Mitä tehdä kun lapsen äiti on narsisti ja äiti "tappaa" lapsen henkisesti?
Äidin mielestä hänessä ei ole vikaa mutta kaikki muut tympärillä näkevät, että asiat ovat pahasti pielessä.
Lapsen vanhemmat ovat eronneet ja äiti on manipuloinut lapsen isää vastaan.
Mitä ihmettä pitäisi tehdä? Äiti on erittäin hyvä esittämään ja pitämään yllä kulisseja. Hän osaa myös puhua...niin siis täydellinen narsisti.
Kommentit (3)
että tuskin voit tehdä mitään. Kyllähän me jokainen tunnetaan joku ihminen, joka kasvattaa lapsensa "huonosti" tai jotenkin "väärin". Mutta siihen on äidillä vanhempana oikeus, ja mitäpä sille ulkopuolinen voi muuta kuin tarjota lapselle usein hoitopaikkaa, jotta joku muukin pääsee vaikuttamaan lapseen kuin äiti. Mutta sen nyt tajuaa, ettei se vaikutus ole kuin kärpäsenpieru saharassa.
Itse selvisin joten kuten narsistiäidin - ja muistakin luonnehäiriöistä kärsivän -
kynsistä, mutta pikkuveli ei. Veli on nyt liki 40- vuotias kroonisesti masentunut, ei ikinä päässyt oikein oman elämänsä alkuun.
Noi on pahoja juttuja, kun oikeasti luonnevikaset vanhemmat voi tuhota lapsensa. Mutta kun esim. meidän tapauksessa äiti veti oikein ihanaa roolia ulospäin eikä ole mitään fyysisiä merkkejä laiminlyönnistä, väkivallasta, niin eipä siihen kukaan ulkopuolinen voi puuttua. Eikä sitä itsekään tajua kovin helpolla, että se ihmeellinen manipulaatio jne. ei ole normaalia. Ja siksi siitä pirun vaikea päästä normaaliin elämään itse kiinni.
Mutta toivotaan, ettei tuossa ap:n tapauksessa olis kuitenkaan näin pahasta luonnehäiriöisestä vanhemmasta kyse.
Minkäikäinen lapsi on ? Mitä äiti siis tekee, minkä koulukaverin äiti näkee/tuomitsee..? Asutko heillä..?