Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aliexpress, myyjä pyytää vaihtamaan eri syyn disputelle. Vaihdanko?

Vierailija
13.03.2016 |

Tilasin tuotteen, joka oli rikki. Lähetin siitä kuvat myyjälle ja hän ilmoitti palauttavansa mulle rahat. Mutta mun pitäisi laittaa disputen syyksi "no tracking information". Laitoin jo että tuote rikki ja kuvat mukaan. Nyt hän pommittaa viesteillä, joissa pyytää vaihtamaan disputen syyn. Mitä jos en vaihda? Miksi mun pitäisi valehdella tuolla? Mitä mä teen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vaihtaisi, ei ole mikään pakko eikä mitään syytä miksi niin tehdä. Myyjä haluaa sinun valehtelevan koska ei näytä hyvältä potentiaalisten ostajien silmissä, että hän on myynyt rikkinäistä kamaa. Muiden ostajien on ihan hyvä tietää se oikea syy.

Kirjoita myyjälle, että et aio vaihtaa syytä ja että et enää keskustele asiasta hänen kanssaan. Että hänen on siis turha laittaa mitään viestejä sinulle enää. Ja sitten blokkaat hänet jos voit. Jos ei voi ja viestittely jatkuu, ilmoita ylläpidolle.

Vierailija
2/8 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko jo rahat takaisin vai kiristääkö sillä ettei palauta niitä jos et vaihda?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole rehellinen, se on parempi muita kohtaan. Myy varmaan tahallan rikkinäisiä tuotteita kun harva jaksaa valittaa, vaan heittää tuotteen roskiin. Parempi päästä noista huijareista eroon.

Vierailija
4/8 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa vaihtaisi. Olen muutamalle antanut samasta syystä kirpakkaakin kommenttia. Omapa on vikansa, jos myyvät rikkinäistä tai muuten sekundaa.

Vierailija
5/8 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outo pyyntö. Itselle jos on tullut jotain rikkinäistä, niin ei kyllä ole disputea tarvinnut tehdä. Joskus on kuvien lähettämisen jälkeen myyjä pyytänyt tekemään disputen jos haluaa refundin.

Kysy miksi se syy pitäisi vaihtaa.

Näin jälkiviisaana, kun tuolta tilailee tarvaraa kannattaa hakutulokset järjestää siihen järjestykseen mistä paikasta on tuotetta eniten tilattu ja sen mukaan valita myyjä.

Vierailija
6/8 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut rahoja takaisin, jankuttaa vaan että vaihtaisin syyn. En vastannut myyjälle mitään, mutta laitoin valituksen eteenpäin Alille, saavat sieltä käsin tehdä jotain. Onneksi ei ollut kyse kuin kolmesta eurosta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko Alissa myyjät antaa ostajalle palautetta? Siinä tapauksessa, onko myyjä jo antanut sinulle ap palautetta? Voiko annettua palautetta muuttaa? Voiko negatiiviseen palautteeseen kommentoida itse?

Kyselen vaan sen vuoksi, että myyjä voi hyvinkin antaa sinulle kostonegan jos et tee niin kuin hän haluaa. Ihan yleistä toimintaa. Jos saat kostonegan ja siihen voi kommentoida, kommentoi siihen, että myyjä myi rikkinäistä ja syyllisti sinua kun et halunnut tuota syytä muuttaa. Mutta jos ei voi kommentoida itse palautteeseen niin ei sitten mitään. Minusta pääasia on, että pidät pääsi tässä asiassa ja tiedät tehneesi kaiken oikein.

Vierailija
8/8 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negat ostajalla eivät merkitse mitään. Voi tehdä uudet tunnukset jos haittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi