Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gigantin yms työntekijät eivät osaa neuvoa

Vierailija
06.06.2016 |

Nykyään ei kai tuossakaan hommassa tarvitse mitään tietää, kun aina kun jotain kysyy, kohautellaan olkia, eikä edes yritetä selvittää asiaa!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettäisi myydä tuotteita joista ei tiedä mitään, mutta tämä on valitettavasti täyttä arkipäivää nykyisten myyjien kanssa.

Vierailija
2/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautetta firmaan, niin alkaa panostaan koulutukseen. Aikoinaan menin matkapuhelinmyymälään töihin ja tuotekoulutus oli sillä tasolla, että sain käteen nipun monisteita eri puhelimallien ominaisuuksista että lue illalla kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meijän kaupungin gigantissa on hyvin tietävää porukkaa

Vierailija
4/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä saanut aina Gigantissa hyvää palvelua :D Tietysti jos menee kysymään tiskikoneiden myyjältä puhelimista niin eihän niistä tiedä mitään. Sitten ohjaavat oikeaan suuntaan. Tietysti riippuu varmaan asiakkaan asenteesta minkälaisena palvelun kokee :D t. Asiakaspalvelutyötä tehnyt

Vierailija
5/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomannut saman. Giganttiin valitaan työntekijät ulkonäön perusteella pelkästään. Enimmäkseen komeita nuoria miehiä esittelemässä tiukoissa suorissa housuissaan pullottavaa etumustaan ja pinkeätä takamustaan. Silmäkarkkeja toki, mutta jos kysyy jotain tuotteesta, ollaan huuli pyöreänä. Tuled itsellekin vaivautunut olo, kun tietäö enemmön kuin myyjä.

M44

Vierailija
6/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjillä on työnantajan ohjeet mitä tuotteita myydään/suosittellaan. Jos on ostamassa "väärää mallia" niin myyjä rupeaa hankalaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valivali.

Vierailija
8/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kyllä saanut aina Gigantissa hyvää palvelua :D Tietysti jos menee kysymään tiskikoneiden myyjältä puhelimista niin eihän niistä tiedä mitään. Sitten ohjaavat oikeaan suuntaan. Tietysti riippuu varmaan asiakkaan asenteesta minkälaisena palvelun kokee :D t. Asiakaspalvelutyötä tehnyt

Jos ei saa tietoa, vain palvelua, on se toki omasta asenteesta kiinni haluaako sitä pitää riittävänä. Jos taas kysyy myyjältä joka ei ymmärrä edes ohjata osaavalle myyjälle, ei sitä voi sanoa edes palveluksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri haki Giganttiin töihin ja sinne oli ihan älykkyystestit. Näytti minullekin niitä enkä olisi osannut. 😂

Vierailija
10/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman lukemattomissa liikkeissä. Myyjät ovat nuoria, kouluttamattomia?asiakaspalveluun. Haikeana muistan mennyttä aikaa,mkun kokeneet mies- ja naismyyjät pitivät kunnia-asiana palvella huolella asiakasta. Nyt asiakas joutuu hakemaan tiedot netistä, vertaamaan eri tuotteita toisiinsa ja ainoa tehtävä tuoda raha taloon. Samahan se on ravintoloissa ja kahviloissa. Itsepalvelua ja jonottamista joka paikassa. Hinnat eivät silti halpene yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme juuri viikonloppuna ostamassa läppärin Jyväskylän Gigantista ja nuori kaunis myyjä antoi kyllä neuvot hyvät ja tiesi kyllä laitteista. Samat asiat kertoi myös tuttavamme jolla on viimeisin oppi asioista.

Vierailija
12/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman lukemattomissa liikkeissä. Myyjät ovat nuoria, kouluttamattomia?asiakaspalveluun. Haikeana muistan mennyttä aikaa,mkun kokeneet mies- ja naismyyjät pitivät kunnia-asiana palvella huolella asiakasta. Nyt asiakas joutuu hakemaan tiedot netistä, vertaamaan eri tuotteita toisiinsa ja ainoa tehtävä tuoda raha taloon. Samahan se on ravintoloissa ja kahviloissa. Itsepalvelua ja jonottamista joka paikassa. Hinnat eivät silti halpene yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävettäisi myydä tuotteita joista ei tiedä mitään, mutta tämä on valitettavasti täyttä arkipäivää nykyisten myyjien kanssa.

Ei niillä palkoilla tarvitsekkaan tietää.

Vierailija
14/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri haki Giganttiin töihin ja sinne oli ihan älykkyystestit. Näytti minullekin niitä enkä olisi osannut. 😂

Tuollaista ei ehkä kannatta tunnustaa. Kertoo jotain susta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kysyn esimerkiksi Sonyn puhelimesta jotain, työntekijä sanoo: "mä en oikein osaa noista sanoo mitään, kun oon enemmän iPhoneen tutustunut", ja se siitä, ei edes yritetä ottaa selvää asiasta.

Ap

Vierailija
16/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kyllä saanut aina Gigantissa hyvää palvelua :D Tietysti jos menee kysymään tiskikoneiden myyjältä puhelimista niin eihän niistä tiedä mitään. Sitten ohjaavat oikeaan suuntaan. Tietysti riippuu varmaan asiakkaan asenteesta minkälaisena palvelun kokee :D t. Asiakaspalvelutyötä tehnyt

Jos ei saa tietoa, vain palvelua, on se toki omasta asenteesta kiinni haluaako sitä pitää riittävänä. Jos taas kysyy myyjältä joka ei ymmärrä edes ohjata osaavalle myyjälle, ei sitä voi sanoa edes palveluksi.

On mahdotonta että tuolla olisi osaavia myyjiä. Ensinnäkin kaikilla pitäisi olla erikoisammattitutkinto elektroniikasta ja mielummin sen lisäksi tutkinto tietotekniikasta. Sen lisäksi pitäisi olla erittäin perusteellinen koulutus tuotteisiin. Ominaisuuksia (niin rauta kuin softa), niiden lisäosista jne.

Pelkästään tuossa tuotekoulutuksessa menisi aivan älyttömästi aikaa. Pelkkien puhelinmallien kaikkien ominaisuuksien osaaminen on erittäin hankalaa. Saati että tuntee puhelinmallien ohjelmien ja lisälaitteiden ominaisuudet.

Vierailija
17/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kyllä saanut aina Gigantissa hyvää palvelua :D Tietysti jos menee kysymään tiskikoneiden myyjältä puhelimista niin eihän niistä tiedä mitään. Sitten ohjaavat oikeaan suuntaan. Tietysti riippuu varmaan asiakkaan asenteesta minkälaisena palvelun kokee :D t. Asiakaspalvelutyötä tehnyt

Jos ei saa tietoa, vain palvelua, on se toki omasta asenteesta kiinni haluaako sitä pitää riittävänä. Jos taas kysyy myyjältä joka ei ymmärrä edes ohjata osaavalle myyjälle, ei sitä voi sanoa edes palveluksi.

On mahdotonta että tuolla olisi osaavia myyjiä. Ensinnäkin kaikilla pitäisi olla erikoisammattitutkinto elektroniikasta ja mielummin sen lisäksi tutkinto tietotekniikasta. Sen lisäksi pitäisi olla erittäin perusteellinen koulutus tuotteisiin. Ominaisuuksia (niin rauta kuin softa), niiden lisäosista jne.

Pelkästään tuossa tuotekoulutuksessa menisi aivan älyttömästi aikaa. Pelkkien puhelinmallien kaikkien ominaisuuksien osaaminen on erittäin hankalaa. Saati että tuntee puhelinmallien ohjelmien ja lisälaitteiden ominaisuudet.

Kannattaa varmaan palkata teinilasten äitejä. Jos myyjillä ei ole halua oppia, ei ammattikoulutus tilannetta juurikaan muuta.

Vierailija
18/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kysyn esimerkiksi Sonyn puhelimesta jotain, työntekijä sanoo: "mä en oikein osaa noista sanoo mitään, kun oon enemmän iPhoneen tutustunut", ja se siitä, ei edes yritetä ottaa selvää asiasta.

Ap

Jos ei ole työajalla mahdollisuutta niitä opetella niin ei niitä voikkaan tietää.

Vierailija
19/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kyllä saanut aina Gigantissa hyvää palvelua :D Tietysti jos menee kysymään tiskikoneiden myyjältä puhelimista niin eihän niistä tiedä mitään. Sitten ohjaavat oikeaan suuntaan. Tietysti riippuu varmaan asiakkaan asenteesta minkälaisena palvelun kokee :D t. Asiakaspalvelutyötä tehnyt

Jos ei saa tietoa, vain palvelua, on se toki omasta asenteesta kiinni haluaako sitä pitää riittävänä. Jos taas kysyy myyjältä joka ei ymmärrä edes ohjata osaavalle myyjälle, ei sitä voi sanoa edes palveluksi.

On mahdotonta että tuolla olisi osaavia myyjiä. Ensinnäkin kaikilla pitäisi olla erikoisammattitutkinto elektroniikasta ja mielummin sen lisäksi tutkinto tietotekniikasta. Sen lisäksi pitäisi olla erittäin perusteellinen koulutus tuotteisiin. Ominaisuuksia (niin rauta kuin softa), niiden lisäosista jne.

Pelkästään tuossa tuotekoulutuksessa menisi aivan älyttömästi aikaa. Pelkkien puhelinmallien kaikkien ominaisuuksien osaaminen on erittäin hankalaa. Saati että tuntee puhelinmallien ohjelmien ja lisälaitteiden ominaisuudet.

Kannattaa varmaan palkata teinilasten äitejä. Jos myyjillä ei ole halua oppia, ei ammattikoulutus tilannetta juurikaan muuta.

Ei kukaan vapaa-ajalla rupea opettelemaan tuollaisia.

Eli ihmisen pitäisi hankkia kaikki puhelinmallit kotiinsa jotta kykenee harjoittelemaan niillä? Koska muuten niistä ei voi tietää tarpeeksi. Mistä hän sitten saa valmistajien puhelintiedot? Niitä nimittäin EI jaella missään.

Aika harva tuntee harrastusten kautta niin paljon elektroniikkaa että kykenee osaamaan elektroniikkaa ilman koulutusta.

Teinilasten äidit nyt ei tunne pätkääkään tekniikkaa.

Vierailija
20/34 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kodinkonetta on vuoden sisään ostettu Gigantista. Oikein hyvää ja asiantuntevaa palvelua ollaan saatu.