Hoitovapaalla/vanhempainvapaalla olevat! Paljonko teillä on veroprosentti?
Kävin äsken vero.fi sivuilla laskemassa suunnilleen paljonko olisi veroprosentti ja se näytti 18. Tuntuu hassulta, kun olen nyt hoitovapaalla ja jään äitiyslomalle huhtikuussa, jolloin saan minimipäivärahan... Kannattais varmaan soittaa verotoimistoon, mutta siellä kun ollaan aina niin ystävällisiä, niin ei millään viittis...
Kommentit (4)
mul ei riittäny 18% mätkyt tuli. mut kun menin töihin niin riitti 18%
Olen kotihoidontuella ennen kun jään kesäkuussa taas äitiyslomalle. Saan 72 pvää palkallista ä-lomaa jonka jälkeen kela maksaa sen.
Veroprosentiksi nainen siellä laski että 16%, sekä työtuloille ja Kelan etuuksille (molemmille omat verokortit). Onko tämä nyt liian pieni kuitenkin? Rupesi epäillyttämään mutta tulot sinne luettelin ja hän laski.
Olen aina ihmetellyt miten kotonaolosta tuli mätkyjä ja kun käyn töissä vero% on 15 ja palautuksia tulee monta sataa...
jotka on kuitenkin yli kaksinkertaiset kodinhoidontukeen verrattuna. Omituista.