Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitihän se arvata kenen takia pisatulokset ovat romahtaneet.

Vierailija
08.08.2016 |

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"http://yle.fi/uutiset/ita-suomen_poikien_romahtaneet_oppimistulokset_hal.... Itä-ja pohjois-Suomen pojat ovat laiskoja."

- Joko linkitit meille Ap väärän uutisen tai sitten tulkitsen tuloksia itse.- En huomannut missään kohtaa linkkisi takana olleessa uutisessa mainintaa, että Itä ja pohjois-Suomen pojat olsivat laiskoja...  

Vierailija
2/5 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos he eivät opi edes lukemaan kunnolla, mistä on mielestäsi kysymys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mulla lukihärö kun luin että pissatulokset.

Vierailija
4/5 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Mun mielestä kehuttiin, että itäsuomen pojat ovat ennen olleet matemaattisesti lahjakkaita, mutta jotain on tapahtunut kun ei enää.   Olisko uuslieskalaiset omalta osaltaa aiheuttaneet kaikenpuolisen tason laskun.

.

Vierailija
5/5 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos he eivät opi edes lukemaan kunnolla, mistä on mielestäsi kysymys?" - Erinomainen kysymys, mutta ei helppo vastata. Mutta sanonpa alkuu, että minusta alle kymmenvuotiaan syyttäminen laiskaksi ja pitämällä sitä syynä siihen, että lapsi ei osaa edes lukea on vähän turhaa yksinkertaistamista. - Itse ainakin olin alle kymmen -vuotaania vanhempien valvovien silmein alla. Eli viime kädessä käytin aikaani paljossa sellaisiin asioihin, jotka vanhempani saattoivat hyväksyä. - Jos siis itselläni olisi ollut vaikeuksia oppia lukeaan , niin varmasti olisivat vanhempieni huolehtineet siitä, että aikaa olsi käytetty siihen, että olisin oppinut lukemaan. - Tarvittaessa vaikka niin, että olsin jäänyt luokalleni. Mutta varmasti sitä ennen aikaa olisi saatettu nipistää, jostain muualtakin. 

paljon ajattelmisen aihetta antoi eräässä toisessa keskustelussa esiin nostetu asiat. En tiedä kuinka moni niistä kuvaa ensimmäisten kouluvuosien arkea, mutta jos moni, niin en ihmettele, jos lukemaan oppiminen on viimevuosina -yksinkertaistaen. (lainaus alkaa):  

Monet syyttivät heikentyneistä tuloksista "vanhanaikaisia" opetustapoja. Itse syyttäisin tulosten heikentymisestä lähinnä näiden vanhojen ja hyviksi todettujen opetustapojen katoamista. Oppilaita myös tasapäistetään liiallisuuksiin asti, tuntuu siltä kuin oppilaat olisivat yksi suuri harmaa massa, joka on vain saatava peruskoulusta läpi, tuloksista viis. Hyvät oppilaat turhautuvat, keskiluokkaa olevat oppilaat häiriintyvät "erityisoppilaista", erityisoppilaille ei riitä heidän tarvitsemaansa huomiota. Kukaan ei siis hyödy. 

Koulussa annetaan oppilaille nykyään tabletit kouraan (tableteilla tehdään muuten kaikkea ihan muuta kuin mitä pitäisi), opiskellaan asioita "yli oppiaineiden rajojen" (tosiasiassa oppilaat hämmentyvät, eivät hahmota asioita ja kaikki menee heiltä ohi) ja keskitytään "sosiaalisiin taitoihin" (tehdään joka ikinen asia parin tai ryhmän kanssa, suurin osa ajasta menee jutteluun, oma ajattelu ei kehity eikä mitään osata enää tehdä itsekseen). (Lainaus päättyy). 

Se mikä edelleen on mysteeri, että msitä erityisesti tämä alueellisuus johtuu; miksi juuri itä -ja pohjois -Suomessa poikein opiskelu takkuaa?  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi