Akateemisesti koulutettu tuttuni
Irtisanottiin työpaikaltaan. :D Vahingonilo paras ilo, siitäs sai, kun oli minunlaiselleni työkyvyttömyys-eläkkeellä olevalle sanonut että menisin töihin hänen verorahojaan tuhlaamasta. Nyt on itse sossun jonossa. Eipä ole kehdannut enää mitään sanoa. (kannattaisi miettiä mitä puhuu, voi osua itselleen "sossupummin" elämä)
Kommentit (14)
Ei siinä ole mitään ihmeellistä jos saa akateemisena monoa. Ihan arkipäivää nykyään.
Ymmärrän silti ajatuksesi jos on sinua vähätellyt.
Ei se saa sossusta mitään. Se on hankkinut niin suuret tulot aiemmin, että ansiosidonnaisella elää hyvin ja omaisuutta on kertynyt sen verran, ettei täyty tukien kriteerit.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 13:56"]Mahtaako olla sossun jonossa. Saa ansiosidonnaista ja ehkä sinä aikana jo uuden työpaikan. Akateemisten ansiosidonnainen on monen suorittavaan luokkaan kuuluvan ihmisen palkan suuruinen, tiesitkö sitä. Lisäksi akateemisten palkka on yleensä niin iso, että on tullut säästöjä. En usko, että on sossun jonossa.
työttömänkään oikeudet eivät ole yhdenvertaiset.
[/quote]eikös paasattu että akateemisesti koulutetut saavat huonosti töitä nykyään? Juu, ei kyllä kauaa ehtinyt olla töissäkään. Itse valitti suureen ääneen kuinka on sinne sossuun mentävä (yökki samalla) kun ei rahat riitä. (ei siis minulle valittanut vaan yhteiselle tutulle) ap
No mitä vikaa on sitten olla sossupummi? Ihmisen lähtökohdat olleet se, ettei ole perheen omaisuutta takan. Ja oikea työ ollut matalapalkkaista? Joillekin se työttömyyskorvaus ei riitä, vaikka olisi vain hetken työttömänä ja sitten on mentävä sossunluukulle.
Lisäksi monilta työpaikoilta annetaan irtisanomispaketteja vapaaehtoisesti lähteville. Aika usein paketit lasketaan niin, että tietyn työssäoloajan jälkeen paketti on kuukauden per vuosi. Ihan kivoja paketteja ovat tutut, noin nelikymppiset kaverit, jotka ovat olleet saman firman palveluksessa esim. 10 vuotta saaneet. Tälläkin hetkellä pari lapsetonta kaveria näyttäisi olevan pitkällä matkalla ulkomailla saadun paketin turvin.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 14:00"]No mitä vikaa on sitten olla sossupummi? Ihmisen lähtökohdat olleet se, ettei ole perheen omaisuutta takan. Ja oikea työ ollut matalapalkkaista? Joillekin se työttömyyskorvaus ei riitä, vaikka olisi vain hetken työttömänä ja sitten on mentävä sossunluukulle.
[/quote]tuttuni on aina halveksinut sossupummeja ja "alempaa" sosiaaliluokkaa. Ap
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 14:03"]Lisäksi monilta työpaikoilta annetaan irtisanomispaketteja vapaaehtoisesti lähteville. Aika usein paketit lasketaan niin, että tietyn työssäoloajan jälkeen paketti on kuukauden per vuosi. Ihan kivoja paketteja ovat tutut, noin nelikymppiset kaverit, jotka ovat olleet saman firman palveluksessa esim. 10 vuotta saaneet. Tälläkin hetkellä pari lapsetonta kaveria näyttäisi olevan pitkällä matkalla ulkomailla saadun paketin turvin.
[/quote]eipä kuulemma vapaaehtoisesti lähtenyt kun sai monoa. Ap
Alapeukku ketjussani? Tuttuni taisi tunnistaa itsensä. Ap
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 13:53"]
Irtisanottiin työpaikaltaan. :D Vahingonilo paras ilo, siitäs sai, kun oli minunlaiselleni työkyvyttömyys-eläkkeellä olevalle sanonut että menisin töihin hänen verorahojaan tuhlaamasta. Nyt on itse sossun jonossa. Eipä ole kehdannut enää mitään sanoa. (kannattaisi miettiä mitä puhuu, voi osua itselleen "sossupummin" elämä)
[/quote]
No se nyt tosiaan on taivahan tosi että mikään akateemisuus ei anna immuniteettia konkursseille, yt-neuvotteluille, irtisanomisille, tyhmyydelle, ylimielisyydelle, ynnä muille sellaisille ilmiöille.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 14:03"]
Lisäksi monilta työpaikoilta annetaan irtisanomispaketteja vapaaehtoisesti lähteville. Aika usein paketit lasketaan niin, että tietyn työssäoloajan jälkeen paketti on kuukauden per vuosi. Ihan kivoja paketteja ovat tutut, noin nelikymppiset kaverit, jotka ovat olleet saman firman palveluksessa esim. 10 vuotta saaneet. Tälläkin hetkellä pari lapsetonta kaveria näyttäisi olevan pitkällä matkalla ulkomailla saadun paketin turvin.
[/quote]
Tässä vaan pitää olla varma siitä, että saa uuden paikan.
Ap oikein kieriskelee vahingonilossa :) Suurin osa ei lähde vapaaehtoisesti.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 13:59"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 13:56"]Mahtaako olla sossun jonossa. Saa ansiosidonnaista ja ehkä sinä aikana jo uuden työpaikan. Akateemisten ansiosidonnainen on monen suorittavaan luokkaan kuuluvan ihmisen palkan suuruinen, tiesitkö sitä. Lisäksi akateemisten palkka on yleensä niin iso, että on tullut säästöjä. En usko, että on sossun jonossa.
työttömänkään oikeudet eivät ole yhdenvertaiset.
[/quote]eikös paasattu että akateemisesti koulutetut saavat huonosti töitä nykyään? Juu, ei kyllä kauaa ehtinyt olla töissäkään. Itse valitti suureen ääneen kuinka on sinne sossuun mentävä (yökki samalla) kun ei rahat riitä. (ei siis minulle valittanut vaan yhteiselle tutulle) ap
[/quote]
Juuri viime viikolla oli YLE:n uutisissa juttua Nokialta potkut saaneista. Perusduunareista ei ole työllistynyt juuri kukaan, korkeammin koulutetuista muistaakseni 80 prosenttia. Ja sieltä todella pistettiin väkeä pois paljon 2011-2012, en ole itse nokialaisia, mutta olen hoitanut heidän asioitaan työni puolesta.
Joten eiköhän nyt tosiaan ole niin, että tuttusi on sössinyt asioitaan myös itse, jos vielä ansiosidonnaisella ollessa ei pysty enää selviämään taloudellisista velvoitteistaan.
No ap:n juttu on taas tosi hieno provo.
Todellisuudessa akateemisia töitä on monenlaisia. Lastentarhanopettaja on useinkin akateeminen ja on kasvatustieteen loppututkinto. Myös kirjaston informaatikon työ vaatii akateemisen tutkinnon. Mutta palkka on todella pieni. Informaatikolla siinä 2000 luokkaa.
Jotku taas saavat parempaa palkkaa ja työllistyvätkin nopeasti. Riippuu täysin alasta.
Ansiosidonnainen tai muu raha on sidottu ansiotasoon. Itselläni esim. äitiysraha tulee olemaan 1500 euroa kuussa käteen. Tulen toimeen, mutta pudotus on palkasta ja eduista kuitenkin iso. Pitää kompensoida säästöillä.
Alapekutusarmeijan takana joukko työttömiä akateemisia. :'D
Mahtaako olla sossun jonossa. Saa ansiosidonnaista ja ehkä sinä aikana jo uuden työpaikan. Akateemisten ansiosidonnainen on monen suorittavaan luokkaan kuuluvan ihmisen palkan suuruinen, tiesitkö sitä. Lisäksi akateemisten palkka on yleensä niin iso, että on tullut säästöjä. En usko, että on sossun jonossa.
työttömänkään oikeudet eivät ole yhdenvertaiset.