Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mielestäsi kohtuutonta että KELAn johtajalla on henkilökohtainen autonkuljettaja

Vierailija
02.11.2016 |

Organisaatio joka jakaa rahaa kaikkein köyhimmille törsää rahaa tuollaiseen. Suomessa ei ole yksityisissä firmoissa omia autonkuljettajia kuin Nokian Surilla ja Wahlroosilla.

Veronmaksajat maksavat tyytyväisenä kun KELAn johtaja tulee töihin mersun takapenkillä. Media on hiljaa eikä kyseenalaista. Näin meillä toimitaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on varmaan arvioinut että tuollainen pikkusumma ei vaikuta niin paljoa. Eihän kuskin kustannuksilla saisi kuin kymmenen tai kahdenkymmenen perusturvalla elävän tuet.

Vierailija
2/17 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan syntyy säästöjä, koska kuljettaja ajaa ja johtaja takapenkillä lukee sähköposteja, puhuu puhelimessa jne. Samahan se on ministereillä, ei ne aja autolla pitkin maakuntia eikä edes tiedä, mitä matkalla tapahtuu: ne lukee papereita, perehtyy asioihin, käyttää jokaisen matkatunnin hyväkseen sen sijaan, että ajaisi 2 tuntia autoa, etsisi parkkipaikkaa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan syntyy säästöjä, koska kuljettaja ajaa ja johtaja takapenkillä lukee sähköposteja, puhuu puhelimessa jne. Samahan se on ministereillä, ei ne aja autolla pitkin maakuntia eikä edes tiedä, mitä matkalla tapahtuu: ne lukee papereita, perehtyy asioihin, käyttää jokaisen matkatunnin hyväkseen sen sijaan, että ajaisi 2 tuntia autoa, etsisi parkkipaikkaa jne.

Miksiköhän yksityiset firmat eivät juuri palkkaa kuljettajia mutta verovaroilla toimivat ovat niin kovasti kiinnostuneita johtajien tehokkuudesta. Luulisi olevan päinvastoin.

Vierailija
4/17 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no just hyvä, loi yhen työpaikan lisää

Vierailija
5/17 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettomaksaja avautuu

Vierailija
6/17 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no just hyvä, loi yhen työpaikan lisää

Kela voisi palkata kaikenlaisia palvelijoita toimistolle saataisi lisää työpaikkoja. Ei se ole keneltäkään pois mutta verotulot vaan paranee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään ole, paitsi jos MINÄ olisin Kelan johtaja, sitten olisi OK.

Vierailija
8/17 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti siellä tehdään duunia eikä katsella maisemia. Olen vierestä seurannut. Joskus niissä on jopa kokouksia - been there.

Tuon tason johtajilla on minuuttisekuntiaikataulut, jossa ei todellakaan siirrytä virastojopolla paikasta toiseen ja etsitä sopivaa pylvästä, johon pyörä kiinnittää. Ja koetapa ratikassa käydä luottamuksellisia keskusteluja. Autossa se onnistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa lafka on laskenut, että oma kuski tulee halvemmaksi kuin jatkuva taksin käyttö. Omaa autoa voi olla hankala käyttää, minuuttiaikataulujen johdosta.

Vierailija
10/17 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kohtuutonta. Heti pois tuommonen turha epätasa-arvoinen etu! Töitä tehdään työpaikalla eikä luuhailla ympäriinsä muka työasioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kohtuutonta. Heti pois tuommonen turha epätasa-arvoinen etu! Töitä tehdään työpaikalla eikä luuhailla ympäriinsä muka työasioissa.

Herneaivo ei taida oikein ymmärtää, mitä se työ tuolla johtajaportaassa on.

Vierailija
12/17 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on, köyhät köyhtyy ja ylimystö porskuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Organisaatio joka jakaa rahaa kaikkein köyhimmille törsää rahaa tuollaiseen. Suomessa ei ole yksityisissä firmoissa omia autonkuljettajia kuin Nokian Surilla ja Wahlroosilla.

On muissakin firmoissa, esim. NCC:llä.

Vierailija
14/17 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan syntyy säästöjä, koska kuljettaja ajaa ja johtaja takapenkillä lukee sähköposteja, puhuu puhelimessa jne. Samahan se on ministereillä, ei ne aja autolla pitkin maakuntia eikä edes tiedä, mitä matkalla tapahtuu: ne lukee papereita, perehtyy asioihin, käyttää jokaisen matkatunnin hyväkseen sen sijaan, että ajaisi 2 tuntia autoa, etsisi parkkipaikkaa jne.

Miksiköhän yksityiset firmat eivät juuri palkkaa kuljettajia mutta verovaroilla toimivat ovat niin kovasti kiinnostuneita johtajien tehokkuudesta. Luulisi olevan päinvastoin.

Koska ne voi ostaa sen palvelun ulkopuolisilta firmoilta! Nokian johtajat lensi aikoinaan Helsingistä Saloon helikopterilla. Ei ne sitä kopteria omistaneet, vaan ostivat jokaviikkoisen kyydin muilta. Jos autonkuljettajaa ei tarvita joka päivä, saa kyydit halvemmalla alihankintana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä nyt kuitenkin työllistetään yksi autonkuljettakin. Ja tosiaan, siellä autossa tehdään töitä, valmistaudutaan tapaamiseen tms. eikä vaan istuta ja odoteta että koska ollaan perillä.

Vierailija
16/17 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin Kela tarvitsee johtajaa? Ei kai rahan jakaminen kansalle voi olla kovin vaikeaa? Ja poliitikothan tekevät päätökset rahan jakamisen perusteista.

Vierailija
17/17 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin mietin henkilökohtaista autonkuljettajaa, ja nimenomaan siitä syystä että voi tehdä töitä matkalla kohteeseen. Tätähän voi olla vaikeaa ymmärtää. Jokainen päivä, siten myös tunti on jonkin arvoinen. Eräille. Tässä tosiaan työllistettäisiin yksi työhaluinen ja kulut vähennyksiin normaalin liiketoiminnan tapaan.

Kelan rahanjakohan voisi kai tapahtua ihan nopealla tietokoneajolla, useimmiten. Lopuille erityisvaivaisille kenties riittäisi kenties aika kevyt organisaatio. Mutta yhteiskunnan tarkoitus ei ole pyöriä tuottoisasti, ainoastaan tarjota palvelujaan. Ja kun ei ole tarkoituskaan ei sellaista tarvitse edellyttääkään. Tulosvastuuseen tähtäävä ja siihen koulutettu päätyy ihan eri paikkoihin.