Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten työtön voi lähteä töiden perään toiselle paikkakunnalle

Vierailija
14.06.2012 |

jos ei saa asuntoaan myytyä. Edes halvalla.

Salossa on nytkin melkein 600 asuntoa myytävänä, entäs näiden irisanomisten jälkeen. ja tuskin ostajia paljonkaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömyyttä kuten selvityksessä asuntomarkkinoista luki.



Olet sitten omassa tuvassa ja öllötät muiden tuilla ja kärsit.

Vierailija
2/13 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sujuva liikkuminen on köyhälle kyllä ongelma,kun siivoojaltakin odotetaan omaa autoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun laman aikana asuntoja vaihdettiin pienempiin.

Muistan kun mun ystävän isä vaihtoi ison omakotitalon kolmioon, tämän sitten kaksioon ja lopulta yksiöön. Aina sai välissä rahaa ja vuokralainen oli koko ajan.



Mun serkku kun menetti työnsä, vähän vst tilanne otti asuntoon alivuokralaisen, siis työntekijä, joka sai jäädä työhönsä. Itse muutti töitten perässä toiselle paikkakunnalle ja tuli aina viikonlopuiksi kotiin. Työpaikkapaikkakunnalla asui soluasunnossa ja teki pitkiä päiviä.



Asunto oli koko ajan myynnissä, mutta koska asunnosta tuli koko ajan vuokratuloja enemmän kuin joutui maksamaan solusta ja 4 mp junamatkassa kuussa oli tämä ratkaisu paras mitä löysi. Asunto meni parissa vuodessa lopulta. Ja ei hirveesti tingannut hintaakaan, kun ei ollut välitön tarve myyntiin.



Vaihtoehtoja riittää.

Vierailija
4/13 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömyyttä kuten selvityksessä asuntomarkkinoista luki.

Olet sitten omassa tuvassa ja öllötät muiden tuilla ja kärsit.


Aika harvassa muuttotappiokunnassa on niin epätoivoinen tilanne, ettei saa omaa asuntoaan edes vuokralle, jos saa toiselta paikkakunnalta töitä.

Suomeen jäi melko paljon taloja suorastaan autioiksi silloin 1970-luvulla, kun maaseudun väki muutti Ruotsiin.

Sama tilanne se on nytkin, mutta usein on vaikea saada kohtuullisella hinnalla asuntoa sellaisella paikkakunnalla, jolla olisi tarjolla paljon työpaikkoja.

Vierailija
5/13 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käyn Espoossa töissä; pääkaupunkiseudulla töitä riittää.



Ei tulisi mieleenkään jäädä kotiin odottelemaan mitään työkkärikorvauksia.



Asennoitumiskysymys

Vierailija
6/13 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks sit ei onnistuis toisinpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lähes aina asunut ns. pitkillä välimatkoilla. Asunut kotipaikkakunnalla ja käynyt esim. naapurikunnassa töissä. Työssäkäyntialue on aika laaja työkkärinkin määrityksen mukaan. Pisimmillään matkaa on tullut 70km yhteen suuntaan. Tokihan tämä perheelliselle on aina iso harkinta, mutta tuli vain mieleen.

Vierailija
8/13 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pakkasin mukaan lapsen ja tärkeimmät tavarat ja muutin. Mies muutti perässä ja asunto laitettiin vuokralle. Helppoa, kun ei tee siitä vaikeaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen kun tehdas lopetettiin.

Vierailija
10/13 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei olisi mahdollista lähteä Salosta töihin vaikka Turkuun? Tai uhkarohkeasti vaikka Espooseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun laman aikana asuntoja vaihdettiin pienempiin.

Muistan kun mun ystävän isä vaihtoi ison omakotitalon kolmioon, tämän sitten kaksioon ja lopulta yksiöön. Aina sai välissä rahaa ja vuokralainen oli koko ajan.

Mun serkku kun menetti työnsä, vähän vst tilanne otti asuntoon alivuokralaisen, siis työntekijä, joka sai jäädä työhönsä. Itse muutti töitten perässä toiselle paikkakunnalle ja tuli aina viikonlopuiksi kotiin. Työpaikkapaikkakunnalla asui soluasunnossa ja teki pitkiä päiviä.

Asunto oli koko ajan myynnissä, mutta koska asunnosta tuli koko ajan vuokratuloja enemmän kuin joutui maksamaan solusta ja 4 mp junamatkassa kuussa oli tämä ratkaisu paras mitä löysi. Asunto meni parissa vuodessa lopulta. Ja ei hirveesti tingannut hintaakaan, kun ei ollut välitön tarve myyntiin.

Vaihtoehtoja riittää.

vanhin on lukiossa ja nuorimmat alakoulussa. Että muuttaa tästä yksiöön, totta kai..

Vierailija
12/13 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salostahan käy monet Turussa töissä, työmatka junalla vain 30min.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä muualla kuin Salossa, joten tuskin siellä on pakko työttömänä makoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi