Onko tällä hetkellä olemassa töitä joihin pääsee "kuka tahansa"?
Kommentit (59)
Tarkennuksena: "kuka tahansa", jolla tietyt perusedellytykset täyttyy. Ei varmaan 50-luvullakaan puoliamputoitu rampa kelvannut ojaa kaivamaan.
No jotain kausihommia/kesätöitä voi tehdä melkein kuka tahansa. Esim. mansikoiden poiminta, ruohon leikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Varastohommiin
Jos on fyysisesti kohtuukuntoinen nuori mies, jolla trukkikortti...
No puhelinmyynti on varmaan ainoa jos ei ole kuuro/mykkä.
Mansikanpoimintaankaan ei nykyään pääse helpolla. Ottavat mieluummin venäläisiä aikuisia kuin suomalaisia nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyynti.
En päässyt. Perusteluna oon liian kiltin oloinen. Mikä on totta joo. Huono olisin ollut väkipakolla myymään.
Eli voinko nyt siis todeta että oon niin paska, etten pääse mihinkään töihin.
Vierailija kirjoitti:
Mansikanpoimintaankaan ei nykyään pääse helpolla. Ottavat mieluummin venäläisiä aikuisia kuin suomalaisia nuoria.
Ihanko totta? Mä olen kyllä kuullut, että suomalaisia nuoria ei saa enää töihin mansikkatiloille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mansikanpoimintaankaan ei nykyään pääse helpolla. Ottavat mieluummin venäläisiä aikuisia kuin suomalaisia nuoria.
Ihanko totta? Mä olen kyllä kuullut, että suomalaisia nuoria ei saa enää töihin mansikkatiloille.
Ainakaan minulla ei ollut mitään asiaa, kun keväällä nyt hain kesätyöpaikkaa sekä mansikkakojulta että keräämään mansikoita. Varmaan olen liian vaha, 23v.
Postiin pääsin v.2007 ainakin " kenä tahansa". Eli olin lähes työkokemukseton dropout valtiotieteilijä 27v.
Sinnekin tosin ottavat mieluiten akateemisia opiskelijoita tai mamuja.
Vierailija kirjoitti:
Postiin pääsin v.2007 ainakin " kenä tahansa". Eli olin lähes työkokemukseton dropout valtiotieteilijä 27v.
Sinnekin tosin ottavat mieluiten akateemisia opiskelijoita tai mamuja.
Tosta on aikaa melkein 10 vuotta, välissä paha talouskriisi ja nykyisin ei ainakaan jakajiksi näy pääsevän kuin maahanmuuttajat.
Hoitoalalla ainakin paljon töitä tarjolla, kaikkiin paikkoihin ei tarvita alan koulutusta, meillä ainakin yksi kouluttautumaton töissä. Se on sitten eri asia kuinka pitkään sitä työtä jaksaa tehdä, ei ole kaikkien juttu, palkka ei luonnollisesti parhaasta päästä ja tietynlainen asenne tarvitaan.
Minä hain mansikanpoimintaan enkä saanut paikkaa t. suomalainen nuori aikuinen
Vierailija kirjoitti:
Mansikanpoimintaankaan ei nykyään pääse helpolla. Ottavat mieluummin venäläisiä aikuisia kuin suomalaisia nuoria.
Juu meidän thaikkusiivoojat on aina mansikkamaalla kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postiin pääsin v.2007 ainakin " kenä tahansa". Eli olin lähes työkokemukseton dropout valtiotieteilijä 27v.
Sinnekin tosin ottavat mieluiten akateemisia opiskelijoita tai mamuja.
Tosta on aikaa melkein 10 vuotta, välissä paha talouskriisi ja nykyisin ei ainakaan jakajiksi näy pääsevän kuin maahanmuuttajat.
Pääsin viime vuonna töihin suurehkon kaupungin postikeskukseen. Olen 25-vuotias kouluttamaton ja työkokemukseton (siis tätä työtä ennen) ja haastatteluissa epäonnistuva naishenkilö. Mainittakoon, että pari viikkoa ennen tätä työtä kävin Mäkin haastattelussa jonne en päässyt.
Siivoamaan ei ainakaan pääse. T. useaan otteeseen siivoustöihin hakenut nuori nainen. Olen ollut tuolloin vielä yliopisto-opiskelija.
Laivalla on töitä, joihin pääsee ilman koulutusta eikä tarvita ruotsin kielen taitoakaan. Palkka siihen nähden hyvä, n. 2000e jää kuukaudessa käteen
Puhelinmyynti.