Kevyesti rullaava polkupyörä työmatka-ajoono
Millaista polkupyörää suosittelisit, kun haluaisin välillä käydä pyörällä töissä, n. 8 km matkan, joka on siis pääosin asfalttitietä.Muutenkin pyöräily on aika satunnaista, joskus vähän ns. sunnuntaipyöräilyä ja kauppareissuja lisäksi.
Eli joku kevytkulkuinen poljettava suht hyväkuntoisille teille olisi hakusessa.
Hinta kohtuullinen, eli alle 500 euroa.
Osaatko suositella omaasi?
Kommentit (62)
No vaikka tuosta joku sopivan hintainen https://www.xxl.fi/pyoraily/polkupyorat/hybridipyorat/c/100206
pyöränostaja kirjoitti:
Millaista polkupyörää suosittelisit, kun haluaisin välillä käydä pyörällä töissä, n. 8 km matkan, joka on siis pääosin asfalttitietä.Muutenkin pyöräily on aika satunnaista, joskus vähän ns. sunnuntaipyöräilyä ja kauppareissuja lisäksi.
Eli joku kevytkulkuinen poljettava suht hyväkuntoisille teille olisi hakusessa.
Hinta kohtuullinen, eli alle 500 euroa.Osaatko suositella omaasi?
En oikein osaa suositella omaani, ajelen hieman eri tyyliin ja hintaluokkakin menee yli.
Kerro nyt ainakin:
- Sukupuolesi
- Pituutesi
- Kuntotasosi ja kuinka tottunut pyöräilijä olet
- Pidätkö pystystä vai matalasta ajoasennosta
- Minkä verran tavaraa siihen pitäisi saada lastattua
- Minkä verran mäkiä reiteilläsi on
- Oletko jalkajarrun/käsijarrujen käyttäjä.
- Mistä päin maailmaa se pitäisi saada
https://www.evanscycles.com/specialized-vita-2016-women-s-hybrid-bike-E…
Toimittavat Suomeen. Hinnaksi tulee kyllä yli 500 toimituksineen. Muista käyttää ensihuollossa parin viikon käytön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei hybridiä vaan cyclocross.
Kerro nyt et miksi?
Työmatkapyöräilyyn sopii parhaiten sähköpyörä, ei tarvitse hikoilla, vaikka olisi kova vastatuuli. Tosin ei mahdu tuohon budjettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hybridiä vaan cyclocross.
Kerro nyt et miksi?
Rullaa paljon kevyemmin mitä hybridi ja pääsee paljon parempaan ajoasentoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei hybridiä vaan cyclocross.
Ei saa hyvää cyclocrossia tohon hintaan.
Itsellä erittäin kevyt Charge bikesin "Grater 0" työmatkakäyttöön. Single gear eli ei vaihteita ja vannejarrut. Todella näppärästi ajaa asfaltilla ja ohittelee raskaita mummiksia ja maastopyöriä. Ostettu ihan suomesta. Lähes huoltovapaa simppeliytensä vuoksi. Tosin talviajoon en usko siitä olevan, sitä varten itsellä on fatbike.
Aiotko AP pyöräillä vuoden ympäri?
Jack D. kirjoitti:
Työmatkapyöräilyyn sopii parhaiten sähköpyörä, ei tarvitse hikoilla, vaikka olisi kova vastatuuli. Tosin ei mahdu tuohon budjettiin.
Sähköpyörällä ajelee kaikenmaailman pellet turvaliivimiehet
Vierailija kirjoitti:
https://www.evanscycles.com/specialized-vita-2016-women-s-hybrid-bike-E…
Toimittavat Suomeen. Hinnaksi tulee kyllä yli 500 toimituksineen. Muista käyttää ensihuollossa parin viikon käytön jälkeen.
Kerro ihmeessä lisää ensihuollosta? Vaihtavatko öljyt vai mitä tehdään uudelle pyörälle?
Itse ostaisin jonkun helppohoitoisen yksivaihteisen joita saa myös edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hybridiä vaan cyclocross.
Kerro nyt et miksi?
Rullaa paljon kevyemmin mitä hybridi ja pääsee paljon parempaan ajoasentoon.
Riippuu vähän mikä on parempi kenellekin. Ei kaikki tykkää maata ohjaustangon päälle vaikka se olisi tehokkaampaa ja ihqun fitnessiiiii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hybridiä vaan cyclocross.
Kerro nyt et miksi?
Rullaa paljon kevyemmin mitä hybridi ja pääsee paljon parempaan ajoasentoon.
- Ei rullaa jos niissä on samanlaiset kumit ja kiekot.
- Ajoasento on makuasia, saa sopivan kokoisen hybridinkin säädettyä mieleisekseen, ei kaikki halua matalaa ajoasentoa tai pidä käppyräsarvista.
Alumiinirunko ja ohuet maantierenkaat. Ja sitten ennen kaikkea renkaiden on oltava aina pumpattuina kivikoviksi, mikä vähentää vierintävastusta merkittävästi. Keskinkertaisesti pumpatuilla maantierenkailla varustettu pyörä kulkee hitaammin kuin koviksi pumpatuilla maastorenkailla varustettu. Tärkeää on myös pitää pyörä muuten kunnossa, eli ketjut ja liikkuvat osat hyvässä rasvassa jne.
Sekään ei haittaa, jos on mahdollisimman matala ajoasento, jotta ilmanvastus pienenee. Yleensä pelkkä pään painaminen alas nopeuttaa vauhtia 1 km/h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.evanscycles.com/specialized-vita-2016-women-s-hybrid-bike-E…
Toimittavat Suomeen. Hinnaksi tulee kyllä yli 500 toimituksineen. Muista käyttää ensihuollossa parin viikon käytön jälkeen.
Kerro ihmeessä lisää ensihuollosta? Vaihtavatko öljyt vai mitä tehdään uudelle pyörälle?
Kiristävät puolat eli pinnat?
Vierailija kirjoitti:
Alumiinirunko ja ohuet maantierenkaat. Ja sitten ennen kaikkea renkaiden on oltava aina pumpattuina kivikoviksi, mikä vähentää vierintävastusta merkittävästi. Keskinkertaisesti pumpatuilla maantierenkailla varustettu pyörä kulkee hitaammin kuin koviksi pumpatuilla maastorenkailla varustettu. Tärkeää on myös pitää pyörä muuten kunnossa, eli ketjut ja liikkuvat osat hyvässä rasvassa jne.
Sekään ei haittaa, jos on mahdollisimman matala ajoasento, jotta ilmanvastus pienenee. Yleensä pelkkä pään painaminen alas nopeuttaa vauhtia 1 km/h.
Tässä paljon asiaa.
Paitsi, että ei renkaan tarvitse erityisen kapea olla. Kapea on hirveän epämukava ja voi hajottaa vanteen helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.evanscycles.com/specialized-vita-2016-women-s-hybrid-bike-E…
Toimittavat Suomeen. Hinnaksi tulee kyllä yli 500 toimituksineen. Muista käyttää ensihuollossa parin viikon käytön jälkeen.
Kerro ihmeessä lisää ensihuollosta? Vaihtavatko öljyt vai mitä tehdään uudelle pyörälle?
Ensihuollossa kiristellään ja tarkistellaan kaikki pultit ja mutterit, säädetään vaihteet, mahdollisesti putsataan ketjut ja korjataan ilmenneet (tehdas)viat. Tehdään yleensä noin100-200km ajon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.evanscycles.com/specialized-vita-2016-women-s-hybrid-bike-E…
Toimittavat Suomeen. Hinnaksi tulee kyllä yli 500 toimituksineen. Muista käyttää ensihuollossa parin viikon käytön jälkeen.
Kerro ihmeessä lisää ensihuollosta? Vaihtavatko öljyt vai mitä tehdään uudelle pyörälle?
Kiristävät puolat eli pinnat?
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?38538-Py%F6r%E4n-ensi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.evanscycles.com/specialized-vita-2016-women-s-hybrid-bike-E…
Toimittavat Suomeen. Hinnaksi tulee kyllä yli 500 toimituksineen. Muista käyttää ensihuollossa parin viikon käytön jälkeen.
Kerro ihmeessä lisää ensihuollosta? Vaihtavatko öljyt vai mitä tehdään uudelle pyörälle?
Kiristävät puolat eli pinnat?
Mulla 20 vuotta vanha Tunturi hybridi (vai mikä lie), 21 vaihdetta. Kevyt polkea. Tykkään. Edelleen mainiossa kunnossa. Sillä olen polkenut pidempiäkin (20km) lenkkejä sekä lyhyitä kauppareissuja.
Tätä ei kyllä enää vissiin saa, mutta merkkinä jees.