AUTTAKAA oi kokkikolmoset! Ostin kaksi leivitettya porsaan sisafilepihvia mutten kiireessa alynnyt kysya tiskilta, miten pihvit valmistetaan.
Saisinko jonkin hyvän neuvon, mulla on keittiössä peukalo keskellä kämmentä...haluan pihvit kypsinä enkä mediumina (olen raskaana) mutta pelottaa että korppujauho kärähtää.....HJÄLP!
Kommentit (11)
peri minuuttia per puoli lienee riittävä. käännä pihvi kun verinenneste tulee toiselta puolelta ja kun kirkas lihasneste tulee pintaan niin kypsä.
Vierailija:
peri minuuttia per puoli lienee riittävä. käännä pihvi kun verinenneste tulee toiselta puolelta ja kun kirkas lihasneste tulee pintaan niin kypsä.
eikä leivitetystä katsota mitään nesteitä, paistsa miedolla lämmöllä niin kauan että pinta on ruskeaa muttei pala. Puoli minuuttia on ehdottomasti liian vähän porsaanlihalle!!!!!
Naudan sisäfileelle se käy, ei porsaan joka on oltava kypsää.
ei tee mieli pilata pihvejä kun olivat niin kalliita....:(
Vierailija:
peri minuuttia per puoli lienee riittävä. käännä pihvi kun verinenneste tulee toiselta puolelta ja kun kirkas lihasneste tulee pintaan niin kypsä.
Vierailija:
ei tee mieli pilata pihvejä kun olivat niin kalliita....:(
mikäli isket JÄÄKAAPPIkylmät pihvit kuumalle pannulle, on lopputulos erittäin paljon huonompi kuin huoneenlämpöisten pihvien paistaminen =)
Voit nuijia pihvejä ohuemmaksi kevyesti, vaikka nyrkillä, että kypsyvät nopeammin eikä korppujauhot kärvenny. Paista voin ja öljyn seoksessa niin ei pala tai rasva räisky.