Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Miten niin toisia ihmisiä ei voi muuttaa?
30.10.2016 |
Itse olen monta kertaa muuttunut jonkun toisen ihmisen vaikutuksesta. Toisen toimintaan ja ajatuksiin voi myös vaikuttaa erilaisilla teoilla, tekemättä jättämisillä tai sanomisilla. Miksi aina jankutetaan, että vain itseään voi muuttaa?
Kommentit (2)
Eivät ihmiset niin ennalta-arvaamattomia mielestäni ole, etteikö sitä vaikutusta käytökseen voisi melko hyvin ennustaa, vaikka tietenkään ei tiedä toisen koko historiaa ja alttiutta vaikutuksille. Ihmisenhän voi jopa esimerkiksi hypnotisoida ja siten vaikuttaa mieleen, ja melkein jokaiseen pystyy jonkinlaista hypnoosia käyttämään.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Saattaahan sitä toisten vaikutuksesta ihminen muuttua. Mutta niitä vaikutuksia ei voi oikein etukäteen arvata, eikä sitä kuinka muutokselle altis kukin on. "Toista ei voi muuttaa" sanotaan sen takia, ettei kukaan laskisi mitään sen varaan, että kyllä se toinen muuttuu sellaiseksi kuin haluan, koska siitä ei todellakaan ole mitään takeita.