Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesitkö oikeuksistasi..

Vierailija
19.09.2011 |

Kuluttajana:



1. Kuittia et tarvitse, jos olet palauttamassa viallista tuotetta liikkeeseen. Riittää, että voidaan olettaa ko. tuotteen kuuluneen kaupan valikoimiin. Heidän tulee todistaa se, ettei se ole koskaan kuulunutkaan.



2. Jos olet viemässä takuukorjaukseen tuotetta niin sinulla on oikeus matkakorvauksiin. Pienissä tuotteissa julkisen mukaan, painavien/isojen kanssa erillisen korvaustaulukon mukaan.



3. Ale-kamoillakin on palautusoikeus, jos ne ovat rikkinäisiä tai viallisia. Poikkeus jos kuluttajalle infotaan etukäteen tuotteen viasta ja tuote siksi alessa (esim. neuletakista puuttuu nappi ja siitä lappu tuottessa)



4. Takuukorjauksen ajaksi oikeus korvaavaan laitteeseen, lainaan, korjauksen ajaksi.



5. Jos tarjoustuote loppuu liian nopeasti, on annettava mahdollisuus ostaa se myöhemmin tarjoushintaan tai tarjottava tarjoushintaan korvaava tuote. Voit vaatia myös korvausta turhasta käynnistä aiheutuneista matkakuluista, jos liike ei ole järjestänyt tarjouskampanjaansa huolellisesti.



Tässä pari alkuun. Kummasti itsellä silmät aukeni muutama v sitten kun tajusin miten laajamittaisesti asiakkaalle valehdellaan kaupan toimesta.



Kaikki väitteeni ovat tarkastettavissa ja oikeaksi todistettavissa kuluttajaviraston sivuilta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUST sun tyyppisten ihmisten takia olen luopunut yrittäjyydestä koska pää ei kerta kaikkiaan kestänyt jatkuvaa narinaa aivan mitättömistä asioista. Nykyajan ihmiset ei osaa muuta ku valittaa ja valittaa. Mikään ei ole koskaan hyvin!

Ei olla tyytyväisiä jos takuulla hoidetaan asia kuntoon vaan täytyy saatana saada korvausta siitä että on vaivautunut valittamaan ja kuluttanut siihen arvokasta narina-aikaansa.

Menkää nyt ihmiset itseenne ja miettikää onko kaikki aivan kohtuullista.



Kyllä niin vitun paljon helpommalla pääsee toisen leivissä.

Vierailija
2/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ilmoitettu että vaihto-oikeus vain kuittia vastaan, tämä pätee silloin kun se on ilmoitettu!



Alekamoilla ei ole palautus oikeutta jos se niin ilmoitetaan ja yleensä ilmoitetaan.



Tarjouksissa yleensä lukee "erä" tai niin kauan kuin tavaraa riittää..



että se siitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkakorvauksia olen vaatinut pari kertaa ja aina saanut.

Vierailija
4/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kukaan ei viitsi purnata.



Itse menen aina valittamaan, ja vaadin palvelua.



Monet myyjät eivät tosin tiedä tätä, ja siksikin tulee kahnausta kassalla.



Mieluummin linkkiä lakitekstiin, kuin kuluttajavirastoon, vaikka sekin pätevä on.



Tiesittehän, että teidän ei tarvitse kassan pyynnöstä avata laukkua - ei vaikka hälyttäisitte ovista poistuessanne. Jos tosin siellä kassissa on jotain näpistettyä/varastettua, kaupalla on oikeus puolellaan, jos ne sinut pysäyttävät. Muussa tapauksessa voit kävellä rauhassa pois, ja kauppa syyllistyy luvattomaan kiinniottoon, jos pidättelevät.

Vartijoilla on kyllä nämä hyvin hallussa, eli voi testata - esim. ruumiintarkastukseen (laukun sisältö kuuluu tähän) tarvitaan aina poliisi.

Vierailija
5/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kukaan ei viitsi purnata.

Itse menen aina valittamaan, ja vaadin palvelua.

Monet myyjät eivät tosin tiedä tätä, ja siksikin tulee kahnausta kassalla.

Mieluummin linkkiä lakitekstiin, kuin kuluttajavirastoon, vaikka sekin pätevä on.

Tiesittehän, että teidän ei tarvitse kassan pyynnöstä avata laukkua - ei vaikka hälyttäisitte ovista poistuessanne. Jos tosin siellä kassissa on jotain näpistettyä/varastettua, kaupalla on oikeus puolellaan, jos ne sinut pysäyttävät. Muussa tapauksessa voit kävellä rauhassa pois, ja kauppa syyllistyy luvattomaan kiinniottoon, jos pidättelevät.

Vartijoilla on kyllä nämä hyvin hallussa, eli voi testata - esim. ruumiintarkastukseen (laukun sisältö kuuluu tähän) tarvitaan aina poliisi.


saa viedä sinut sivummalle odottamaan poliisia. Eli et voi vaan kävellä pois.

Vierailija
6/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyttämään laukkuaan tavaroilla koska kaupan väellä ei ole oikeutta pyytää näyttämään sisältöä!!!



Onko maailma oikeasti näin sairas!?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUST sun tyyppisten ihmisten takia olen luopunut yrittäjyydestä koska pää ei kerta kaikkiaan kestänyt jatkuvaa narinaa aivan mitättömistä asioista. Nykyajan ihmiset ei osaa muuta ku valittaa ja valittaa. Mikään ei ole koskaan hyvin!

Ei olla tyytyväisiä jos takuulla hoidetaan asia kuntoon vaan täytyy saatana saada korvausta siitä että on vaivautunut valittamaan ja kuluttanut siihen arvokasta narina-aikaansa.

Menkää nyt ihmiset itseenne ja miettikää onko kaikki aivan kohtuullista.

Kyllä niin vitun paljon helpommalla pääsee toisen leivissä.

että vaivaudut korjaamaan myymäsi rikkinäisen tavaran. On se saatanan paska asiakas kun vaatii oikeuksiaan. Että oikein ehjää tavaraa pitäis saada.

Vierailija
8/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa täysihintaisillakaan tuotteilla ei ole lakisääteisiä palautusoikeutta jos tuote ei ole rikki, mut monet kaupat antavat hyvän tahdon eleenä esim 7 päivän palautusoikeuden. Viallisesta tuotteesta pitää saada aina RAHAA, ei mitään lahjakorttia kauppaan tms. ja tämä pätee ale-tuotteisiinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki takaa oikeuden, ettei kuittia tarvita, ihan sama mitä kaupat ilmoittaa, sillä ei ole lainvoimaa, se on pelkkää bullshittiä. Ihan sama kuten valokuvauskiellot kaupoissa, nekin ovat laittomia ja kaupat tietävät sen. Ei niitä tarvi noudattaa. Tästäkin on haettu oikeudessa päätös: kuvata saa vapaasti siellä missä asiakkaalla vapaa pääsy (ei siis pukuhuoneissa, varastossa jne).



Sä olet muuten joko kaupanpitäjä tai käsittämättömän tietämätön typerty: VIALLISELLA ALEKAMALLA ON AINA PALAUTUSOIKEUS! (paitsi se 1 poikkeus josta kerroin ap viestissä)





Ihan sama mitä tarjouksissa lukee, sen on riitettävä tarjouksen keston ajan. Jos ei riitä, asiakkaalla oikeus ko. hyvityksiin johon sanoin. Liike ei voi vedota "erä" tms juttuun. Jos kauppa mainostaa että "huopatossut 20e, tarj. voimassa pe-ma" niin niitä on saatava myös ma tai asiakkaalle korvaava tuote, vaikka kalliimpi tilalle.



Ota ny hemmetti selvää asioista ennen kuin louskutat! Olet varmaan juuri niitä tosi tyhmän kuvan itestään antavia myyjiä/yrittäjiä, jotka eivät lain perusasioita tunne. Mahtaa sua hiukka nolottaa nyt :D

Vierailija
10/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina nipuissaan oli samanlaisia. No aikansa niitä kattelin ja pyörittelin ja sitten löytyikin ihan passeli. Laskin niitä 7 kpl ja vain hieman nostin reunaa niitä laskiessa.



Kotona huomasin, että kaikki muut oli erilasia kuin se päälimmäinen. Väri oli kyllä sama.



Onneksi sain kaupan purettua. Tuote ei ollut viallinen, mutta oli onneksi se 7 päivän palautus/vaihto-oikeus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on tuota takuu-korjaus väliä ajettu nyt 450km edestä että ihanaa Electrolux. KIITOS KUN ETTE VAIVAUTUNEET INFORMOIMAAN ASIASTA ETTÄ OLISIN OLLUT OIKEUTETTU MYÖS MATKAKORVAUKSIIN!



Voi kun seuraavankerran lähden asioimaan takuu asioita niin saavat kyllä kuulla kunniansa.

Vierailija
12/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tarvitse yrittäjään tässä maassa joka viilaa kuluttajaa ammatikseen linssiin ja kiistää joka käänteessä kuluttajan melko vaatimattomat perusoikeudet.



Totta hemmetissä jos tuote hajoaa heti alkuunsa ja lähden esim. Mäntsälästä Helsinkiin (josta tuote ostettu) sitä palauttamaan niin en tasan maksa 20e junalipuista omaan piikkiini siksi, että joku toope on myyny mulle skeidaa. Huonolla tuurilla, jos kyseessä joku pikku liike, joka sulkee aikaisin, joudun ottamaan esim tunnin tai 2 palkatonta ehtiäkseni liikkeen aukioloaikojen sisällä sinne. Ja tokihan, siitäkin pitäisi itse maksaa ilolla ekstraa.



Joo ja kyllä, aina on kohtuullisista saada korvausta jos tuotteessa tai palvelussa virhe. Vain murto-osa viitsii tai osaa niitä hyvityksiä edes vaatia ja ilman tätä murto-osaa liikkeet kusettais 100-0 kuluttajaa, nyt vain 60-40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väitöksienne tueksi. En jaksa kahlata koko lakia läpi..

Vierailija
14/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassalla on oikeus viedä sinut sivummalle, jos kieltäydyt kassin näytöstä, ja pitää odottaa poliisia. Tämä on salittua vain, jos kassista sitten löytyy jotain - eli käytännössä kassan tms. tulee olla varma, vaikkapa että on nähnyt.



Näin sanoo laki.



Vai mitäpä olisi, jos kuka tahansa saisi mista tahansa syystä huvikseen sinut pysäyttää, vaatia kassin sisällön näyttamistä, ja pitää sinua paikalla? Niin muuten saakin, mutta sinulla on oikeus lähteä, ja kieltäytyä.



Yksityishenkilön oikeudet ovat tositaiseksi suojatummat kuin kaupan oikeudet - kuten olla pitääkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan mutta vartija saa viedä sinut sivummalle odottamaan poliisia. Eli et voi vaan kävellä pois.

millä oikeudella hän saa estää kulkuni?

(Eli: kyseessä tietenkin tilanne jossa kukaan ei ole nähnyt että olisin varastanut jotain. Verekseltään varkaan saa ottaa kiinni kuka tahansa -toki sen tiedän, mutta tässä ei ole siitä kyse)

Hänellä ei ole poliisin valtuuksia. Ja koska näin ei ole, voin kävellä tai juosta tieheni -tämä on vapaa maa.

Jos hän pysäyttää minut väkivalloin niin vapaudenriistohan on silloin kyseessä. Ja siitä lakimies saa takuulla jutun...

Vierailija
16/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

14:sta lle tiedoksi. Voit vaatia ne korvaukset jälkeenpäinkin. Jos asia kohtuu ajankohtainen

Mutta miten vaadin kun emme saaneet mitään kuittia?

Voisiko ap linkittää tuon kohdan tuolta kuluttajaviraston sivuilta niin saatanpa ainakin soittaa.

Vierailija
17/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa neuvoa sua parhaiten muissakin seikoissa, joita et ehkä ole itse oivaltanut. Ne on ns. ilmaisia palveluita

Vierailija
18/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyttämään laukkuaan tavaroilla koska kaupan väellä ei ole oikeutta pyytää näyttämään sisältöä!!!

Onko maailma oikeasti näin sairas!?!

joku näkee että varastat, kenellä hyvänsä on oikeus ottaa sinut väkivalloin kiinni -jos ei puhe auta.

Sekö nyt on sairasta?

Vierailija
19/20 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostanut sen Helsingistä, vien sen kauppaan Helsingissä, saanko korvaukseksi 2,50 euroa, eli kertalipun hinnan?

Vierailija
20/20 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ilmoitettu että vaihto-oikeus vain kuittia vastaan, tämä pätee silloin kun se on ilmoitettu!

Alekamoilla ei ole palautus oikeutta jos se niin ilmoitetaan ja yleensä ilmoitetaan.

Tarjouksissa yleensä lukee "erä" tai niin kauan kuin tavaraa riittää..

että se siitä

Ehjää tavaraahan ei kaupalla ole edes velvollisuutta vaihtaa,useimmat kaupat vain antavat tällaisen lisäedun mutta vaativat kuitin. Ja tarjouksissa lukeva "erä" tai "niin kauan kuin tavaraa riittää" takaa sen, että kauppias ei joudu ongelmiin, jos tarjoustuote loppuu kesken. Jos missään ei ole tuollaista mainintaa, täytyy kauppiaalla olla tarjoustuotetta niin paljon, että jokainen halukas sen saa.