Kumpa teistä on järkevämpää?? Asioida Lidlissä ja ostaa kaiken suoran halvemmalla vai käydä, vaikka s tai-k kaupoissa?
Ja saada sitten bonuksia. Kummasta saa enemmän voittoa? Tietysti asiaan vaikuttaa se, kuinka paljon ostaa tavaraa, mutta mietitään, vaikka minua yksin eläjää. Kumpa on minulla taloudellisempaa? Että ostan kaikki ruuat ja muut lidlistä ja osan tavaroista Tokmannista vai, että maksan enemmän isoissa marketeissa ja ostan niistä kaiken ja kerrytän sitten bonuksia?
Kommentit (44)
Kumpi teistä on järkevämpää, käydä lidlissä ja sitten toisessa kaupassa hakemassa kaikki se mitä lidlistä ei löydy vai käydä suoraan kaupassa josta löytyy kaikki tarvittava. Minulla ei ole loputtomasti vapaa-aikaa juoksennella monessa kaupassa pelkkien ruokaostosten vuoksi.
Halvemmalla varmaan pääset, kun ostat aina halvinta - bonuksilla nyt niin suurta vaikutusta ole.
Tosin viime aikojen hintakilpailun seurauksena Lidlin halpuus riippuu vähän myös siitä, mitä sinä kaupasta ylipäätään ostat.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi teistä on järkevämpää, käydä lidlissä ja sitten toisessa kaupassa hakemassa kaikki se mitä lidlistä ei löydy vai käydä suoraan kaupassa josta löytyy kaikki tarvittava. Minulla ei ole loputtomasti vapaa-aikaa juoksennella monessa kaupassa pelkkien ruokaostosten vuoksi.
No mulle tämä on ihan selvä ratkaisu - asun Prisman vieressä, Lidliin on matkaa pari kilometriä ja en omista autoa. Halvalla ja helpolla pääsee, kun hakee kaiken Prismasta. En usko, että säästäisin paljon käymällä Lidlistä niitä tuotteita, jotka siellä on halpoja - ja aikaa menisi todella kohtuuttomasti.
Järkevää on ostaa Lidlistä sitä, mikä siellä on edullista ja S-marketista taas niitä tuotteita, mitä käytän/haluan. Mulla on molemmat yhtä lähellä. Molemmissa on tietyt laadukkaat tuotteet. Lidl on hyvä, jos olet köyhä ja pitää mielellään valita tuoteryhmistä halvin tuote. S-marketista taas löytyy avokadoöljyä tai marinoitua tofua.
Mä lasken vapaa-aikani arvokkaammaksi kuin kaupassa käynnin joten siksi käyn s-ryhmän kaupassa koska sieltä saan kaiken mitä tarvitsen ja se on lähempänä eikä tarvitse jonotella ja kuunnella kun kassalla tarvitaan apua.
Minusta on järkevää ostaa lisäaineettomia tuotteita ja ruokia joissa mahd vähän torjunta-ainejäämiä (luomua). Siksi ei Lidlille. En ikinä saisi sieltä kaikkea mitä haluan ostaa.
Riippuu myös siitä, missä kaupat sijaitsevat. Jos matkakustannukset nielevät säästön, säästöä ei tule.
Riippuu myös ostosten määrästä. Ei kannata käydä bonuskaupoissa, mikäli ostot jäävät niin vähäisiksi, ettet hyödy bonuksista itse, vaan vain maksat tuotteista enemmän kuin bonuksettomissa.
Luin muuten äsken Lidlin mainoksen, näytti olevan marinoitua tofua tarjolla. Aasiaviikot tjtn.
Me ostetaan yleensä prismasta niitä tuotteita jotka on tarjouksessa, lisäksi sitten saadaan bonukset.
Lidl on hyvä, mutta sieltä ei saa läheskään kaikkea, pitää jokatapauksessa käydä prismassa
No minä käyn hakemassa aina 1-2krt/kk lidlistä kaikki tarvittavat. Meillä lähin lidl n. 35km päässä, mutta säästän silti kymmeniä, ellen satoja euroja tällä tekniikalla. Paikalliselta sokkarilta haen sitte vaipat ja nuorimmaisen korvikkeet. Sokkarilta olen hakenut muutaman kerran ruokaa, ja yhdelle reissulle menee vähintään 30e ja siitä syö vaan pari päivää. Hain kuun alussa 200e edestä maitoja, lihoja kasviksia ym ja niitä puputetaan vieläkin. Selvää säästöä :) ja tuohon rahaan ostin paljon kaikkea turhaakin, mm. Lapsille rahkoja (niitä sellaisia sokerihöttöjä), ristikkoperunoita, vähän herkkuja ym.
Vierailija kirjoitti:
Halvemmalla varmaan pääset, kun ostat aina halvinta - bonuksilla nyt niin suurta vaikutusta ole.
Tosin viime aikojen hintakilpailun seurauksena Lidlin halpuus riippuu vähän myös siitä, mitä sinä kaupasta ylipäätään ostat.
Miksi ihmiset luulee vieläkin et Lildlissä olis jotenkin halpaa? Ne on ne tietyt tuotteet ja moni voi olla jopa kalliimpi ku vastaava halpis isoissa marketeissa. Ei se liideli ole niin halpa.
Minulle on järkevämpää käydä S-kaupassa.
Prismassa on suurempi valikoima kun Lidlissä, Prisman sijainti on parempi, sinne pääsee autolla suoraan parkkihalliin, kauppa itsessään on siistimpi, ihmiset eivät etuile jonoissa ja ovat muutenkin asiallisempia keskimäärin. Prismassa on enemmän kotimaista ja tutut tuotteet, sekä löytää samalla reissulla myös kaikki tarvittavat muut päivittäistavarat.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on järkevää ostaa lisäaineettomia tuotteita ja ruokia joissa mahd vähän torjunta-ainejäämiä (luomua). Siksi ei Lidlille. En ikinä saisi sieltä kaikkea mitä haluan ostaa.
Ylläri että suomalaiset alapeukuttaa kun jollain ruuan laatu on tärkein ostokriteeri, ei hinta.
Vierailija kirjoitti:
No minä käyn hakemassa aina 1-2krt/kk lidlistä kaikki tarvittavat. Meillä lähin lidl n. 35km päässä, mutta säästän silti kymmeniä, ellen satoja euroja tällä tekniikalla. Paikalliselta sokkarilta haen sitte vaipat ja nuorimmaisen korvikkeet. Sokkarilta olen hakenut muutaman kerran ruokaa, ja yhdelle reissulle menee vähintään 30e ja siitä syö vaan pari päivää. Hain kuun alussa 200e edestä maitoja, lihoja kasviksia ym ja niitä puputetaan vieläkin. Selvää säästöä :) ja tuohon rahaan ostin paljon kaikkea turhaakin, mm. Lapsille rahkoja (niitä sellaisia sokerihöttöjä), ristikkoperunoita, vähän herkkuja ym.
Vai että satoja euroja.. Just
Vertailuissa Lidlin ostoskori on joitakin senttejä halvempi kuin Prisman.
Lidlissä ei myydä tuotteita joita käytän joten käyn Prismassa ja Alepassa.
Tämähän riippuu ihan siitä, mitä syö ja mitä sieltä kaupasta ostaa. Itse en saa Lidlistä kaikkea, mitä tarvitsen/haluan, joten pakko on käydä muuallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvemmalla varmaan pääset, kun ostat aina halvinta - bonuksilla nyt niin suurta vaikutusta ole.
Tosin viime aikojen hintakilpailun seurauksena Lidlin halpuus riippuu vähän myös siitä, mitä sinä kaupasta ylipäätään ostat.
Miksi ihmiset luulee vieläkin et Lildlissä olis jotenkin halpaa? Ne on ne tietyt tuotteet ja moni voi olla jopa kalliimpi ku vastaava halpis isoissa marketeissa. Ei se liideli ole niin halpa.
Kyllähän perustavarat ovat selvästi halvempia Lidlissä kuin muualla:
jauheliha, 700 g, 2,90 €
irtoperunat 59 senttiä/kg
makaronit 14 senttiä/400 g
suklaalevyt 50 senttiä/100 g
kevytmaito 70 senttiä/litra
sipsit 87 senttiä/200 g
limut 1,65 €/2l
kananmunat 1 €/10 kpl
Puhumattakaan tarjouksista, joita tulee jatkuvasti.
T. Lidl-mies.
Vierailija kirjoitti:
Järkevää on ostaa Lidlistä sitä, mikä siellä on edullista ja S-marketista taas niitä tuotteita, mitä käytän/haluan. Mulla on molemmat yhtä lähellä. Molemmissa on tietyt laadukkaat tuotteet. Lidl on hyvä, jos olet köyhä ja pitää mielellään valita tuoteryhmistä halvin tuote. S-marketista taas löytyy avokadoöljyä tai marinoitua tofua.
Löytyy Lidlistäkin luksusta. Esim. passion-hedelmiä.
Enitenhän säästä tietenkin sillä, että tietää mikä on halvinta missäkin. On ihan normaalia bisnestä kaikilla kauppaketjuilla, että halvoilla tuotteilla toivotaan, että asiakkaan mukaan lähtee myös kalliimpaa.