Onko mielestäsi kohtuutonta että KELAn johtajalla on henkilökohtainen autonkuljettaja
Organisaatio joka jakaa rahaa kaikkein köyhimmille törsää rahaa tuollaiseen. Suomessa ei ole yksityisissä firmoissa omia autonkuljettajia kuin Nokian Surilla ja Wahlroosilla.
Veronmaksajat maksavat tyytyväisenä kun KELAn johtaja tulee töihin mersun takapenkillä. Media on hiljaa eikä kyseenalaista. Näin meillä toimitaan.
Kommentit (17)
Tuossahan syntyy säästöjä, koska kuljettaja ajaa ja johtaja takapenkillä lukee sähköposteja, puhuu puhelimessa jne. Samahan se on ministereillä, ei ne aja autolla pitkin maakuntia eikä edes tiedä, mitä matkalla tapahtuu: ne lukee papereita, perehtyy asioihin, käyttää jokaisen matkatunnin hyväkseen sen sijaan, että ajaisi 2 tuntia autoa, etsisi parkkipaikkaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan syntyy säästöjä, koska kuljettaja ajaa ja johtaja takapenkillä lukee sähköposteja, puhuu puhelimessa jne. Samahan se on ministereillä, ei ne aja autolla pitkin maakuntia eikä edes tiedä, mitä matkalla tapahtuu: ne lukee papereita, perehtyy asioihin, käyttää jokaisen matkatunnin hyväkseen sen sijaan, että ajaisi 2 tuntia autoa, etsisi parkkipaikkaa jne.
Miksiköhän yksityiset firmat eivät juuri palkkaa kuljettajia mutta verovaroilla toimivat ovat niin kovasti kiinnostuneita johtajien tehokkuudesta. Luulisi olevan päinvastoin.
no just hyvä, loi yhen työpaikan lisää
Vierailija kirjoitti:
no just hyvä, loi yhen työpaikan lisää
Kela voisi palkata kaikenlaisia palvelijoita toimistolle saataisi lisää työpaikkoja. Ei se ole keneltäkään pois mutta verotulot vaan paranee.
No ei tietenkään ole, paitsi jos MINÄ olisin Kelan johtaja, sitten olisi OK.
Ihan oikeasti siellä tehdään duunia eikä katsella maisemia. Olen vierestä seurannut. Joskus niissä on jopa kokouksia - been there.
Tuon tason johtajilla on minuuttisekuntiaikataulut, jossa ei todellakaan siirrytä virastojopolla paikasta toiseen ja etsitä sopivaa pylvästä, johon pyörä kiinnittää. Ja koetapa ratikassa käydä luottamuksellisia keskusteluja. Autossa se onnistuu.
Jospa lafka on laskenut, että oma kuski tulee halvemmaksi kuin jatkuva taksin käyttö. Omaa autoa voi olla hankala käyttää, minuuttiaikataulujen johdosta.
On kohtuutonta. Heti pois tuommonen turha epätasa-arvoinen etu! Töitä tehdään työpaikalla eikä luuhailla ympäriinsä muka työasioissa.
Vierailija kirjoitti:
On kohtuutonta. Heti pois tuommonen turha epätasa-arvoinen etu! Töitä tehdään työpaikalla eikä luuhailla ympäriinsä muka työasioissa.
Herneaivo ei taida oikein ymmärtää, mitä se työ tuolla johtajaportaassa on.
Niin se on, köyhät köyhtyy ja ylimystö porskuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Organisaatio joka jakaa rahaa kaikkein köyhimmille törsää rahaa tuollaiseen. Suomessa ei ole yksityisissä firmoissa omia autonkuljettajia kuin Nokian Surilla ja Wahlroosilla.
On muissakin firmoissa, esim. NCC:llä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan syntyy säästöjä, koska kuljettaja ajaa ja johtaja takapenkillä lukee sähköposteja, puhuu puhelimessa jne. Samahan se on ministereillä, ei ne aja autolla pitkin maakuntia eikä edes tiedä, mitä matkalla tapahtuu: ne lukee papereita, perehtyy asioihin, käyttää jokaisen matkatunnin hyväkseen sen sijaan, että ajaisi 2 tuntia autoa, etsisi parkkipaikkaa jne.
Miksiköhän yksityiset firmat eivät juuri palkkaa kuljettajia mutta verovaroilla toimivat ovat niin kovasti kiinnostuneita johtajien tehokkuudesta. Luulisi olevan päinvastoin.
Koska ne voi ostaa sen palvelun ulkopuolisilta firmoilta! Nokian johtajat lensi aikoinaan Helsingistä Saloon helikopterilla. Ei ne sitä kopteria omistaneet, vaan ostivat jokaviikkoisen kyydin muilta. Jos autonkuljettajaa ei tarvita joka päivä, saa kyydit halvemmalla alihankintana.
Siinä nyt kuitenkin työllistetään yksi autonkuljettakin. Ja tosiaan, siellä autossa tehdään töitä, valmistaudutaan tapaamiseen tms. eikä vaan istuta ja odoteta että koska ollaan perillä.
Mihin Kela tarvitsee johtajaa? Ei kai rahan jakaminen kansalle voi olla kovin vaikeaa? Ja poliitikothan tekevät päätökset rahan jakamisen perusteista.
Itsekin mietin henkilökohtaista autonkuljettajaa, ja nimenomaan siitä syystä että voi tehdä töitä matkalla kohteeseen. Tätähän voi olla vaikeaa ymmärtää. Jokainen päivä, siten myös tunti on jonkin arvoinen. Eräille. Tässä tosiaan työllistettäisiin yksi työhaluinen ja kulut vähennyksiin normaalin liiketoiminnan tapaan.
Kelan rahanjakohan voisi kai tapahtua ihan nopealla tietokoneajolla, useimmiten. Lopuille erityisvaivaisille kenties riittäisi kenties aika kevyt organisaatio. Mutta yhteiskunnan tarkoitus ei ole pyöriä tuottoisasti, ainoastaan tarjota palvelujaan. Ja kun ei ole tarkoituskaan ei sellaista tarvitse edellyttääkään. Tulosvastuuseen tähtäävä ja siihen koulutettu päätyy ihan eri paikkoihin.
Hän on varmaan arvioinut että tuollainen pikkusumma ei vaikuta niin paljoa. Eihän kuskin kustannuksilla saisi kuin kymmenen tai kahdenkymmenen perusturvalla elävän tuet.