Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut kyselevät FB-kirpputoreilla tuotteen "tiukkaa hintaa"?

Vierailija
30.04.2014 |

Jos minä jotain myyn, myyn tietyllä hinnalla. Jos se ei sillä todellakaan mene, voin ehkä alentaa hintaa. Mutta silloin on siis kyse viikoista ja kuukausista, ei tunneista.

Tuntuu siltä, että jotkut kyselevät "tiukkaa hintaa" kahden minuutin päästä siitä, kun tuote on laitettu myyntiin. Kuka tyhmä nyt laittaisi vaikkapa jonkun kipon 50€ myyntiin, jos meinaa saada siitä vain 20€? Eikö olisi järkevämpää laittaa heti se "tiukka hinta"? 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, laita se 20 € hinnaksi, niin taas joku kysyy "tiukkaa hintaa". :)

Useimmiten ilmoitetut hinnat on hintapyyntöjä ja hintapyynnöstä kannattaa olla valmis vähän tinkimään. :)

Mutta pelaaminen opettaa pelin hengen ja säännöt. :)

Vierailija
2/24 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät ikinä tajua että kirppareilla kuuluu tinkiä! Minä ainakin laitan hintoihin tinkivaran ja monesti ne menee tinkimättäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:04"]

Jotkut eivät ikinä tajua että kirppareilla kuuluu tinkiä! Minä ainakin laitan hintoihin tinkivaran ja monesti ne menee tinkimättäkin.

[/quote]

 

No ei kuulu tinkiä, ehkä joskus ennen vanhaan munaisina aikoina, mutta ei enää nykyään.

Vierailija
4/24 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:04"]

Jotkut eivät ikinä tajua että kirppareilla kuuluu tinkiä! Minä ainakin laitan hintoihin tinkivaran ja monesti ne menee tinkimättäkin.

[/quote]

 

No ei kuulu tinkiä, ehkä joskus ennen vanhaan munaisina aikoina, mutta ei enää nykyään.

[/quote]

No eihän se toki pakko ole tinkiä, mutta itse tinkaan aina, ellei tuote ole selvästi alihintainen. :)

Vierailija
5/24 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluhan se on joka ei puolta tarjoa.

Vierailija
6/24 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa laittaa hintaan tinkivara! Esim. jos halua 50€, pyydän 55€ ja tinkaajalle pudotan sen 5€ hinnasta. Jos kukaan ei tinkaa, saan 5€ ylimääräistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/24 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tinkiminen on olennainen osa käytettyjen tavaroiden kauppaa!

Vierailija
8/24 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo tiukan hinnan kysely ja tinkiminen ole sama asia ollenkaan! Tinkijän kuuluu ehdottaa jotakin alkuperäistä alhaisempaa hintaa, eikä kysyä kuinka halvalla toinen on valmis myymään alimmillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/24 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua myös ärsyttää tuollainen tiukan hinnan kysely. Jos on aivan pakko tingata niin sitten voi itse ehdottaa jotain tingattavaa summaa, esim. lähteekö 5 euroa halvemmalla. Naurettavat tarjoukset on sitten taas melkein ärsyttävämpiä kuin tiukan hinnan kysely.

 

Laitoin itse uuden, sinetöidyssä paketissa olevan täyden takuun omaavan kännykän myyntiin, kaupasta ko. kännykkää sai 200€:lla halvimmillaan. Hintapyynnöksi laitoin 160€. Ei ollut yksi eikä kaksi viestiä mitä sain ihan päivän sisällä ilmoituksen laittamisesta tyyliin "80€ ja tuun heti hakemaan". Vastasin vaan että ei todellakaan lähde tuohon hintaan vaikka oikeastaan teki mieli jättää kokonaan vastaamatta. Jos olisin puolet valmis tinkimään heti ekana päivänä myyntiin laittamisesta niin kaipa olisin alunperinkin laittanut aika paljon halvemman hinnan. Joku 5-10€ tinkivara tietysti aina voi olla ja on hyväkin olla.

Vierailija
10/24 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukka hinta = niin hyvä tarjous, ettei tarvitse jäädä odottamaan parempia tarjouksia.

Kaikessa kaupassa ostaja määrää loppupeleissä hinnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/24 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:34"]Tiukka hinta = niin hyvä tarjous, ettei tarvitse jäädä odottamaan parempia tarjouksia.

Kaikessa kaupassa ostaja määrää loppupeleissä hinnan.

