Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saakohan vauvalle passin, vaikka kelakorttia ei ole tullut vielä?

Vierailija
24.06.2007 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten onnistutte ottamaan niin pienestä vauvasta nykyisiin biopasseihin kelpaavan kuvan. On tosi tarkkaa.

Vierailija
2/9 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passin saa kun on väestörekisterissä. Kela-korttia kaipaat todnäk vasta apteekissa tai yksityisellä lääkärillä käydessä.



t. eräs, jonka 2-vuotiaalla ei vieläkään ole Kela-korttia ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUo kuvan ottaminen on tosi hankalaa. Luultavasti vauvasta ette onnistu ottamaan oikeanlaista kuvaa, joten joudutte tyytymään väliaikaiseen (1 v) passiin. Mutta sitten vuoden jälkeen kuvan ottaminen onnistuu, eikä passia tarvitse uusia kuin vasta 5 vuoden kuluttua.



Vauvan passihan pitäisi muutenkin uusia vuoden jälkeen, kun lapsi ei ole enää vuoden jälkeen tunnistettavissa kuvasta.

Vierailija
4/9 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se on kaikille lapsille tullut ihan automaattisesti postissa kotiin. Tietty jos kuvallisena haluaa niin täytyy hakea, mut kyllä se kuvaton tulee kaikille kotiin.

Vierailija:


Passin saa kun on väestörekisterissä. Kela-korttia kaipaat todnäk vasta apteekissa tai yksityisellä lääkärillä käydessä.

t. eräs, jonka 2-vuotiaalla ei vieläkään ole Kela-korttia ;)

Vierailija
5/9 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoivat kyllä sitä hakiessa että pitäisi useamman vuoden kelvata. Eivät maininneet mitenkään että pitäisi vuoden jälkeen uusia.

Vierailija:


TUo kuvan ottaminen on tosi hankalaa. Luultavasti vauvasta ette onnistu ottamaan oikeanlaista kuvaa, joten joudutte tyytymään väliaikaiseen (1 v) passiin. Mutta sitten vuoden jälkeen kuvan ottaminen onnistuu, eikä passia tarvitse uusia kuin vasta 5 vuoden kuluttua.

Vauvan passihan pitäisi muutenkin uusia vuoden jälkeen, kun lapsi ei ole enää vuoden jälkeen tunnistettavissa kuvasta.

Vierailija
6/9 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos henkilökortti johon lisätty sairausvakuutustiedot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Miten 2-v lapsella ei ole Kela-korttia... - Meillä se on kaikille lapsille tullut ihan automaattisesti postissa kotiin.

Esikoiselle tuli automaattisesti kotiin, mutta kuopukselle jostain syystä ei, emmekä ikinä muista asiaa kuin juuri apteekissa tai lekurissa. Nyt on tarkoitus huomenna käydä se vihdoin hakemassa!

t. mikämunnumero-olikaan

Vierailija
8/9 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei kuulu, esim. ulkosuomalaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ole kellään kelakorttia, ei siis edes mulla ja miehellä, vaikka ollaan Suomessa synnytty. Ollaan vaan asuttu sen verran kauan ulkomailla, että ollaan pudottu kelan listoilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän