Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

GALLUP: Pitäisikö mielestäsi ns. jumalanpilkkapykälä poistaa Suomen laista?

Vierailija
11.01.2015 |

Peukku ylös: kyllä pitäisi poistaa.

Peukku alas: ei.

Voit myös perustella kantasi, mutta lyhyesti, kiitos.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/16 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin hämärä laki. Lällä lällä lieru, Jumalalta pääsi pieru...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon asiat eivät kuulu lain, vaan jumalan päätettäviksi.

Vierailija
4/16 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vuonna 1999 tuli voimaan Suomen rikoslain 17 luvun 10 § uskonrauhan rikkomisesta. Luvun otsikko on "rikoksista yleistä järjestystä vastaan". Lain mukaan uskonrauhan rikkomisesta voidaan tuomita sakkoihin tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi. Uskonrauhan rikkomiseen syyllistyy mikäli[10] ”julkisesti pilkkaa Jumalaa tai loukkaamistarkoituksessa julkisesti herjaa tai häpäisee sitä, mitä uskonnonvapauslaissa tarkoitettu kirkko tai uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä, tai meluamalla, uhkaavalla käyttäytymisellään tai muuten häiritsee jumalanpalvelusta, kirkollista toimitusta, muuta sellaista uskonnonharjoitusta taikka hautaustilaisuutta.”

Minusta tuossa ei ole mitään muutettavaa

Vierailija
5/16 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus oli äpärä. Kapinallinen joka harrasti silmänkääntö temppuja mieluummin kuin isäpuolensa kanssa puutöitä. Eräänlainen sen ajan Pop-idoli. Taitava manipuloija. Olisi ollut mielenkiintoista jutella hänen kanssaan. ;)

Vierailija
6/16 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

" - - syyllistyy mikäli julkisesti pilkkaa Jumalaa" Siis niin mitä pilkkaa? Tai siis kuka siitä suuttuu? Ei ainakaan mikään "Jumala". Eli ihmiset suuttuvat. No voi voi. Ihmiset nyt suuttuvat kaikesta. Jos jotain sanoo läskiksi, hän ja hänen lähimmäisensä suuttuvat. Ei se silti ole RIKOS. Vertailun vuoksi: luontoa voi loukata lähes miten vain, vaikkapa autoilemalla, vaikka siinä aiheutetaan OIKEAA VAHINKOA. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin vieläkin pidemmälle ja poistaisin lain, joka kieltää kiihottamisen kansanryhmää vastaan. En siksi, että suosin moista kiihottamista (päin vastoin se on vastenmielistä), mutta ei se rikollista saa olla. Sivistynyt kansakunta osaa kyllä pistää täyslaidallisen natsien kirjoitteluita vastaan, tai vähintäänkin jättää sellaiset omaan arvoonsa.

Sananvapaus on tärkeämpi asia kuin kenenkään hyvä mieli.

Vierailija
8/16 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moista jumalanpilkkalakia ei muissa läntisissä demokratioissa ole.

Se on poistettava mitä pikimmin!

Satuolennot eivät nähdäkseni tarvitse lain suojaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tosiaan vanhentunut laki. Laki suojele vahingonteoilta esim. henkilöä tai omaisuutta kohtaan. Jos joku piirtää vaikkapa pilkkaavia kuvia joistain jumalista tai niihin uskovista, niin mitään konkreettista vahinkoa ei ole tapahtunut.

Vierailija
10/16 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kristinuskoa ja Jumalaa saa pilkata mennen tullen, mutta muhamedia ja islamia ei.

homot on ihquja.

mites islamin suhtautumienn homoihin, hoi te suvaitsevaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomihan on ainoa Euroopan maa missä jumalanpilkkalaki on vielä voimassa. Varmaan vahingossa jääny voimaan.

Vierailija
12/16 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalanpilkkalaki pois ja kirkko vihdoinkin erotettava valtiosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeekohan tuo laki myös jokaisen itse keksimiä jumalia? Itse voisin keksiä jumalan, jota loukkaa suuresti Suomen jumalanpilkkalain olemassaolo, mitäköhän oikeus siihen sanoisi?

Vierailija
14/16 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen perustuslaissa sanotaan selkeästi seuraavaa:

Jokaisella on sananvapaus. Sananvapauteen sisältyy oikeus ilmaista, julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä kenenkään ennakolta estämättä.

Täten jumalanpilkkalaki on perustuslain vastainen ja se tulee kumota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummennettu jätetään voimaan:

"Uskonrauhan rikkomiseen syyllistyy mikäli[10] ”julkisesti pilkkaa Jumalaa tai loukkaamistarkoituksessa julkisesti herjaa tai häpäisee sitä, mitä uskonnonvapauslaissa tarkoitettu kirkko tai uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä, tai meluamalla, uhkaavalla käyttäytymisellään tai muuten häiritsee jumalanpalvelusta, kirkollista toimitusta, muuta sellaista uskonnonharjoitusta taikka hautaustilaisuutta.” Lisäys: Koskee kaikkia uskontoja, uskomuksia ja muuta vastaavaa vähäjärkisyyttä. 41v m

Vierailija
16/16 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai pitäisi. Suomessa on uskonnonvapaus, mikä tarkoittaa myös vapautta uskonnoista. Yksikään uskonto ei ole pyhempi kuin toinen eikä mitään jumalia ole olemassa. Johan tuon pitäisi olla kaikille selvää sentään vuonna 2015.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme