Saatiin sitten valituskirje äipältä: Lapset oksennelleet koko päivän, mutta buffaan olisi pitänyt mennä...
Sitäkö sitten ajattelee vain itseään ja omia pilttisiään kun saa lapsia? Eikö muita tule ajatteltua ollenkaan, eikö kenellekään muulle ole mitään väliä? Vai eikö oma ajattelu enää toimi,kun koko fokus menee siihen lasten äitinä olemiseen.
Äiti useamman lapsen kanssa tulee laivaan. Lapset huojuvat kalpeina ja väsyneinä. Hyttiä etsitään. Äiti toteaa henkilökunnalle, että 2 lasta kolmesta ovat oksennelleet päivän, että ovat hiukan väsyneitä nyt. Samaan hengenvetoon kyselee että missäs buferavintola ja että sinne pitää ehtiä vielä.
Laivan edustaja ja esimies toteaa, että nyt on kyllä niin, että ette voi noiden lasten kanssa bufeeseen mennä. Kysyttiin voiko äiti mennä yksin hakemaan ruokaa sieltä: ei voi eikä käynyt se. Todettiin että tuodaan hyttiin kaikille runsaasti vettä ja jotain ruokaa. Ei käynyt sekään.
Äiti-ihminen käänsi asian niin, että hänet lapsineen teljetään ja vangitaan hyttiin ja jätetään sinne nälkäkuoleman partaalle kitumaan.
Näinhän ei ollut kyllä.
Dramaattinen haukkumakirje täysin vääristettynä kertomuksella tuli kyllä takaisin.
Miten siinä olisi pitänyt toimia? Tietääkö ihmiset, miten bufessa muutenkin on tosi vaikeaa pitää hygienia kunnossa ja tarttumiset minimissä? Mikä järki on lähteä oksentelevia lapsia sinne ruokkimaan?
Voisiko josku, joku, edes vähän ajatella muitakin ihmisiä.
Kommentit (36)
Tää on varmaan Porvoo Linesilla sattunutta bufeeeeeta.
Onpa sairasta menoa. Oikea minäminä-äiti. En ikinä itse kehtaisi käyttäytyä noin!
Porvoo lines hyvinkin! Jännä äiti, menee jonottamaan neuvontaan kysyäkseen, missä buffa on sen sijaan, että katsoisi kyltistä ja menisi suoraan sinne buffaan.
Mutta ois kiva tietää, missä laivassa ois tommonen palvelu, että ihan hyttiin saisi safkat. En ole törmännyt, vaikka merisairaiden lasten takia olenkin hytissä ollut jumissa.
Onko äidinkielenopettaja-äitylit lomallakin korjaamassa virheitä? Ruotsiksi, joka on työkieli laivalla sanotaan bufee ja puhutaan bufeesta, joten näin tuli kirjoitettua. Varmaan meni väärin sitten. Ehkä suomen lipun alla olevassa paikassa puhutaan voimakkaasti painottaen buffasta. Voihan sen ääntää ja kirjoitta mielestäni miten vain sattuu millekin kielelle sopimaan. Sitten jollain nettipalstalla lähinnä on tarkoitus että ymmärretään että mistä puhutaan. Kait se nyt teillekin tuli ymmärretyksi että millainen ravintola on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko laivan siivooja opetella kirjoittamaan buffetin oikein? Se on buffet. Lausutaan bufee, muttei kirjoiteta.
Minä kyllä puhun ihan buffetista. Menen buffettiin, kävin buffetissa jne. :)
Bufee kuulostaa liian ranskalaiselta näin suomalaiseen suuhun.
Jo on paska provo.
Huomatkaa huonon provoilijan perusvirhe: hän on ns. kaikkitietävä kertoja eli muka tietää kaiken, mitä äiti on neuvontaan kertonut, mitä laivan henkilökunta on tarjonnut ja senkin, mitä äiti on laivayhtiölle reklamoinut (valituskirjeitähän ei laivalle voi lähettää, ne menevät konsernin asiakaspalveluun).
Mikä siinä on, että naiset muuttuvat itsekkäiksi hirviöiksi lapsia saatuaan? Sama juttu kaupan kassoilla; nostetaan kakarat siihen kassihyllylle, ostoskärryyn, vedettävään koriin ULKOKENGISSÄ. Kuinka monen lapsiperheen jääkaapissa on kengät? Toi on käytönnön sama asia. Ällöttää todella paljon nähdä tollasia lapsia ja niiden äitejä. Tää buffet-juttu oli kaiken huippu. Hyi.
0/5 todellakin.
Mitäköhän varustamo oikeasti olisi mieltä, jos reklamaatioiden käsittelijä puisi asiakkaiden asioita Vauva-keskustelupalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Onko äidinkielenopettaja-äitylit lomallakin korjaamassa virheitä? Ruotsiksi, joka on työkieli laivalla sanotaan bufee ja puhutaan bufeesta, joten näin tuli kirjoitettua. Varmaan meni väärin sitten. Ehkä suomen lipun alla olevassa paikassa puhutaan voimakkaasti painottaen buffasta. Voihan sen ääntää ja kirjoitta mielestäni miten vain sattuu millekin kielelle sopimaan. Sitten jollain nettipalstalla lähinnä on tarkoitus että ymmärretään että mistä puhutaan. Kait se nyt teillekin tuli ymmärretyksi että millainen ravintola on kyseessä.
Juu, ja samalla kävi ilmi, ette ole laivalla käynytkään. Saati ikinä ollut töissä.
Eli uskottavuudestasi oli kyse.
Komppi kakkoselle, 0/5
Vierailija kirjoitti:
Jo on paska provo.
Huomatkaa huonon provoilijan perusvirhe: hän on ns. kaikkitietävä kertoja eli muka tietää kaiken, mitä äiti on neuvontaan kertonut, mitä laivan henkilökunta on tarjonnut ja senkin, mitä äiti on laivayhtiölle reklamoinut (valituskirjeitähän ei laivalle voi lähettää, ne menevät konsernin asiakaspalveluun).
Tai sitten kirjoittaja on ollut paikalla, kuullut kaiken mitä sanottiin, ollut itse tarjoutumassa hakemaan ruokaa perheelle hyttiin, kantanut sinne vesipulloja. Ja sitten lukenut valituskirjeen suoraan esimiehen koneelta, jonka sinne asiakaspalvelu sen oli luonnollisesti, kuten aina tehdään, lähettänyt... Voisko olla hei niin?
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on, että naiset muuttuvat itsekkäiksi hirviöiksi lapsia saatuaan? Sama juttu kaupan kassoilla; nostetaan kakarat siihen kassihyllylle, ostoskärryyn, vedettävään koriin ULKOKENGISSÄ. Kuinka monen lapsiperheen jääkaapissa on kengät? Toi on käytönnön sama asia. Ällöttää todella paljon nähdä tollasia lapsia ja niiden äitejä. Tää buffet-juttu oli kaiken huippu. Hyi.
Ap, lopeta jo. Et saa itsellesi viestittelemällä nostettua tätä surkio-provoa suosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo on paska provo.
Huomatkaa huonon provoilijan perusvirhe: hän on ns. kaikkitietävä kertoja eli muka tietää kaiken, mitä äiti on neuvontaan kertonut, mitä laivan henkilökunta on tarjonnut ja senkin, mitä äiti on laivayhtiölle reklamoinut (valituskirjeitähän ei laivalle voi lähettää, ne menevät konsernin asiakaspalveluun).
Tai sitten kirjoittaja on ollut paikalla, kuullut kaiken mitä sanottiin, ollut itse tarjoutumassa hakemaan ruokaa perheelle hyttiin, kantanut sinne vesipulloja. Ja sitten lukenut valituskirjeen suoraan esimiehen koneelta, jonka sinne asiakaspalvelu sen oli luonnollisesti, kuten aina tehdään, lähettänyt... Voisko olla hei niin?
No ei hei voi olla. Surkee provo tämä, byfeeet mukaanlukien.
Oisin uskonut, jos olisit jättänyt edes jotakin tuosta pois. Esimerkiksi sen valituskirjeen. Mutta liika yksitiskohtaisuus paljastaa provon.
Ota opiksesi.
Nää on palstavelan provoja. Vakioteemana on äitien kohtuuttomuus ja piittaamattomuus. Tässä oli hauskaa tuo, miten ap valitsi kirjoittaa mahdollisimman huonoa suomea ja sekavasti. Kun hänelle huomautettiin ilmiselvistä mokista, tyylilaji hauskasti unohtui, ja hän alkoikin taas kirjoittaa aidolla kielellään ja motkottaa äityleistä jne.
Meidän asiakaspalvelussa on joku vittuilu-kilpailu ja pahan mielen-tuottamis tulosvastuu konttorilla kyllä. Kaikki valitukset, joista vaan saa jollakin ilveellä selvitettyä että missä täsmälleen ja milloin ne on tapahtuneet, laitetaan tasan eteenpäin "opiksi" meille.
Tosin esimies on yhtä vittumainen ja tykkää riitelystä, joten hän osaa kyllä vastata niihin hymistelijöihin ja väärinymmärtäjien tarinoihin aika napakasti. Ettei jää mitään väärinkäsityksiä sitten enään.
Varmaan äiti itse ollut puolikuollut väsymyksesta jos useasta lapsesta monta kipeenä. Kyllä siinä tuntee olevansa aivan yksin koko maapallolla ja laivalla vankina hytissä. Ymmärrettävä tunne kyllä. Mutta jos on tarjottu ruokaa hyttiin, niin olisi voinut sen ottaa vastaan.
Oikeesti tommoisiiin seisoviin pöytiin ei mennä ronkkimaan edes likaisilla käsillä, saatika oksennustaudissa, se nyt on selvä toivottavasti kaikille.
Kyllä tämä valitettavasti on totta. Tästä oli sisaraluksellakin vastaava tapaus. Mitä tulee asiakaspalautteisiin, niin ne todellakin tulostetaan myös henkilökunnan nähtäväksi. Ja en todellakaan ole ap.
T. Laivatyöntekijä
Vierailija kirjoitti:
Meidän asiakaspalvelussa on joku vittuilu-kilpailu ja pahan mielen-tuottamis tulosvastuu konttorilla kyllä. Kaikki valitukset, joista vaan saa jollakin ilveellä selvitettyä että missä täsmälleen ja milloin ne on tapahtuneet, laitetaan tasan eteenpäin "opiksi" meille.
Tosin esimies on yhtä vittumainen ja tykkää riitelystä, joten hän osaa kyllä vastata niihin hymistelijöihin ja väärinymmärtäjien tarinoihin aika napakasti. Ettei jää mitään väärinkäsityksiä sitten enään.
Enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän asiakaspalvelussa on joku vittuilu-kilpailu ja pahan mielen-tuottamis tulosvastuu konttorilla kyllä. Kaikki valitukset, joista vaan saa jollakin ilveellä selvitettyä että missä täsmälleen ja milloin ne on tapahtuneet, laitetaan tasan eteenpäin "opiksi" meille.
Tosin esimies on yhtä vittumainen ja tykkää riitelystä, joten hän osaa kyllä vastata niihin hymistelijöihin ja väärinymmärtäjien tarinoihin aika napakasti. Ettei jää mitään väärinkäsityksiä sitten enään.
Enää.
Mikä vaivaa ihmistä, joka vastaa toista sivua pitkään ketjuun jostain oikeesta asiasta puuttumalla yhden kirjaimen väärinkirjoitukseen? Jessus sentään. Tuliko viikonloppuna otettua taas vähän liikaa etkä saanut edes sunnuntaina poikkastua senvertaa , että tänään pystyisit tuntemaan ittes ihmiseksi ilman että vi-let jostain olemattomuuksista? Älä ota enää ens vapaalla, parempi sulle itsellesi ja muillekin kyllä näin on joo.
Voisiko laivan siivooja opetella kirjoittamaan buffetin oikein? Se on buffet. Lausutaan bufee, muttei kirjoiteta.