Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 37v. ja eläkkeellä, mitä minun mielestäsi pitäisi päivittäin tehdä? Kotitöitä?

Vierailija
19.09.2011 |

Tänään olen mm. juonut aamukahvit, ilmoittautunut avoimen yliopiston tietyille kursseille, varannut kurssikirjoja netin kautta, tehnyt ruuan itselleni ja syönyt, kohta lähden päiväunille.

Mitäs muuta tälle päivää vielä pitäisi eläkeläisen ehtiä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi tehdä mitään?

Vierailija
2/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon 38v ja vaikea asettua asemaasi kun olen työssäkäyvä aktiivinen 3 alle 10v lapsen äiti - siis tarkoitan että en osaa vastata sulle, ehkä hoitaa itseäsi enemmän? Kuntoilla, virkistää mieltä muutenkin kuten vaikka lukemalla tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut niin kauan "pallo jalassa", että mielikuvitus ei riittäisi noin paljoon vapaa-aikaan. Missä sun lapset on?

Vierailija
4/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävisin taphtumissa, taidetta, kulttuuria jne. niitähän järjestetään vaikka minkälaisia. Lukisin paljon, erilaisia lehtiä ja kirjoja. Osallistuisin jonkun järjestön kautta vapaaehtoistoimintaan.

Voi, olisi niin paljon mitä haluaisin tehdä, jos kaikki päivät eivät menisi töissä.

Vierailija
5/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli isä on heidät sinne muistanut viedä, en tiedä isän huushollista sen enempää.

Liikkua en jaksa enkä pysty, kun jalkaa koskee.

Päiväunille lähden, ehkä selaan sitä ennen pari lastenvaatekauppaa ja -blogia vielä.

Voisin samalla maatessani aloitella ainakin yhtä tulevaa tenttikirjaa lukemaan.

Vierailija
6/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee aina välillä tehtyä. Viikonloppuna kävin jo retkeilemässä, elokuvissa ja kirpparilla ja join siideriä.

Arkipäivinä en jaksa mihinkään kotoa raahautua, pakko nukkua päiväunet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin olis miljoona hommaa tekemättä täällä kotona.

Vapaaehtoistoimintaa en tarvitse.

Sillä kyselen, että onko mulla joku velvoite tehdä jotain kun olen eläkkeellä eli kuntoutustuella?

Vierailija
8/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsesäälissä rupemiseen jos olisin sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurimman osan, mutta onko pakko vielä muuta tehdä kun on eläkkeellä ja 37v?

Nyt tenttikirja mukaan ja unta odottelemaan...

Vierailija
10/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vain määräaikainen eläke. Et siis ole varsinaisesti eläkkeellä ennen kuin saat pysyvän eläkkeen. Olen minäkin ollut pari kertaa kuntoutustuella alle kolmekymppisenä enkä tehnyt siitä numeroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sinun sijassasi tekisin kyllä suuren osan kotitöistä sillä aikaa kun toinen olisi töissä. Jäisi sitten illat huolettomalle yhdessäololle.



Jos olet sinkku, niin joskushan ne kotityöt on tehtävä kuitenkin, en ymmärrä kysymystä.



Jos lapsesi ovat jossain muualla kuin luonasi niin miksi katselet netistä lastenvaatteita?

Vierailija
12/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa, taidetta, musiikkia, käsitöitä, lukemista tai mitä tahansa haluatkaan, mutta pidä aivot virkeinä tekemällä jotakin.

Eläkeläisellä on aikaa käydä vaikka teatterissa, taidenäyttelyssä, elokuvissa ja konserteissa.

Löytyy paljon sellaistakin tekemistä, joka ajoittuu keskelle päivää eikä työssä käyvät voi osallistua, niistä voi valita itselleen sopivia. Usein eläkeläisille edullisempaan hintaan tai ilmaiseksikin.

Ja jätä ne kotityöt vähemmälle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonani olevien kymmenien, jopa satojen lastenvaatteiden jälleenmyyntiarvon.

Ja kun elän yksinäni, siivoan ehkä kerran vuodessa tai kahdesti jos sattuu huvittamaan.

Ja pysyvää eläkettä kohti mennään, tämä kuntoutustuki nyt näin aluksi vuodeksi, mutten sitä ainakaan kuntoutumiseen käytä, ei ole pakko.

Vierailija
14/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattava osa ajasta menee lääkärikäynteihin, byrokratiaan ja vastaaviin.



Toki vapaa-aikaa on. Mutta yksinäistä.



En näe että olisi mitään velvollisuuksia tässä. Kyllähän sitä itsensä haluaa pitää niin kunnossa kuin mihin pystyy. Fyysisesti ja henkisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on mahdollisuus tienata, joten hanki itsellesi sopiva työ... päivä viikossa. Niin ainakin itse tekisin.

Vierailija
16/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja väittele tohtoriksi



niin minä tekisin..tai ainakin menisin opiskelemaan

Vierailija
17/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin asumistukea ja eläkettäkin jos tulot ovat isot.

Yliopistossahan tässä parhaillaan opiskelen, avoimessa, tohtoriksi tosin vielä matkaa.

Mitäs täällä puuhasteltiin kun olin päikkäreillä? ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme