Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin voimakas siskateus vähenee vai väheneekö lainkaan?

Vierailija
15.06.2007 |

Meillä 3,5v esikoinen edelleen todella mustasukkainen nuoremmasta kohta 2v sisarestaan. Ollaan yritetty antaa molemmille lapsilla paljon paljon aikaa sekä yhdessä että erikseen, molemmat lapset saaneet olla kaksin toisen vanhemman kanssa ainakin kerran päivässä yli 30 min tehden jotain tosi mukavaa. Esikoinen ei ole vieläkään päässyt yli vauvan tulosta vaikka kaikkemme ollaan tehty. Nuorepi ei koskaan ole mustasukkainen pahemmin ollutkaan. Meneekö tosi voimakas sisarkateus joskus ohi vai voiko kyse olla myös esikoisen luonteesta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteista aikaa (siis VAIN sisarukset kahdestaan). Sisarussuhteen kehittyminenkin vaatii tyota ja karsivallisyytta koko perheelta. Siihen siis kannattaa satsata!

Vierailija
2/3 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain luin että sisaruksille vois osoittaa asioita toisen käytöksessa, jotka kertovat kuinka tärkeä toinen on toiselle. Koska näin kuitenkin on, sisaruus on viha-rakkaus suhde. Eli esim. Katso kun A hymyilee sinulle, hän varmasti tykkää sinusta tosi kovasti kun olet hänen iso/pikkusiskonsa/veljensä! Hänellä ei ole ketään muuta sisarusta (jos lapsia 2) kuin sinä. Ja olet hienoveli/sisko kun teet noin! Ja kannustaa lapsia auttamaan, jakamaan ja tekemään toiselle hyvää.



Meillä ainakin jonkin verran helpottanut tilannetta. Pitäis vaan muistaa tehdä tota enemmän. Toisaalta mielestäni lasten riitatilanteisiin olisi hyvä jaksaa puuttua riittävästi, ja estää toisen vahingoittaminen, olla oikeudenmukainen. Tässäkin hommassa toimii arestipenkki meillä hyvin. Jos toiselle tekee pahaa eikä lopeta kiellosta, joutuu arestiin muutamaksi minuutiksi. Meillä toisaalta tehty myös niin, että jos toinen kiusaa niin saa puolustautua jos toinen ei usko sanallista kieltoa. Vain tässä tapauksessa saa mänttästä veljeä (poikia kun ovat) siis itsepuolustukseksi. Ja huomautettakoon että julkisesti käyttäytyvät tosi kohteliaasti muita lapsia kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Jostain luin että sisaruksille vois osoittaa asioita toisen käytöksessa, jotka kertovat kuinka tärkeä toinen on toiselle. Koska näin kuitenkin on, sisaruus on viha-rakkaus suhde. Eli esim. Katso kun A hymyilee sinulle, hän varmasti tykkää sinusta tosi kovasti kun olet hänen iso/pikkusiskonsa/veljensä! Hänellä ei ole ketään muuta sisarusta (jos lapsia 2) kuin sinä. Ja olet hienoveli/sisko kun teet noin! Ja kannustaa lapsia auttamaan, jakamaan ja tekemään toiselle hyvää.

Meillä ainakin jonkin verran helpottanut tilannetta. Pitäis vaan muistaa tehdä tota enemmän. Toisaalta mielestäni lasten riitatilanteisiin olisi hyvä jaksaa puuttua riittävästi, ja estää toisen vahingoittaminen, olla oikeudenmukainen. Tässäkin hommassa toimii arestipenkki meillä hyvin. Jos toiselle tekee pahaa eikä lopeta kiellosta, joutuu arestiin muutamaksi minuutiksi. Meillä toisaalta tehty myös niin, että jos toinen kiusaa niin saa puolustautua jos toinen ei usko sanallista kieltoa. Vain tässä tapauksessa saa mänttästä veljeä (poikia kun ovat) siis itsepuolustukseksi. Ja huomautettakoon että julkisesti käyttäytyvät tosi kohteliaasti muita lapsia kohtaan.