä kaupungin keskustasta asuvien tarvitsema liikenne. Ja miten tuo edes voisi toteutua syrjemmällä, kun taksiliikenne käytännössä vapautetaan ja iso osa maata jää vaille takseja.

Ai niin - tarkoitus on autioittaa Suomi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/29 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Televisiostakin voisi luopua. Kuukausimaksua vastaan saisi käydä julkisessa tilassa katsomassa töllöä tunnin päivässä.

Vierailija
14/29 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiinko muutkin kulkuneuvot jakaa samalla tavalla? Helvetin enkelit saisi yhteiset pyörät, jotka tänä vuonna on MC Rapella ja ensi vuonna MC Armanilla käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/29 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotensakin hauskoja ne esimerkkipaketit, kun suuri osa suomalaisista ei edelleenkään asu niin, että junan tai edes julkisen liikenteen käyttäminen olisi toimiva vaihtoehto.

Jo nyt on ongelmana se, että kimppa-autoille on kysyntää koulujen loma-aikoina. Pitäisikö perheen varata auto käyttöönsä jo maaliskuussa, kun käyttötarve on lokakuussa? Kuka kumma ne autot hankkii ja huoltaa ja vaihtaa renkaat, jos ajatuksena on se, että ne ei ole yksityisessä omistuksessa eikä käyttäjien siten tarvitse kuin tankata. En jotenkin voi uskoa, että takseilla hoidettaisiin yli 20 km päässä kaupungin keskustasta asuvien tarvitsema liikenne. Ja miten tuo edes voisi toteutua syrjemmällä, kun taksiliikenne käytännössä vapautetaan ja iso osa maata jää vaille takseja.

Ai niin - tarkoitus on autioittaa Suomi.

Autioittaminen onnistuu myös osittain karkoittamalla. Jäljelle jäävät vain pakolaiset, köyhimmät yksilöt ja vähätuloiset eläkeläiset. 

Vierailija
16/29 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jokaisena lumisateisena aamuna koko Suomi pysähtyisi, koska julkinen liikenne ei kulje eikä yksityisautoja ole. Taksit suostuu ajamaan vain 2 km etäisyydellä Kampista.

Vierailija
17/29 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on paljon muutakin, mikä on saatava yhteiskäyttöön. Esimerkiksi kesämökit 100 km säteellä Helsingistä jaetaan tasan ko. alueen asukkaille ja muualla mökit puretaan ja rannoista tehdään suojelualueita venäläisten vihreiden miesten kulkea.

Erilaiset veneet pitää samoin jakaa kansalaisten kesken tasan puhumattakaan asuntovaunuista.

Vierailija
18/29 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan myös kieltää pankkitilit ja sijoitukset. Jokainen voi hakea läheisestä laitoksesta päivittäisen ruoka-annoksensa perheelleen. Sieltä saa myös viisivuotissuunnitelman mukaan tuotettuja vaatekappaleita. Joskus on tarjolla saappaita, joskus villapaitoja. 

Kai myös lentoliikenne säännöstellään?

Vierailija
19/29 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teilla voi menna asian pointti noin pahasti ohi?

Kukaan ei ole kieltamassa yksityisautoilua, mutta automaation vuoksi on markkinoille tulossa kovaa vauhtia muita vaihtoehtoja kuin oman auton omistaminen. Taksipalvelu uber on tasta ehka oivin esimerkki. 

Asun itse Lontoossa enka todellakaan halua autoa riesoikseni. Jos julkinen liikenne ei ole tarpeeksi nopea/kateva paastakseni pisteesta A pisteeseen B, menen Uberilla, tai vuokraan pariksi tunniksi Zip Carin (vuokrataan puhelimella, ovet aukeaa puhelimen nappia painamalla ja bensa kuuluu hintaan ). 

Taksipalvelujen hinta tulee romahtamaan kunhan taysautomaattiautot tulevat markkinoille kun kuskeja ei enaa tarvita. 

Kuukausimaksullinen 'kulkuvalinepaketti' olisi kaupunkilaiselle usein paljon parempi vaihtoehto ja tulee halvemmaksi kuin oman auton ostaminen. Haja-asutusalueilla asuville oma auto lienee paras vaihtoehto pitempaan kuin taajamien asukkaille. 

Naita asioita on pakko miettia ja suunnitella ihan jo siksi etta lainsaadanto laahaa niin pahasti perassa ja vaikeuttaa uusien teknologioiden kayttoonottoa. Ei niita hevosvankkureitakaan ole kauheasti enaa EDES siella landella nakynyt, vaikka paasihan niillakin katevasti paikasta toiseen ( eika tarvinnut edes tankata!!).

Vierailija
20/29 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teilla voi menna asian pointti noin pahasti ohi?

Kukaan ei ole kieltamassa yksityisautoilua, mutta automaation vuoksi on markkinoille tulossa kovaa vauhtia muita vaihtoehtoja kuin oman auton omistaminen. Taksipalvelu uber on tasta ehka oivin esimerkki. 

Asun itse Lontoossa enka todellakaan halua autoa riesoikseni. Jos julkinen liikenne ei ole tarpeeksi nopea/kateva paastakseni pisteesta A pisteeseen B, menen Uberilla, tai vuokraan pariksi tunniksi Zip Carin (vuokrataan puhelimella, ovet aukeaa puhelimen nappia painamalla ja bensa kuuluu hintaan ). 

Taksipalvelujen hinta tulee romahtamaan kunhan taysautomaattiautot tulevat markkinoille kun kuskeja ei enaa tarvita. 

Kuukausimaksullinen 'kulkuvalinepaketti' olisi kaupunkilaiselle usein paljon parempi vaihtoehto ja tulee halvemmaksi kuin oman auton ostaminen. Haja-asutusalueilla asuville oma auto lienee paras vaihtoehto pitempaan kuin taajamien asukkaille. 

Naita asioita on pakko miettia ja suunnitella ihan jo siksi etta lainsaadanto laahaa niin pahasti perassa ja vaikeuttaa uusien teknologioiden kayttoonottoa. Ei niita hevosvankkureitakaan ole kauheasti enaa EDES siella landella nakynyt, vaikka paasihan niillakin katevasti paikasta toiseen ( eika tarvinnut edes tankata!!).

Tässä koko valtakunnassa ei ole yhtäkään kolkkaa, joka olisi Lontoon tapaan asukastiheä. Voihan noita palveluita luoda vapaaehtoisperustalta, jos niille on jollain alueella kysyntää.