[/quote]

Eiköhän se myyjällä ole kuitenkin päätäntävalta...:)

Vierailija
12/24 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ammoisina aikoina ihmisillä oli aikaa jorista tuntikausia markan tai kahden takia. Elämässä ei ollut muuta hupia. Nykyään aika harvassa on ne ihmiset, joita kiinnostaa käydä täydellisen tuntemattoman ihmisen kanssa viestirallia muutaman euron vuoksi. Se ei ole hauskaa, se ei ole mikään "pelin henki" vaan se on vaan tylyä käytöstä viedä toisen ihmisen aikaa tuolla lailla. Minä tulen siinä samalla lailla ärtyneeksi, kuin jos joku jäisi kassajonossa tahallaan jumittamaan minun eteeni vaikka olisi jo aika maksaa ja siirtyä kassajonosta eteenpäin. 

 

Itse pidän tinkijöitä mielessäni lievästi yksinkertaisina ja huomionhakuisina ihmisinä. Päässä raksuttaa ehkä sen verran karkeampi koneisto, ettei ymmärretä että tänä päivänä useimmat arvostavat enemmän asiallista ja tehokasta kaupankäyntiä mahdollisimman vähällä vaivalla, kuin tinkimistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/24 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:51"]Niin, ammoisina aikoina ihmisillä oli aikaa jorista tuntikausia markan tai kahden takia. Elämässä ei ollut muuta hupia. Nykyään aika harvassa on ne ihmiset, joita kiinnostaa käydä täydellisen tuntemattoman ihmisen kanssa viestirallia muutaman euron vuoksi. Se ei ole hauskaa, se ei ole mikään "pelin henki" vaan se on vaan tylyä käytöstä viedä toisen ihmisen aikaa tuolla lailla. Minä tulen siinä samalla lailla ärtyneeksi, kuin jos joku jäisi kassajonossa tahallaan jumittamaan minun eteeni vaikka olisi jo aika maksaa ja siirtyä kassajonosta eteenpäin. 

 

Itse pidän tinkijöitä mielessäni lievästi yksinkertaisina ja huomionhakuisina ihmisinä. Päässä raksuttaa ehkä sen verran karkeampi koneisto, ettei ymmärretä että tänä päivänä useimmat arvostavat enemmän asiallista ja tehokasta kaupankäyntiä mahdollisimman vähällä vaivalla, kuin tinkimistä.

[/quote]

Ei kannata laittaa kamppeitaan myyntiin, jos on niin kiireinen, ettei ehdi niitä myymään. Lahjoittaa vaikka Pelastusarmeijalle, niin ei ole ostajat ainaisina riesoina! :)

Vierailija
14/24 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/24 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:57"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:51"]Niin, ammoisina aikoina ihmisillä oli aikaa jorista tuntikausia markan tai kahden takia. Elämässä ei ollut muuta hupia. Nykyään aika harvassa on ne ihmiset, joita kiinnostaa käydä täydellisen tuntemattoman ihmisen kanssa viestirallia muutaman euron vuoksi. Se ei ole hauskaa, se ei ole mikään "pelin henki" vaan se on vaan tylyä käytöstä viedä toisen ihmisen aikaa tuolla lailla. Minä tulen siinä samalla lailla ärtyneeksi, kuin jos joku jäisi kassajonossa tahallaan jumittamaan minun eteeni vaikka olisi jo aika maksaa ja siirtyä kassajonosta eteenpäin. 

 

 

 

Itse pidän tinkijöitä mielessäni lievästi yksinkertaisina ja huomionhakuisina ihmisinä. Päässä raksuttaa ehkä sen verran karkeampi koneisto, ettei ymmärretä että tänä päivänä useimmat arvostavat enemmän asiallista ja tehokasta kaupankäyntiä mahdollisimman vähällä vaivalla, kuin tinkimistä.

[/quote]

 

Ei kannata laittaa kamppeitaan myyntiin, jos on niin kiireinen, ettei ehdi niitä myymään. Lahjoittaa vaikka Pelastusarmeijalle, niin ei ole ostajat ainaisina riesoina! :)

[/quote]

 

 

Normiperheellä on päivässä, työpäivän ja harrastusten jälkeen parisen tuntia yhteistä aikaa. Myynnissä saattaa olla useita kohteita yhtä aikaa. Mulle se pari tuntia on tärkeää aikaa, en halua käyttää sitä siihen että kirjoitan sähköposteja ja tekstiviestejä. 

 

Itselleni nettikirppiksiltä ostaminen on aina ollut yksinkertaista. Menen paikalle sovittuna aikana, tarkistan tuotteen ja ostan sen. Siksi en ymmärrä, miten se voi jollekulle olla niin älyttömän vaikeaa. 

 

Vierailija
16/24 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

 

[/quote]

 

No ei kuulu tinkiä, ehkä joskus ennen vanhaan munaisina aikoina, mutta ei enää nykyään.

[/quote

 

Ihme logiikka. Kaupankäyntiin nimenomaan kuuluu tinkiminen ja vastatarjouksien tekeminen.

 

Myyjät: jos on mahdollinen ostaja löytynyt, niin tehkää vastatarjous, vaikka ostajan tarjous olisikin naurettava. Se on kaupankäyntiä ja kuuluu todellakin asiaan. Tarjous, vastatarjous, tarjous, vastatarjous jne. Ette te saa niitä tuotteita myytyä jos heti sanotte mahdolliselle ostajalle, että en todellakaan myy, ettekä tee vastatarjousta. Oletus on, että jos tuote on myynnissä, myyjä haluaa päästä siitä eroon ja on valmis neuvottelmaan sen hinnasta.

Vierailija
17/24 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on aina fiksua tinkiä, se kuuluu kaupantekoon lähes kaikkialla, paitsi tavarataloissa. Fiksu myyjä sitten voi vaikka sanoa, ettei voi alentaa syystä että...tai on lisännyt tinkimisvaraa, kaupanpäällisen tms.

Mieheni on saanut usein erikoisliikkeessä käteisalennuksen tai jos on alkanut jutella myyjän/omistajan kanssa hinnoista, ja kun on päässyt hyviin väleihin, niin onnkysynyt suoraan, saisko tähän hintaan, se olis sama hinta kuin sana tuote Saksasta postikuluineen? Yleensäon aina alennusta saanut.

Täytyy olla todella varakas, tai vaan hölmö jos ei tingi! Tiukkaa hintaa en kysyisi heti kaupan alettua, vaan tarjoaisin.

Vierailija
18/24 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 21:17"]

 

[/quote]

 

No ei kuulu tinkiä, ehkä joskus ennen vanhaan munaisina aikoina, mutta ei enää nykyään.

[/quote

 

Ihme logiikka. Kaupankäyntiin nimenomaan kuuluu tinkiminen ja vastatarjouksien tekeminen.

 

Myyjät: jos on mahdollinen ostaja löytynyt, niin tehkää vastatarjous, vaikka ostajan tarjous olisikin naurettava. Se on kaupankäyntiä ja kuuluu todellakin asiaan. Tarjous, vastatarjous, tarjous, vastatarjous jne. Ette te saa niitä tuotteita myytyä jos heti sanotte mahdolliselle ostajalle, että en todellakaan myy, ettekä tee vastatarjousta. Oletus on, että jos tuote on myynnissä, myyjä haluaa päästä siitä eroon ja on valmis neuvottelmaan sen hinnasta.

[/quote]

 

Olen myynyt kymmenittäin tuotteita, enkä tingi. Ei mun maailma siihen kaadu jos säilön jotain lapsen talvihaalaria pari viikkoa kauemmin, kun tiedän että menee se kaupaksi joka tapauksessa koska hinnat on aina ihan kirppishintoja. Tähän mennessä olen saanut myytyä kaiken mitä olen myyntiin laittanut. Joten en allekirjoita tuota, että kaupankäyntiin kuuluu automaattisesti tinkiminen. Ei ainakaan tällaiseen pienimuotoiseen kirppismyyntiin.

 

Vierailija
19/24 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 21:29"]

Täytyy olla todella varakas, tai vaan hölmö jos ei tingi! Tiukkaa hintaa en kysyisi heti kaupan alettua, vaan tarjoaisin.

[/quote]

 

Tässä oli kyse kirppiksestä, ei uuden auton ostamisesta. Ei tarvitse olla kovin varakas, jos maksaa neljän euron kumppariparista neljä euroa. 

 

Vierailija
20/24 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 21:34"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 21:29"]

Täytyy olla todella varakas, tai vaan hölmö jos ei tingi! Tiukkaa hintaa en kysyisi heti kaupan alettua, vaan tarjoaisin.

[/quote]

 

Tässä oli kyse kirppiksestä, ei uuden auton ostamisesta. Ei tarvitse olla kovin varakas, jos maksaa neljän euron kumppariparista neljä euroa. 

 

[/quote]

riippuu kumppareista, jos ne on halpismerkkiä tai kuluneet niin 4euroakin voi olla liikaa niistä. Joskus huomaa lasten kirpparilla että kulahtaneista merkkituotteista pyydetään melko kovia hintoja...no ainahan sitä saa kokeilla ostaisko jokuo.

Mutta joo, tarkoitin tuolla varakkuudella tai hölmöydellä lähinnä sitä, ettei yleensäkään harrasta tinkimistä.