Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko äiti pukeutua miten vain haluaa?

Vierailija
27.10.2015 |

Tultuani äidiksi on ajatusmaailma mennyt igan kummalliseksi. Olen 25-vuotias vuoden ikäisen lapsen äiti, kroppa kunnossa ja muutenkin nätti. Mutta en enää "kehtaa" pitää samanlaisia vaatteita kuin ennen vaikka näyttäisin mielestäni niissä hyvältä. Esim kesällä lyhyet korkeavyötäröiset farkkushortsit tuntuivat noloilta, vaikka eivöt liian paljastavat olleetkaan. Samalta tuntuu oikeestaan aina jos enemmän laittautuu. Identiteettikriisi, apua! :D

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistymaissa, joissa on aitoja naisellisia naisia, niin ei. Suomessa aivan sama.

Vierailija
2/14 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Identiteettikriisi? Sinulla on ollut siis halvan horon identiteetti ja imago mutta nyt tuntuu ettei toimi? 

Ei kuule haittaa, anna mennä vaan. Kyllä ne jo sut kylille tuntee eikä eri farkut siinä paljon merkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin kuuluu pukeutua käytännöllisemmin, että pystyy kumartumaan tai kyykistymään lapsen tasolle ilman että vaatteet kinnaa. Ja sen verran helppohoitoisia että pihaleikit sujuu ja puklu ei ole maailman loppu. Tuulipivut, pitkähihaiset trikoopaidat pirteissä väreissä, farkkuhaalarit nje.

Vierailija
4/14 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Identiteettikriisi? Sinulla on ollut siis halvan horon identiteetti ja imago mutta nyt tuntuu ettei toimi? 

Ei kuule haittaa, anna mennä vaan. Kyllä ne jo sut kylille tuntee eikä eri farkut siinä paljon merkkaa.




Nyt tais tuulipukumammalla mennä herne nenään :D

Vierailija
5/14 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Identiteettikriisi? Sinulla on ollut siis halvan horon identiteetti ja imago mutta nyt tuntuu ettei toimi? 

Ei kuule haittaa, anna mennä vaan. Kyllä ne jo sut kylille tuntee eikä eri farkut siinä paljon merkkaa.




No olipas rumasti sanottu. Tarkoitin että ennen pukeuduin kuin suurin osa nuorista naisista mutta nyt ne samat vaatteet tuntuu siltä ettei minun kuuluisi pitää niitä vaan jotain kuluneita collegehousuja :) halpa horo ei ole ollut pukukoodini :D



Ap

Vierailija
6/14 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään katutyttö-look ei sovi kenellekään oli äiti tai ei. Jos ne vaatteet ei sellaisia ole niin en näe syytä olla käyttämättä, jos kerran haluat käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu siitä, mitä äiti noin yleisesti tekee äitiyden ohella. Mä pukeudun töihin nättiin mekkoihin ja villakangastakkeihin, ja siinä onkin taiteilu kun otan rapaiset kakarat tarhasta.

Vierailija
8/14 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu siitä, mitä äiti noin yleisesti tekee äitiyden ohella. Mä pukeudun töihin nättiin mekkoihin ja villakangastakkeihin, ja siinä onkin taiteilu kun otan rapaiset kakarat tarhasta.




Itse opiskelen ja ennen lasta olen tottunut käyttämään hameita ja mekkoja paljon. Varsinkin kun vauva oli pieni tuntui että ihmiset katsoivat arvostellen kun mekko päällä työnsin vaunuja vauva huutaen. Ihan kuin en toteuttaisi äidin roolia oikein kun en pukeudu kuin "mamma". Tämä voi olla omaa vainoharhaani.



Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pukeutuu juuri niin kuin haluaa. Ei siinä mitään ihmeellistä ole.

Vierailija
10/14 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

 

Vierailija kirjoitti:

 

Se riippuu siitä, mitä äiti noin yleisesti tekee äitiyden ohella. Mä pukeudun töihin nättiin mekkoihin ja villakangastakkeihin, ja siinä onkin taiteilu kun otan rapaiset kakarat tarhasta.

 

 

Itse opiskelen ja ennen lasta olen tottunut käyttämään hameita ja mekkoja paljon. Varsinkin kun vauva oli pieni tuntui että ihmiset katsoivat arvostellen kun mekko päällä työnsin vaunuja vauva huutaen. Ihan kuin en toteuttaisi äidin roolia oikein kun en pukeudu kuin "mamma". Tämä voi olla omaa vainoharhaani.

Ap

Mulle syntyi kaksi lasta pienellä ikäerolla, joten en ehtinyt pariin vuoteen juuri ihmisten ilmeitä tarkkailemaan. Luulen, että mahdollinen kohtaamasi paheksunta liittyi vauvan huudattamiseen, ei vaatteisiin. Mutta itse mekkonaisena kyllä annoin äitiyslomilla käytännöllisyyden mennä kauneuden edelle. Dry clean only -mekot jäivät kaappiin, samoin laajat kaula-aukot, joista lapset tykkäsivät sukeltaa sisään. Mekon alle puin ne kaameat leggarit, kun ei ikinä tiennyt, milloin pitää kontata missäkin.

Nyt töihin paluun myötä on oikeastaan kivaa tyttöillä taas. T. Äskeinen.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainoharhaa, sanoisin. Äiti pukeutuu, kuten kaikki muutkin, tilanteen mukaan. Jos lasten kanssa liikkeellä, niin sillai, että pystyy kyykkimään, ottamaan syliin, juoksemaan perään jne. Tää ei kuitenkaan tarkoita verkkaripakkoa, useimpien ihmisten normaalityyli mahdollistaa tän ihan hyvin. Puistoon ym. tietysti se ulkoilupuku (niitäkin on ihan hyvännöisiä), mutta muualle ihan mitä olet ennenkin käyttänyt. Joku hassu "mamma" (en ikinä kutsuisi itseäni mammaksi, vaikka mulla kolme lasta onkin) verkkareissaan voi katsoa pahasti nättejä normaaleja vaatteita, mutta ennemmistölle ihmisiä on ihan sama mitä muilla on päällä tai sitten jopa tykkäävät katsella kivasti pukeutuneita ihmisiä.

Vierailija
12/14 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei äitiys minun pukeutumistani ole muuttanut. Joskus minua on tytötelty ja luultu lastenlikaksi kun olen lapseni kanssa liikkunut. Pukeudun varmaan parikymppiselle aika tyypillisesti. Ikää 25 ja lapsi on pian 5.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan miettinyt asiaa tuolta kantilta. Olen aina pukeutunut OMANA

itsenäni, en äitinä. Äidin pukeutuminen, häh? Lapset 16v, 11v ja 9v.

Vierailija
14/14 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään edelleen käyttää mikroshortseja, koska näytän niissä hyvältä. Sallin sortsit myös tytölleni, eikä asian suhteen ole tuntunut olevan kellään ongelmaa. Kyllä äitikin saa olla seksikäs.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä