Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä menen töihin, koska olen ahne :(

Vierailija
31.03.2009 |

Ajattelin hakea työpaikkaa viiden kotonaolovuoden jälkeen ja vain ja ainoastaan sen takia, että haluan rahaa :(



Vähän taustaa. Lapsemme ovat nyt 4- ja 5-vuotiaita. Hoidin heitä kotona samalla hieman ilta- ja lomatöitä tehden alkuvuoteen asti, nyt palkkasimme heille kotiin hoitajan ja minä teen (kotona) töitä n. 25 h viikossa. Tai tekisin, jos niitä töitä olisi... Olen ehdottomasti sitä mieltä, että molemmille lapsillemme olisi hyväksi olla kotihoidossa eskariin asti, eli että olisin täysin kotona vielä kaksi vuotta, mutta ikävä kyllä ilman rahaa ei tule toimeen; siksi tämä hoitajajärjestely. (En nyt lähde erittelemään niitä miljoonaa syytä, miksi päiväkoti olisi näiden meidän lasten suhteen huono idea.) Ja moni sanoisi, että tämä on ihan unelmajuttu: rahaa tulee, joustavat työajat, lapsia näkee päivälläkin... Lapsetkin tykkäävät, kun äiti on saapuvilla, vaikka hoitajan kanssa ovatkin.



Mutta mutta. Olen tosi kyllästynyt köyhäilyyn! Nyt rahaa on taas ihan vähän enemmän kuin vielä viime vuoden lopulla, mutta olen kyllästynyt laskemaan euroja ja metsästämään vaatetta kirppareilta ja jättämään väliin matkailun, uudet av-laitteet, ravintolassa syömiset, kampaajareissut, uudet vaatteet, huvipuistot, kylpylät ja muut. Jos menisin töihin, niin rahaa olisi enemmän, ei olisi koko ajan stressiä siitä, että mistä se seuraava lainanlyhennys revitään, voisin ostaa lapsille kauniita vaatteita ja kivoja leluja, voisin ostaa itsellenikin kauniita vaatteita ja kivoja "leluja", voisimme ostaa tarvitsemamme huonekalut ja telkkarin ja matot hajonneiden ja pilalle menneiden tilalle...



Olen kamalan pinnallinen, mutta tunnustan, että haluan rahaa. Ja se on se ainoa syy, miksi menen töihin. Lapsille nykyjärjestely olisi parempi, mutta saavathan he hoitajansa pitää ja pihakaverinsa, eivät vain näkisi minua päivisin ja hoitopäivät olisivat pidempiä. No, ainakaan en perustele töihinmenoani "lapsen edulla" tai millään muullakaan soopalla, raha se on mikä ratkaisee ja AHNEUS, koska vähemmälläkin todistetusti tulemme toimeen. :(

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla