Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö itse muiden vanhoja vaatteita?

Vierailija
03.04.2007 |

Mä en ja aika vähän käytän lapsillakaan. Jos satun saamaan todella hyväkuntoista vaatetta lapsille niin sitten mutta 10v. vanhoja lumppuja en meille halua :/

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


parikin kaveria tuo mulle kassillisen vaatteita aina kaapinsiivouksen jälkeen. Yleensä 1-2 viidestä vaatteesta jää aktiivikäyttöön ja loput jatkaa matkaansa uffiin tai seuraavalle kaverille.



Raskauksien, imetysten, lihomisten, laihtumisten ja elämäntilanteiden mukaan kierrätämme äitien vaatteita samalla kun lastenkin. Annan usein omien lasten vaatteet lainaan esikoisen ja kuopuksen välissä. Kätevää kun ei tarvitse säilöä niitä kotona.

Vierailija
2/21 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt omat lapseni eivät käytä muita kuin heille itselleen uutena ostettuja vaatteita, lapsia on kolme

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muuten ostan vaatteeni uusina. Usein en vaatteita osta, mutta kun ostan niin kulutankin ne suurinpiirtein loppuun saakka. Tänäänkin päällä on ollut pusero, jonka ostin yli 8v sitten.

Vierailija
4/21 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtuuhinnalla.

Vierailija
5/21 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en tietenkään mitään kamalia.

Vierailija
6/21 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapseni mielellään käyttävät myös. Tosin en todellakaan säästä nyt 10- vuotiaan tytön vaatteita hänen 2-vuotiaalle siskolleen. Laitan kiertoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun parhaat juhlavaatteet on mun isoäidille joskus 40-50-luvuilla teetettyjä vaatteita (ollaan ihan saman mallisia), tosi laadukkaita, mistään ei huomaa että oisivat ylipäätään käytettyjä, saatika niin vanhoja.



miehellä on myös pappansa vanhoja villaulstereita yms, ja ovat varsin tyylikkäitä, sillain kekkosmaisessa hengessä.



esikoinen käyttää serkuilta ym. perittyjä vaatteita, tuleva kakkonen tulee käyttämään esikoisen vanhoja vaatteita sekä vaippoja (hui!).



ja aatelkaas vielä tätä: me kaikki käytetään ihan pokkana käyetttyja huonekaluja :-O ruokapöytäkin on 1800-luvulta, voitte vaan kuvitella kuinka monta perhettä sitä on meitä ennen käyttänyt. eikä olla ees desinfioitu!

Vierailija
8/21 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


siistinä kuopukselle. Siis tämä pätee käyttövaatteeseen, joka kuluu kovasti. Juhlamekkoja yms. järkevää ostaa kirpparilta.



Saan sukulaisilta lapsilleni (ja myös itselleni) vaatetta. Ja otan mielihyvin vastaan. Ne mitä en halua, pistän UFF:lle. Lapset tykkäävät kovasti saamistaan vaatteista. Heitä eivät edes haittaisi vaatteiden kuluneisuus ja nyppyisyys. Itse kyllä laitan kovasti kulahtaneet pois, vaikka mietin, että ekologista olisi tosiaan pitää vaatteet ihan ihan loppuun..



Ekologinen pointti on minulle tärkeä. Samaten on mukavaa, että rahaa säästyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin kirppikseltäkin, mutta sieltä harvoin löytyy sopivia tai tarpeeksi hyväkuntoisia vaatteita. Tunnen piston sydämessäni aina, kun ostan jotain sellaista uutta tavaraa, joka ei ole aivan välttämätöntä.

Vierailija
10/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän loppuun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kotona kuopus-poikani 13v poisjättämiä huppareita, collehousuja ja shortseja. Sopivan kokoisia ja nuorekkaita...ulos en niitä laita. Olen nainen.

Vierailija
12/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän paljon nettikirppiksiä, joten kyllä. Lumppua en osta, mutta ap onkin varmaan trolli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kirpparilta uusia vaatteita ja käytän niitä.

Kai niitä voi sanoa silti muiden vaatteiksi.

Vierailija
14/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain päälli vaatteita. tai jos löytyy joku uniikki nostalginen paita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaiken kirppareilta alusvaatteita ja sukkia lukuunottamatta. Laatua katson, osahan on nykyään selvästi ihan iskemättömiä. Olen ostanut myös Emmystä ja torista.

Kyllähän mä olen vaatehamsteri.

Toisaalta ei kirpaise niin pahasti laittaa uudelleen kiertoon kun en ole niistä paljoa maksanut.

No jonkun talvitakin olen ostanut uutena mutta esim joutsenen untsat jo käytettynä.

Vierailija
16/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Ostan käytännössä kaiken muun, paitsi sukat ja alushousut kirppikseltä tai otan kierrätyksestä. 

Vierailija
17/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. 

Vierailija
18/21 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tietty

Vierailija
19/21 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, iso osa vaatteistani on joko kirppiksiltä tai sukulaisilta saatuja. Ollut aina.

Vierailija
20/21 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ihan harrastuksesta etsiä nettikirppareilta kaikkia vähän käytettyjä laatuvaatteita. Niitä löytyy hyvin! Mutta vaatii kyllä kiinnostusta, jotta jaksaa seurailla aktiivisesti.