Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja vakinaistaminen työssä?

Vierailija
21.12.2005 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukauden kuluttua ottamaan mulle sijaisen koska jään äippälomalle.Sain viran ja nyt olen hoitovapaalla.

Vierailija
2/12 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt määräaikaisessa työsuhteessa. Alustavasti on ollut puhe, että työsuhteeni ehkä vakinaistettaisiin tammikuussa jolloin olen n. vkolla 18. En ole kertonut työssä raskaudestani. Onko väärin, jos en kerro ennen kuin nimet ovat paperilla. Tiedän, että eivät paikkaa minulle anna, jos tietävät raskaudestani...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakinaistamista ennen olin toiminut toimensijaisena 3.5 vuotta. Että hyvinkin voi käydä :)

Vierailija
4/12 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain vakipaikan vaikka olin raskaana. Reilu pomo meillä ja NAINEN.

Vierailija
5/12 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko valehtelija luonteeltasi vai rehellinen ihminen

Vierailija
6/12 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain vakityötä, raskaus ei vielä näy, mutta neljän kuukauden päästä alkais äitiysloma. Jos saan työn, mitenhän reagoivat... tuleekohan viimesistä kuukausista ihan hirveitä? Ja mitäs sitten kun menen takasin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvi kertoo, ei siis ole väärin.

Vierailija
8/12 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siltä tuntuu, että kertominen vaikeuttaa tilannettasi, oikeutesi on olla hiljaa asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerroin töissä viikolla 20 ihan vaan siitä syystä, että aiemmin en uskaltanut. Pelkäsin keskenmenoa ja jotenkin vaan halusin pitää asian salaisuutena. Jos olisin ollut saamassa vakipaikkaa, en olisi varmasti kertonut.



Nyt kun on hoitovapaalla, eikä paikkaa mihin palata, on tosi tyhmä fiilis. Vaikka tiedänkin, että varmasti saan töitä, kun niitä haluan, on silti pöljä tunne. Koko ajan tulee mietittyä, että milloin sitä hakis ja mihin.

Vierailija
10/12 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minusta on väärin tämän takia luokitella joku joko huijariksi tai rehelliseksi. Kuinka moni työnantaja lopulta " välittää" työntekijästään... eli jos asia olisi toisinpäin ja työnantaja jo haastattelu hetkellä tietäisi, että työpaikka tulee menemään alta esim. vuoden kuluttua. Luuletko muka, että kertoisi rehellisesti, jos ei olisi pakko... enpä usko.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kaupungissa opetushommissa mm. rehtorit vedättää ihan kympillä lisääntymisaikeissa olevia opettajiaan. Kaikkien vedätysyritysten jälkeen en varmasti kertoisi raskaudesta kuin vasta silloin kaksi kuukautta ennen töistä pois jäämistä. Tai tietenkin, jos esimies on ihan reilu muuten, niin sitten voisin kertoa hyvissä ajoin. Mutta muuten metsä vastaa, miten sinne huudetaan.

Vierailija
12/12 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin ollut saman työnantajan palveluksessa yli 4 vuotta. hain yhtä avoimeksi tullutta toimea, olin hakemusta kirjoittaessani raskaana n. 10 viikolla ja kun sain paikan niin olin vko 18. sain kuitenkin raskauden piilotettua siihen asti ja kerroin pomolle kun paperit oli allekirjoitettu. pomo suhtautui hyvin, samoin työkaverit.



riskinä tuossa oli se, että JOS pomo olisi huomannut raskauden vaikken olisi siitä kertonut niin hän olisi voinut jättää valitsematta minut enkä olisi voinut mitenkään vedota raskauden aiheuttamaan syrjimiseen kun en ollut siitä edes kertonut. jos olisin taas kertonut raskaudesta ennen valintoja ja olisin jäänyt ilman paikkaa niin olisin voinut riitauttaa valinnan vetoamalla tulleeni syrjityksi raskauden vuoksi.



eli mene ja tiedä mikä sitten on fiksuin toimintatapa... minulla meni onneksi kaikki niinkuin pitikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi