MTV3:n uutisten mukaan kolme suomalaista on siepattu Abu Musan saarella Yhdistyneissä Arabiemiirikunnissa
MTV3: Kolme suomalaista siepattu Arabiemiraateissa
Julkaistu: 22:20
Päivitetty: 22:30
helsingin sanomat
MTV3:n uutisten mukaan kolme suomalaista on siepattu Abu Musan saarella Yhdistyneissä Arabiemiirikunnissa. Ulkoministeriö ei ole vahvistanut tietoa.
Taitaa iranilaiset olla asialla!
Kommentit (4)
MTV3:n uutisten saamien tietojen mukaan kolme suomalaista ovat liikemiehiä. Alustavien tietojen mukaan kaappaajat ovat iranilaisia ja kaappauksen syynä on väitetty aluevesiloukkaus.
Vastaavanlainen välikohtaus tapahtui iranilaisten ja brittisotilaiden kesken.
iltapäivälehdet soittavat Fräntille herätyksen
ranin viranomaiset ovat ottaneet talteen kuulusteluja varten kolme suomalaista liikemiestä. Heidät otettiin kiinni Abu Musan saarella lauantaina.
Ulkoministeriön konsuliyksikkö selvittää asiaa. Talteenoton syynä on ilmeisesti tahaton aluevesiloukkaus, joka oli taopahtunut kun miehet olivat läöhteneet kalastamaan Arabiemiraattien liitosta.
Miksi?