Onko velvollisuus maksaa taksikuskille jotain..
Tultiin kesäkuussa siskoni kanssa taksilla lentokentältä kotiin. Alkumatka mun kotiin maksoi noin 15 euroa. Maksoin sen kortilla ja kaiken piti olla ok ja matkan jatkua siskoni kotiin siinä. (sanoin muistaakseni tässä kohtaa että en tarvii kuittia). Mittari meni nollille ja siskoni jatkoi matkaa omaan kotiinsa. Tässä vaiheessa taksikuski alkoi kuitenkin sanomaan, että mun maksu ei ehkä mennyt lävitse ja siskon pitäisi antaa oma numeronsa, jotta taksikuski voi myöhemmin ottaa yhteyttä jos maksu ei mennyt. Ok sisko antoi numeronsa ja maksoi oman osuutensa maksusta kun pääsi perille. '
Nyt tänään syyskuun lopussa se kuski oli soittanut mun siskolle, että se mun maksu ei silloin kesäkuussa ole mennyt läpi ja se tarvii mun puhelinnumeron. No itseäni tämä kuvio nyt vähän ihmetyttää että kolme kuukautta myöhemmin aletaan ahdistelemaan jostain maksusta, mistä mulla ei itselläni ole edes tietoa menikö se maksu läpi vai ei, ja jos ei mennyt niin se on ollut sen laitteessa virhe. Estin vaan sen taksikuskin puhelinnumeron, koska ärsyttää tää juttu nyt aika paljon. Jos se olis parin päivän sisällä soittanut oisin sen voinut maksaakin, mutta tää on nyt jo outoa.
Kommentit (23)
Tietysti tarkistit sen tiliotteesta että onko mennyt perille vai ei?
No katso nettipankistasi, että menikö se maksu läpi. :)
No aika selvä flirttiyritys 😃 Ei kuski mitään maksuja varten puhelinnumeroita kysele 😃
Katso pankista onko maksu mennyt.
Oli tai ei, unohda koko juttu.
Saatan nähdä, jos jaksaisin selata useemman kortin tilitiedot lävitse.
No voi voi jos et jaksa niin eihän sille mitään sitten voi.
joo mut oli se mennyt silloin tai ei, niin ei kai taksikuskilla ole varsinaisesti mitään oikeutta alkaa mulle soittelemaan jostain ikivanhasta maksusta.
Vierailija kirjoitti:
Saatan nähdä, jos jaksaisin selata useemman kortin tilitiedot lävitse.
Tuskinpa sulla nyt niin montaa tiliä on, että ihan mahdoton tehtävä olisi!
Vierailija kirjoitti:
joo mut oli se mennyt silloin tai ei, niin ei kai taksikuskilla ole varsinaisesti mitään oikeutta alkaa mulle soittelemaan jostain ikivanhasta maksusta.
No onhan, jos et kerran ole maksua tehnyt palvelusta jonka olet saanut.
Joo selasin tilitiedot, ei ole mennyt. Mutta mistä voisin enää edes tietää mikä se summa oli? Sehän vois pyytää multa tässä vaiheessa mitä vaan hintaa siitä kyydistä kun en enää muista sitä muuta kun et varmaan joku 15 e.
Kuka edes kehtaa soitella jostain 15 eurosta?
Unohda koko juttu. Mielestäni on palveluntarjoajan vastuulla pitää maksulaitteensa kunnossa, tai ainakin korjata virhe mahdollisimman pian ja asiakasta vaivaamatta.
Älä vastaa kuskille, älä maksa. Ehkä kuski oppii tilanteesta jotain.
Vierailija kirjoitti:
Joo selasin tilitiedot, ei ole mennyt. Mutta mistä voisin enää edes tietää mikä se summa oli? Sehän vois pyytää multa tässä vaiheessa mitä vaan hintaa siitä kyydistä kun en enää muista sitä muuta kun et varmaan joku 15 e.
No sä pyydät tietysti laskun siltä taksikuskilta, jossa on se erittely mistä lasku koostuu.
Ei se nyt mikään kovin haastava juttu ole selvittää kun päivämäärä ja ajankohta on selvillä. Ja tiedätte mistä lähditte ja tiiät varmaan myös missä sä asut.
Katsot mitä laskussa lukee ja tarkistat sitten että aloitusmaksu ja todelliset kilometrit täsmää.
Itse kuitenkin ihan vaan maksaisin sen 15e sille käteen, kuka jaksaa/ehtii vääntää pikkusummista kun tietää että ei ole maksanut sitä?
Et taida olla mikään järjen jättiläinen? Miksi ihmessä maksoit kesken matkaa oman osuutesi pois? Nyt siskosi maksoi taksin lähtömaksun uudestaan. Olisit antanut sen 15€ siskolle käteisenä ja hän olisi kuitannut perillä laskun. Ja todellakin, jos olet palvelun saanut ja maksu ei jostain syystä olekaan onnistunut, niin olet sen velvollinen jälkikäteen maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes kehtaa soitella jostain 15 eurosta?
Nimenomaan, ehkä viikon sisällä maksusta joo, mutta että kolmen kuukauden päästä..
Vierailija kirjoitti:
Unohda koko juttu. Mielestäni on palveluntarjoajan vastuulla pitää maksulaitteensa kunnossa, tai ainakin korjata virhe mahdollisimman pian ja asiakasta vaivaamatta.
Älä vastaa kuskille, älä maksa. Ehkä kuski oppii tilanteesta jotain.
Ei se noin mene. Harvemmin maksupääteongelmissa vika on laitteessa tai käyttäjässä, yleensä virhe on jossain kolmannessa tahossa.
Tuohan olisi sama kun jos ei kaupassa maksukortti toimi, niin asiakkaat saa kantaa kotiinsa ne ostokset ilmaiseksi.
Ei nyt ehkä kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla mikään järjen jättiläinen? Miksi ihmessä maksoit kesken matkaa oman osuutesi pois? Nyt siskosi maksoi taksin lähtömaksun uudestaan. Olisit antanut sen 15€ siskolle käteisenä ja hän olisi kuitannut perillä laskun. Ja todellakin, jos olet palvelun saanut ja maksu ei jostain syystä olekaan onnistunut, niin olet sen velvollinen jälkikäteen maksamaan.
Ei se mene noin, vaan minä maksoin aloitusmaksun ja sisko lähi nollasta eurosta liikenteeseen. Ihan normaali tapa jakaa taksimatkan kulut.
Taidan tehdä nyt niin, että se saa toimittaa mulle kilometrikohtaisen erittelyn mistä se maksu koostuu jne. ja sitten voin maksaa jos se täsmää.
Oliko tää taksikuski Helsingissä ja noin 35-vuotias suomalainen mies? Ruskee tukka?
Kai sinä näet tilitiedoistasi onko korttia veloitettu tuolloin tuolla summalla?